Mijn Carson Black Panther custom..

Waarom zou je dat willen? Nixx kan je parallel zetten maar aleen wanneer je ze gebruikt. Ik zou voor een bigscale gewoon een simpel 5 cellen pakketje van Sub-C cellen aanschaffen.

Waarom zou je dat willen? Nixx kan je parallel zetten maar aleen wanneer je ze gebruikt. Ik zou voor een bigscale gewoon een simpel 5 cellen pakketje van Sub-C cellen aanschaffen.

T id is dus dat ik dan 2 setjes normale "tussenhaakjes" heb en die parallel kan gebruiken enkel om de bigscale te testen ivm restauratie als jij klaar is kan ik altijd nog zo'n correcte accu pack ervoor nemen

Update: binnenkort kant ik weet verder want ik heb een paar superdeals gescoord :)

ju9ejytu.jpg

carson reflex wheel pro 2
3x 4kanaals ontvanger
3x 5kanaals

En dat voor maar 50incl zending ;)

Ook heb ik een goede MG servo gevonden!

Update: heb door de originele servo beter te bevestigen icm goede accupack en 2.4 prima kunnen sturen vandaag... Alleen heb ik de grootste moeite met lekker afstellen helaas :( maarja komt wel gloeidrijver was nu leeg...

Heb weer een stukje kunnen rijden en wat tips gekregen voor t afstellen zal ik dit weekend uit proberen, alleen heb ik nogsteeds geen 100% zekere basis/fabrieks carb. settings kunnen vinden neem ik.. Mn advies was 5 slagen vanuit gesloten HSN dus 2,5 rondje.. De MSN flush met de behuizing, de LSN is een twijfel geval en dat geldt ook voor de stationair afstand 1-1,5mm?

Edit: wat ik bijv. vaak mee maak is dat t toerental blijft hangen en soms best lang duurt voordat ie terugzakt, erg link want zo ben ik em met de 27mhz set al eens kwijtgeraakt... Nu met de 2.4 set kan ik de rem iig goed instellen dus noodstop of erger voorkomen lukt dus wel

Zet 'm dan onderin wat rijker. Dan zal hij eerder terug zakken in de toeren. Waarschijnlijk zal je het stationair dan wat hoger moeten zetten.
Vaak is het makkelijker om de motor rijk te zetten met een hoog stationair toerental, en van daar uit beginnen met afstellen.
Dan stel je eerst de hoge toeren sproeier af zodat de motor mooi loopt in de hoge toeren.
Dan stel je het lage toeren gebied af en zal de motor wat harder stationair lopen
Als laatste stel je dan het stationair toerental wat lager af...

Zet 'm dan onderin wat rijker. Dan zal hij eerder terug zakken in de toeren. Waarschijnlijk zal je het stationair dan wat hoger moeten zetten.
Vaak is het makkelijker om de motor rijk te zetten met een hoog stationair toerental, en van daar uit beginnen met afstellen.
Dan stel je eerst de hoge toeren sproeier af zodat de motor mooi loopt in de hoge toeren.
Dan stel je het lage toeren gebied af en zal de motor wat harder stationair lopen
Als laatste stel je dan het stationair toerental wat lager af...

Oh dat klinkt duidelijk, morgen eens testen

Controleer ook goed of het geen mechanisch iets is. De trim nog even een klein beetje meer naar de rem en/of een elastiekje op de hevel/schuif van de carburateur om zeker te zijn dat hij goed terug valt.

Controleer ook goed of het geen mechanisch iets is. De trim nog even een klein beetje meer naar de rem en/of een elastiekje op de hevel/schuif van de carburateur om zeker te zijn dat hij goed terug valt.

Yup daar heb ik al voor gezorgd thnx
Ik hou iedereen op de hoogte..

Zo vandaag ging t al heel stuk beter, maar ben bang dat de gas/rem servo nu ook niet zo goed meer is ... Sturen gaat inmiddels prima zonder schokken/trillen, echter af en toe reageer gas raar... T zou natuurlijk aan mn 2ehands 2.4 zender/ontvanger kunnen liggen maar ik merkte dit voorheen al met de oude zender en dacht toen dat t wel over zou zijn met 2.4

Opnieuw met dank aan Efrem, alles werkt prima maar van t stuur mechanisme is de veer van de (servo)saver lam... Verder enkel nog de failsave instellen en de remmen afstellen.. Oja en nieuwe luchtfilter nodig deze is op!

Alles gerepareerd werkt prima nu, maar sinds het halen van Nitro nu zo ver weg is en de bezine wagens voor mij makkelijker zijn... mag hij eventueel weg!

Ok is verkocht mag slotje op, de nieuwe eigenaar is dr superblij mee dat hij me 5euro extra gaf :) nou dat gebeurt ook niet vaak ;) een compliment zullen we maar zeggen... Bedankt voor al jullie hulp!!

Back