Mijn allereeste bouwproject voor de komende koude dagen..:)

Dat metertje zegt alleen iets over spanning, heeft niet heel veel te maken met hoe vol de accu is, die spanning kan in secondes terug vallen, dus vertrouw niet teveel op dat metertje..

Grtz

Aan dat metertje heb je sowieso niets omdat het in de romp zit , zodat je het niet kan aflezen zonder de vleugel telkens te verwijderen

Als je het in de cockpit plaatst heb je er wel iets aan ...

Heb het ondertussen weer verwijderd. Bij nader inzien toch een stukje nutteloos iets. Misschien dat er ergens een betere is te vinden?

Het was in ieder geval te proberen :)

Heb het ondertussen weer verwijderd. Bij nader inzien toch een stukje nutteloos iets. Misschien dat er ergens een betere is te vinden?

Het was in ieder geval te proberen :)
Echt nutteloos is het niet ... Je kan terwijl je stuurt op de grond zien in hoeverre je spanning stabiel blijft

Die meter was zeker niet nutteloos...
alleen op die plaats was hij totaal nutteloos.

je moet hem wel van buitenaf kunnen zien. Anders kun je het net zo goed niet doen.
in jouw geval zou de cockpit een prachtige locatie zijn...

Deze metertjes zijn inderdaad niet helemaal nutteloos maar geven vaak wel een indicatie hoe het ontvangerpakket ervoor staat. Ook als je de servo's belast dan zie je dat terug. Je kunt ook zien wanneer een ontvangerpakket slecht begint te worden. Dus zeker niet onnuttig.

Vanmiddag de 7.5 cc nitro motor van de Fourstar 40 modelvliegtuig in laten draaien. Loopt naar verwachting uitstekend, niks geen gekke dingen en het geluid valt me reuze mee. Nog wat kleine afstellingen doen en dan kan die zijn eerste vlucht hebben
Yellow_Flash_Colorz_PDT_12.gif

Breaking in 7.5 CC Nitro engine.. - YouTube

Ja dat dacht ik ook, nog even wat kleine afstellingen doen, en nog de vleugel aanpassen, en dan kan die de lucht in :)

Alleen..... het weer he... daar wordt ik nog niet echt vrolijk van, was verrektes koud op het veld , ongeveer zo koud als een pinkje :)

Gisteren geluidsmeting gedaan, prima verlopen, motor netjes op 80 DB en max toerental op 10.400 rpm.

Nu nog de maiden vlucht maken, dat had gistermiddag moeten gebeuren maar helaas :(

Dan maar even wachten op een andere dag :)

[URL="
2014 03 14 14 31 17 - YouTube[/URL]

2014-03-14_135444.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back