Mijn Carson Black Panther custom..

Ha, daar zit het probleem; je laadt met veel te hoog vermogen!
Als je glowplug driver 1800mAh is, dan moet je hem ook opladen met maar 1,8A (dat is één 'C'). Laden met meer vermogen is niet goed voor de cel, en dan krijg je rare waardes...

te hoog ik heb em om te test juist op 500mah gezet en auto discharge
daarom was hij met 4cycles een complete dag bezig

pas daarna probeerde ik de handmatige discharge 0,9v minimum
en 6A quickcharge

ik kan deze motor week methode niet aanraden.
reden is dat alle zand gruis en vuil van de buitenkant nu tussen de kogellagers is gekomen. Zand schuurt zo heerlijk tussen de preciesie kogellagers.

en een ander punt : ik hoop dat je dit buiten gedaan hebt.
1 vonkje van je wollen trui is genoeg om alles in de hens te zetten met alle gevolgen van dien.

hoe moet het dan wel :

motor voor het uit elkaar nemen ontdoen aan de buitenkant van alle vuil en zand.
gebruik diesel of remmenreiniger en een grote kwast .

als dit alles schoon is neem je de motor pas uiteen.
bijzonder oppassen met het carter als de lagers er nog in zitten.
als de binnenkant daarvan schoon is zou ik zeggen afblijven. en anders lagers demonteren .

als je alles uitelkaar hebt leg je alles in een zeep oplossing ( behalve de lagers )
in een ultrasoon badje.

nu hoor ik u zeggen ja lekker makkelijk l*llen jij die heb ik niet ...
ja maar ik wel... boeltje inpakken en bij mij langs komen.
wel zelf de rotzooi opruimen en wat lekkers voor bij de koffie meebrengen.

echt zo in die bak met methanol .... brrrrrr ik krijg daar als 3e graads brandwonden patient nachtmerries van.

Auch en daarmee bedoel ik met name de brandwonden, ik doe dit overigens in de achtertuin waar de bovenburen een grootbalkon hebben dus ik perfect afgeschermd zit :) thnx 4 de waarschuwing, uiteraard ook bedankt voor t voorstel ik snap iig wat je zegt en klinkt logisch.. Als laatste dat koffie bezoek waar ik wat lekker meeneem klinkt ook prima, al weet ik niet waar je woont want met mn chronische rugproblemen kan ik naar heel beperkt reizen helaas

Wel leuk gevonden, body vastzetten met lego. Zal inderdaad niet zo lang goed vast blijven zitten, maar hangt ervan af hoe je rijdt. Die body daarop is ook wel ergens vet :)

update: ongelukje gehad :( hulp nodig

ik vloog over een drempel en toen remde ik hard en hield deze in,
dus bij neerkomst blokkeerde de wielen en flip-over crash...

resultaat gebroken body mounts, koppeling wss gesloopt...
maar wat t vreemde is een wiel rolde er van door en omdat ik ze er nog nooit af had gehaald viel t me nooit op dat er geen sleulel/borg moer op zit...

hoe werkt dit systeem ik kan zo t wiel er weer op schuiven, maar uiteraard dit keer blijft hij niet meer vastzitten, ik proberen te googlen of ik iets over dit systeem kon vinden maar zonder resultaat :(

wie kan mij hier meer over vertellen? thnx

Nvr mind, naar verdere inspectie zit er op t stangetje een flak stukje, waardoor mn vermoeden naar een borg-inbus moer correct was, de meenemer zat dus vast in t wiel en aan de buitenkant gelocked met grote platte zeskant, waardoor t leek alsof dit 1 geheel was...

Daarna kon ik de meenemers eruit halen en de borging zien, op de as en t vlakke stukje gezet.. Toen t wiel en die eindborgende zeskant erop

Volgende keer als ik weer tijd hebt, haal ik de koppeling uit voorzorg maar eens los...

Wat kost zoiets eigenlijk?

Zo alles werkt weer :) nu nog ff zorgen dat ie als ie warm is niet blijft hangen zegmaar hij is soms beetje sloom met gas terug nemen, had nog niet echt veel tijd om goed te kijken... Ook is t zeker dat de High Torque metal gear Hitec Servo voor t sturen niet goed meer is, zijn die duur? Of zelf nog enigsinds te restauren? Andere alternatieven?

Net dit gekocht zou kunnen dat hij t weinig prik kreeg en deze had ik toch nodig strax voor de bigscale :) 2000 sanyo

esevuvem.jpg

Hoe laad ik deze de eerste keer het best op?
Ik wil uitsluiten dat ik iets verkeerd doe!

deze cellen zijn als het goed is al geladen. ze hebben een leeglooptijd van 3% per jaar, als ik me niet vergis, als je ze niet gebruikt. ik laad ze gewoon met een simpele lader die geschikt is voor NIMH cellen.

groet Efrem.

Heb net mn nieuwe gloeidrijver voorzichtig met 0.8a op advies van de winkelier en naar een kort poosje gaf mn lader aan dat hij vol was, dus dat is mooi. Straks voor de zekerheid ook rustig die accupack bijladen

Maar ik heb al geprobeert en helaas lijkt t er toch op dat de servo gaar is :(

Valt een servo nog eenvoudig te maken of is dat de moeite niet waard? Hitec Metal Gear

Eneloops zijn geen stroomleveranciers, met gewone servo's gaat het wel maar met die zware stuurservo hard trekkend aan die dikke wielen in een bigscale kunnen er serieuze spanningsdips ontstaan.

Kan zeker, je moet ze dan parallel schakelen. Dan blijft de spanning hetzelfde maar de stroom verdubbeld ( bij gelijke accu's).

M.v.g. Mark

Back