Mijn corona project ?

In navolging van Max ook maar een corona project gestart. .
Het is de Trianic van Bert Metkemeier geworden.
Gedachtig de aanwijzingen van Henk wil ik streven naar een gewicht van 1500 gram .
Dat gaat lastig worden omdat het gewicht van de kist met alle toebehoren net 1350 gram is , en er moet nog kleur op.
IMG_0141.JPG
IMG_0145.JPG
 
Nou, Gerben, dat moet toch lukken? Afhankelijk van welk kleurenschema je kiest, natuurlijk. Een kleurlaag hoeft maar pakweg 100 gram te wegen (gebruik geen wit!) en 40 tot 60 gram voor blank?
 
er zit een OS 46LA in . Door wat harder te wrijven en wat shuffelen met spinner en landingsgestel is het gewicht nu 1289 gram.
Ik heb gebruik gemaakt van het systeem van de oude Haarlem Trainer door de 3mm pootjes in een la te schuiven . Het scheelt niet veel in gewicht maar bespaart de ellende van het schuren en lakken met de pootjes vast aan de romp.

Toch maar een paar nieuwe plaatjes, schokkend nieuws is het niet.
 

Bijlagen

  • IMG_0141.JPG
    IMG_0141.JPG
    105,9 KB · Weergaven: 305
  • IMG_0150.JPG
    IMG_0150.JPG
    129,7 KB · Weergaven: 295
  • IMG_0152.JPG
    IMG_0152.JPG
    144,7 KB · Weergaven: 271
  • IMG_0153.JPG
    IMG_0153.JPG
    127,1 KB · Weergaven: 295
60 gram winst door 'wat harder te wrijven'. Klinkt zeer bekend! Weet je zeker dat je klaar bent met 'wrijven'?
 
Gerben;

Ouwe rechtse bal;
Mooi project;
OS. la .46 is misschien niet het meest geschikte voor dit monument.
Ik moet nog meten, maar ;
uitlaat; 130 gr.
spoelsoorten; 110 gr.
uitlaat; 180 g4bdp; 35 gr.
onp; 35 gr.
Zou ideaal moeten zijn
ik kom niet in de buurt van Robbie en zijn vaardigheden, maar als ik ga slijpen aan een OS cilinder, zal er toch opnieuw gechroomed moeten worden.
Ik g wil graag voor je dremelen; maar wil eerst weten wat de halfgod van 2 takt hiervan denkt.

MVG

Max
 
Voor de duidelijkheid: ik heb niet aan de motor geslepen of gewreven.
Henk heeft een tijd geleden me geholpen door te zeggen dat de motor pingelt.Ik heb toen mijn LA motoren laten helpen.
De cilinderkoppen hebben nu een bolvormige verbrandingskamer. .
Het gedrag is verbeterd.
Het wrijven van mij heeft betrekking op het tussentijds schuren van de spanlaklagen met 400 en 600 grid.
De 60 gram winst komt door lichtere metaaldelen.
Trouwens, de nauwkeurige kijker heeft gezien, dat ik bij de eerste plaatjes de kleine kielvlakjes had vergeten. Dat scheelde 14 gram in de staart..
En ik weet niet wanneer ik klaar ben met schuren lakken, schuren lakken, schuren lakken.

Gelukkig heb ik geen kleur verf in huis dus ik heb nog tijd.
 
Hallo Gerben,
Voor het eerst zie ik iets op de afdeling lijnbesturing heb wat meer tijd om rond te snuffelen.
Is dit model nog zoals vroeger met Papier bespannen en vastgelakt met spanlak?
Nog geen E aandrijving zoals Erik ?
 
Het model is bespannen met polyspan ,een polyesther vlies.
Dit keer werd het een drama omdat ik onvoldoende spanlak op het hout gesmeerd had.
Dus geen makkelijke hechting op hout.
Als alles goed was gegaan dan had ik met veel minder werk een glad oppervlak gekregen. Het spul laat zich krimpen en spannen met warmte maar gaat ook smelten bij te veel hitte.
Nu vecht ik met bobbels en blaasjes .
Nee geen electro voorlopig.
 
Ik heb ook nog de volgende plaatjes. Eerlijk gekregen van de prachtige uitvoering van Glen Allison
Glen Allison doet Bruno en Henk de groeten.
 

Bijlagen

  • Slip_End7.jpg
    Slip_End7.jpg
    305,6 KB · Weergaven: 245
  • Trianicindriveway 01.JPG
    Trianicindriveway 01.JPG
    456 KB · Weergaven: 247
  • DSC06251.jpeg
    DSC06251.jpeg
    112,6 KB · Weergaven: 269
  • DSC06253.jpeg
    DSC06253.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 276
  • DSC06254.jpeg
    DSC06254.jpeg
    102,6 KB · Weergaven: 255
  • DSC06255.jpeg
    DSC06255.jpeg
    99,9 KB · Weergaven: 279
  • Glen Sept 2010 012.jpeg
    Glen Sept 2010 012.jpeg
    90,4 KB · Weergaven: 250
@Bruno:
Ik vind het één van de mooiste stunters ever....

So it is!!
Schitterende plaatjes van Bert en de Trianic!

Question: what do the letters 'AD' mean? I suppose, the '4963' is Bert's individual number?

Groetjes
Willi
 
Bert en ik hebben in 2010 de Engelse wedstrijdleiding op de Nationals er nog van overtuigd dat deze Trianic 'Classic Legal' was. (Niet verder vertellen, scheelde een jaartje, maar wat een mooie replica, niet?) Als iemand er ook nog één wil bouwen, ik heb het origineel van de tekening.
AD betekent Amsterdam Daedalus.
 
Back
Top