Mijn Carson Black Panther custom..

Zo vandaag even de zelf gemaakt (met lego) body-posts geplaats...
icm de Nikko body, aangezien de originele kap er niet was

de motor moet nog volledig uit elkaar electra en rest is schoongemaakt
en vernieuwt, meer info volgt als t me lukt de motor te weken in nitro...

10255800_277337732427452_315147812685732720_n.jpg


10176006_277337755760783_6035094194756491429_n.jpg


10274292_277337782427447_237069166672555003_n.jpg


1001982_277337809094111_7400919016666000411_n.jpg


10250136_277337855760773_733957536813827489_n.jpg


10157331_277337879094104_3721430724433040161_n.jpg


uiteindelijk wil ik ook hier veel verlichting op maken...
en een paar extra kappen, waaronder een VW beetle
(die kever wordt gemaakt van een oud kinder potje lol 8O )
 
UPDATE:
vandaag na veel vertraging en men ig ander project,
de motor uit elkaar gehaald en in verlopen (datum) nitro gelegd...

10170907_281191268708765_8011578648332973761_n.jpg


hoelang zal ik dit moeten laten weken?
nog andere tips? bedankt!

10322727_281191312042094_8130125564801319865_n.jpg
 
Meestal gebruikt men hier diesel voor. Ik weet niet of nitro ook wel zo goed werkt..

In ieder geval gewoon een nachtje laten liggen kan geen kwaad. Daarna de brandstof filteren en alle delen goed schoonpoetsen met de tandenborstel van je schoonmoeder :)
 
Meestal gebruikt men hier diesel voor. Ik weet niet of nitro ook wel zo goed werkt..

In ieder geval gewoon een nachtje laten liggen kan geen kwaad. Daarna de brandstof filteren en alle delen goed schoonpoetsen met de tandenborstel van je schoonmoeder :)

had ik idd over gelezen...
echter adviseerde de man van de winkel deze verlopen zooi
van em over te nemen, t zou iig de rubbers niet opvreten etc.

nou heb ik net gekeken en t ziet er al erg goed uit
de caburateur is al los gekomen en loopt lekker soepeltjes
de zuigerwand/cylinder loopt ook net netjes,
geinspecteerd op krasjes en ziet er nagenoeg perfect uit...

maargoed dat zien we na montage wel weer :rolleyes:
 
Had hij die verlopen nitro aangeraden die je zelf had staan of die hij je wilde verkopen voor weinig :) :) OOPS lees er overheen.. Hij wilde er dus gewoon vanaf.. :)

Het zal zeker werken hoor.

Let er wel op dat je je motor weer in elkaar zet met wat afterrun olie erin..
 
Had hij die verlopen nitro aangeraden die je zelf had staan of die hij je wilde verkopen voor weinig :) :) OOPS lees er overheen.. Hij wilde er dus gewoon vanaf.. :)

Het zal zeker werken hoor.

Let er wel op dat je je motor weer in elkaar zet met wat afterrun olie erin..

yup :)

UPDATE:
tis goed gelukt, wss zondag pas in elkaar zetten....
dinsdag met t geheel naar de shop, daar krijg ik hulp met afstellen etc

10277156_281594668668425_1279076855568201636_n.jpg


PS: misschien t enigste wat ik fout heb gedaan is t luchtfilter ook in z'n geheel in de Nitro, was dit een onherstelbare fout of kan t juist gunstig zijn geweest?
 
UPDATE:

die wagen loopt echter was dat na afstellen in de winkel en reedt leuk rond...
bij thuiskomst loopt ie wel stationair maar zodra ik gas geeft is t over met de pret
iemand wat tips of is t bij dit type motor 3.5 dat je constant opnieuw moet afstellen?
vrees ik dat bij mij gauw de lol eraf is want bukken constant is klote voor mn rug
 
Ik heb geen tips wat betreft het blokje , maar ik zou toch op zoek gaan naar andere body posts , als je een keer over de kop vliegt , dan denk ik dat de lego afbreekt;)

succes met het afstellen!

Mvg , V-power
 
Ik heb geen tips wat betreft het blokje , maar ik zou toch op zoek gaan naar andere body posts , als je een keer over de kop vliegt , dan denk ik dat de lego afbreekt;)

succes met het afstellen!

Mvg , V-power

dankje :) ja daar zal ik idd nog wat aan doen... :cool:

overigens had ik net mazzel met instellen hij deed t een tijdje leuk
lees 5-10min, nu valt hij weer vaak uit als ik de gloeiplug eraf trek
vaak icm gas, is er een favorieten site hier op t forum met tips?
dan ga ik me vanavond even goed inlezen :rolleyes:
 
update: ging tijdje lekker ondanks t duurde om aan de praat te krijgen met als resultaat 2 vingers vol met bloeduitstortingen van de trekstart GVD

maargoed ik lees van tegenstrijdigheden en kan niet 100% dezelfde motor + cabr combo terug vinden helaas :(

op deze link:
OFNA Racing

die van mij lijkt enorm op de eerste motor foto,
maar er staat dat D niet verstelbaar is,
terwijl ik dat echter wel kan....
terwijl op de 2e motor B wel verstelbaar is,
maar je niet aan D mag komen???

dan heb ik nog deze info:
Hot Bodies .26 Powerhouse

HSN - 3.5 Turns from fully closed.
LSN - 3.5 Turns from fully closed.
Idle - 1mm open.

(aangezien mijn sticker van hot bodies op de motor staat 3.5 en bovenop 26)

en vervolgens heb ik deze uitgeprint en geprobeerd:
Afstellen nitro motor

rc-nitro-flowchart.jpg


maar lijkt erop dat ik meer geluk heb met zelf proberen...

wat overigens van de 1e hierboven wel klopt is dat wanneer ik de toevoer van brandstof dichtknijp dat ineens als een idioot harder gaat, dus lijkt t me logisch dat ie TE RIJK staat, dan blijf ik draaien aan de A rechtsom ivm ARMER maar dat gaat enkel tot t punt dat de motor zonder gloeiplug niet wilt blijven lopen...

eng-set-force1.jpg
eng-set-force2.jpg


als ik em RIJKER laat en de plug eraf haalt blijft ie wel lopen,
soms lukte t me om dan tot 50% gas tijdje te rijden, heel af en toe lukt 75% ook
maar voordat ik 100% op de zender aan kan tikken slaat de wagen zoiezo af

weet niet of dit voldoende info is... begon net te regenen dus moest ff afhaken
 
nou wilde net weer gaan testen.... wat denk je...

1109%20GLOW%20PLUG%20DRIVER%20CABLE%20SET%2012V.jpg


check lampje gaat niet meer aan...
4 verschillende bougies geprobeert NADA NOPPES

mn trafo geeft netjes 13.8 (6-8A) dus dat mag t probleem niet wezen
alles waardes vallen binnen de grenzen...

maar t gekke is dat ik in de glowdriver 13.1v meet
dat zou toch 1-2v moeten wezen?
als dat zo is dan is idd de electra binnenin dat kastje stuk
(gisteren nieuw gekocht voor 20euro)

en naar de rc winkel rijden kost me ook weer 5euro aan benzine :(
pfff de motivatie en zin/moed zakt zo wel erg snel helaas
 
Die spanning valt wel mee, het zal wel een PWM spanning zijn. Je weet zeker dat de pluggen goed zijn?
 
update: helaas geen garantie, na 1dag (10+ keer starten)
... foetsie 20euri, nu maar 1tje gehaald die 30-45min kan gloeien en oplaadbaar is
hopen dat t weer beetje beter zal worden *zucht*
 
Laatst bewerkt:
update:
GOED NIEUWS EINDELIJK
Het weer klaarde op zonnetje scheen, uiteraard alles was nog flink nat
dus dan maar in de straat testen (verre van ideaal)

heb t ook allemaal gefilmt is nu aan t uploaden, duurt nog wel een poosje :)
(al klink ik wel heerlijk nerdie zeg, poehee!! wat is dat vreemd jezelf horen)

vooral nu ik zo blij en enthousiast was hoor je t kleine jochie in mij heheh :D

anyways... dit is mn lader opstelling en zo heb ik de discharge/charge van de gloeiplug gedaan, dr ging iets van 2030mah in na discharge maar hij was totaal niet warm en toen stopte de lader er vanzelf mee die aangaf dat t vol was

toch vreemd voor een 1800mah glowdriver, maargoed ik klaag niet over 2000 lol

10311075_283759781785247_3203669111252826781_n.jpg


Oja en die was de motor nog even nog t schoonmaken en de herinstallatie...
zelfs de originele gloeiplug zit er nu weer in, die doet t beter dan de nieuwe hmmm

10345805_283759798451912_7322960959032897420_n.jpg


overigens toen we daar in de winkel t kastje openhalen roken we niets vreemds
zag er brandschoon uit... naja hij zou als ie iemand sprak met veel electra kennis er nog naar laten kijken, als ie em aan de praat krijg komt ie weer bij me terug *wish*
 
update:
verder aan de kap gewerkt en ben van overtuigd dat t lego blijft zitten
tja als ik ergens tegen aan rij, zal t vast stuk gaan... maar met normaal rijden niet

1468671_284040871757138_4223161752822811293_n.jpg


10245375_284040848423807_3230301122436468179_n.jpg


lelijke stickers lieten los lage kwaliteit en geen vinyl...
dan maar alles eraf gehaald met warm water en daarna remmen reiniger
 
Ligt ook aan de instellingen van de acculader.... Maar het is wel wat vreemd.

ja denk t... gisteren en vandaag op 0,5A 4x Discharge/Charge gedaan
de resultaten zijn rampzalig als je t mij vraagt :onweer:

1e sessie: 21 out / 1237 in
10341459_285685888259303_3634502756125502774_n.jpg


2e sessie: 745 out / 1138 in
10312641_285685918259300_9036938084398980504_n.jpg


sessie 3: 668 out / 1524 in
10314735_285685931592632_5550523248207243016_n.jpg


sessie 4: 709 out / 3077 in
1509666_285685964925962_3650213178740994732_n.jpg


heeeel erg vreemd...

dus heb ik de auto Discharge uitgezet en gegoogled toen zijden ze NiMh niet verder ontladen dan 0.9volt dus heb ik dat gedaan en toen 3x achter elkaar op 6A geladen totdat ie FULL zei...

toen was hij echt flink warm eindelijk en teste ik een gloeiplug
die werdt echt wit heet (naja bijna dan)
 
Ha, daar zit het probleem; je laadt met veel te hoog vermogen!
Als je glowplug driver 1800mAh is, dan moet je hem ook opladen met maar 1,8A (dat is één 'C'). Laden met meer vermogen is niet goed voor de cel, en dan krijg je rare waardes...
 
Back
Top