Mijn "creaties"

het is me inmiddels al gelukt om de gaatjes er in te krijgen met de punt van een stevige naald. Ik kon hem op de rand van mij liniaal leggen om een goede ondergrond te krijgen. De vleugel is af en bespannen, hij weegt 0.7g, en is iets groter dan het origineel.

full

full

Hij is bespannen met magnetron/ huishoudfolie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, net even lekker gevlogen en wat balsa meegenomen om een romp mee te maken. Ik ga ook proberen om zo'n latex handschoentje in reepjes te snijden, misschien kan ik daar ook mee vliegen.

Maarten

nee en ja:(

teveel power denk ik, want hij maakte meteen een looping en dook naar beneden, toen brak de prop af

nee en ja:(

teveel power denk ik, want hij maakte meteen een looping en dook naar beneden, toen brak de prop af

Een van de slechte eigenschappen van niet geschikt rubber, naast dat het maar weinig toeren kan hebben voor het knapt, het in het begin van het afdraaien een 'burst' van power vertoont en dat de fut er daarna snel uit is. Je zou die burst wat kunnen verzachten door na het opwinden maar voor het lanceren er weer een aantal toeren van af te draaien, maar ja, wat hou je dan over.

De beste manier om dit te corrigeren is waarschijnlijk om de propelleras 'downthrust' te geven, maw, hem een beetje (ik zou eerst 2-5 graden proberen) naar beneden te laten wijzen. Doordat je het propellerlager van blik hebt gemaakt kun je het voorste pootje een beetje naar achteren buigen, als het goed is wijst de propas dan wat naar beneden. Dan de prop lijmen en weer proberen!

Heb je echte latex handschoenen en geen vinyl? Want het moet wel echt latex zijn. Een luchtballon kan je ook gebruiken.
Zweeft het model wel goed? Met zo'n prop erop moet je geen geweldige glijvlucht verwachten, maar je kan wel zien of het model pompt, duikt of gelijkmatig daalt. Pas als dat goed is kan je aan het trimmen met de motor werken. Teveel motorvermogen zou inderdaad het probleem kunnn zijn. Je kan de motor eerst een tijdje oprekken om de motorloop wat rustiger te krijgen. Gewoon de lus zover uitrekken dat deze net niet breekt en dit zo een aantal minuten laten. Dit een paar ker herhalen en dan nog eens kijken hoe het model vliegt. En de motor stretch winden, dus flink uitrekken tijdens het opwinden helpt ook om een langere en minder krachtige motorloop te krijgen. Het model ziet er overigens erg leuk uit. Ik moet mijn FdL ook weer eens opknappen, er zitten en paar breukjes in de vleugel. Ik denk dat ik de vleugels nieuw bouw en de romp en pop hergebruik.

wat er nu opzit / zat is ander elastiek uit het naaimandje, en dan uitgeplozen tot ik maar 1 streng over had. Dat is aardig stevig en rekbaar (4-5 keer zijn eigen lengte)

vandaag toevallig ontdekt dat hij zonder prop prachtig zweeft, dus ik maar wel weer iets nieuws, en deze laat ik zo:mrgreen:

je hoeft hem niet te lossen, maar gewoon erachter laten zweven met dun visdraad ofzo;) ga ik binne kort den ik ook een keer doen, heb zon klein gooizwevertje, touwtje erachter en zie hoe eht gaat. laatst achter me auto gedaan, heel leuk om de snelheid te zoeken dat ie mooi boven je auto zweeft;)

ik heb hem op een windstil moment even buiten geprobeert, en hij vliegt ongeveer 30 meter ver als ik hem op +/- 2 meter hoogte loslaat/gooi

best ver al zeg ik het zelf:p

Haha, 30 meter lijkt me nou weer een beetje overdreven. Dan heb je wel een heel erg goede thermiek te pakken ;)

Ik vind het wel een erg leuk projectje, lijk mij ook geinig om een keer te doen,,,

Back