Mijn eerste 500-heli

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Entrophy, 22 mrt 2010.

  1. Entrophy

    Entrophy Guest

    Gyro slaat op dit moment enorm uit naar binnen, en ook heb ik het idee dat we een andere ball-link nodig hebben omdat die nu langs mn opzetstuk schraapt.

    Op dit moment heb ik mijn ESC als volgt ingesteld met de programming card.

    Brake: Off
    Battery Type: Li-xx
    Cut-off type: Soft Cut
    Cut-off voltage: High
    Start Mode: Very Soft
    Timing Mode: Middle
    Governor mode: Off

    Kortom, volgend weekend weer verder knutselen :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2010
  2. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    en vlieg je al??
     
  3. Entrophy

    Entrophy Guest

    Helaas nog niet :(

    Wegens wat personal issues heb ik er geen tijd meer voor gehad om verder te werken aan de heli.
    Komend weekend ga ik er mee verder.

    Op dit moment een aantal nieuwe ball links gehaald, de orginele waren niet helemaal lekker.
    Ook nieuwe gold plate connectors gesoldeerd op de batterijen, de T-connectors bleven maar knallen bij het aansluiten.

    Het bouwen is zo goed als klaar, nu het afstellen nog :)

    Wel ben ik eigelijk nog op zoek naar iemand in de omgeving Amstelveen, Alsmeer, Hoofddorp die mij zou kunnen helpen bij het afstellen van mijn heli, dit gezien ik het nog nooit eerder heb gedaan.
    Filmpjes helpen natuurlijk wel ;) maar iemand met ervaring is altijd welkom!
     
  4. Xplorer

    Xplorer

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    256
    Ik kan je nadrukkelijk aanraden de volledige staartunit (tail pitch control lever, tail blade holders en de rest van de tailunit) te vervangen voor een originele Align, een vriend van me heeft exact dezelfde heli waar op een bepaald moment gewoon de staart vastsloeg, zonder aankondiging en alles zat goed in elkaar maar de kunststof delen zijn gewoon te zwak, wringen en komen daardoor vast te zitten. Dit is ook een bekend probleem van deze heli.

    Dit kost je wat en uiteindelijk had je beter de de duurdere uitvoering met Carbon frame en volledige alu unit kunnen nemen maar dat is nu al te laat. Doe je dit niet riskeer je een dure crash.

    Groeten Guus
     
  5. Entrophy

    Entrophy Guest

    Ik ben inderdaad behoorlijk geschrokken nadat ik met een beetje googlen wat foto's en reacties van mensen zag van exploderende staartrotoren...

    Ik denk dat ik toch maar een full alu tail ga halen (en dan ook maar gelijk carbon tail blades erbij :p)
     

Deel Deze Pagina