Mijn eerste balsa vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter Jerommeke
  • Startdatum Startdatum
Ik ken het betreffende motortje niet maar over het algemeen is het heel erg simpel. De as zit meestal met twee kleine inbusjes aan de bell (het draaiende huis dus) vast. Ergens in dat huis zul je kleine gaatjes zien waar je een inbus-sleuteltje in kunt steken. Die draai je los en dan kun je het asje eruit drukken of tikken. Er valt niks uit. Nieuw asje erin, inbusjes vast....klaar.

Bedankt voor jullie tips,
Ik denk dat ik het voor elkaar heb.
Het imbusje heb ik gevonden losgedraaid maar het asje komt er niet uit.
Misschien idd tikken.

Greetz Jeroen

Of persen, even een hulpstukje maken voor bijvoorbeeld in de bankschroef zodat je niks beschadigd.
Als je de nieuwe erin zet kun je je asje in de vriezer leggen en het huis met een föhn verhitten zodat het makkelijker gaat. Inbusjes met Loctite vastzetten!

wel blauwe lochtide toch?? ik weet niet hoe warm zon motor wordt maar rode locktide kon toch niet goed tegen warmte?

Goed Robert,

Momenteel een beetje weinig tijd.
Ik moet nog steeds een nieuwe as hebben voor de motor.
En ik heb de as nog steeds niet uit de behuizing gekregen.

Je zou bijna een nieuwe motor bestellen.

Greetz Jeroen

huh... ik had iets geschreven dat ik bij nader inzien niet handig vond...

ja maar of dat ook zo is als je maar 1 motortje besteld?
Ja hoor. Ik schat dat je 3 à 5 euro aan verzendkosten kwijt bent. Zit je waarschijnlijk nog 10 à 15 euro onder wat je hier betaalt.

Wat niet wegneemt dat het natuurlijk handig is als je er nog wat bij koopt...

Je kan een bestelling aanmaken en dan zien wat het gaat kosten om te verzenden (en er dan eventueel nog van afzien).
Nog simpeler: als je iets in je "shopping cart" hebt, klik dan op "postage table" bovenaan de pagina, dan zie je meteen wat de verzendkosten zijn.

20-25 dollar? Misschien als je een model koopt, of voor vijf kilo aan lipo's...

Laatst bewerkt:
0-100 gram kost 3.09 dollar en 100-200 gram kost ergens ronde de 6-7 dollar dus dat valt ook wel weer mee

echt grote pakketen zoals vliegtuigen kom je wel makkelijk op 30 dollar ja

Back