Mijn eerste balsa vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter Jerommeke
  • Startdatum Startdatum
is het echt maar zo weinig verzendkost, hoor vaak iets van 20-25 dollar hier op het forum!

4 dollar 79 voor minder dan 100 gram, kan zelfs goedkoper maar dan is het niet geregistreerd en dan is kwijt gewoon pech.

Als het op voorraad is 10 tot 15 dagen, sneller is 30 dollar voor max een kilo en in 4 tot 7 dagen binnen (indien op voorraad)

niks dan goede ervaringen sinds anderhalf jaar haal ik daar alle electronica en kleindelen

Maak een account aan en je krijgt als je een paar keer wat besteld hebt nog wat extra korting ;-)

Live Postage cost table
Express and large parcel Shipment TypeCost (USD)
EMS Express to Netherlands(MAX 1kg)$29.95
EMS Express to Netherlands(MAX 1.5kg)$36.33
Air Parcel (NETHERLANDS) 1000g - 1499g$24.36
Air Parcel (NETHERLANDS) 1500g - 1999g$28.19
EMS Express to Netherlands(MAX 2kg)$42.69
EMS Express to Netherlands(MAX 2.5kg)$49.07
Air Parcel (NETHERLANDS) 2000g - 2499g$32.02
Air Parcel (NETHERLANDS) 2500g - 2999g$35.85
EMS Express to Netherlands(MAX 3kg)$55.43
Air Parcel (NETHERLANDS) 3000g - 3499g$39.68
Air Parcel (NETHERLANDS) 3500g - 3999g$43.52
EMS Express to Netherlands(MAX 4kg)$68.17
Air Parcel (NETHERLANDS) 4000g - 4499g$47.35
Air Parcel (NETHERLANDS) 4500g - 4999g$51.18
Air Parcel (NETHERLANDS) 5000g - 5499g$55.01
Air Parcel (NETHERLANDS) 5500g - 5999g$66.79
Air Parcel (NETHERLANDS) 6000g - 6499g$71.58
Air Parcel (NETHERLANDS) 6500g - 6999g$76.37
Air Parcel (NETHERLANDS) 7000g - 7499g$81.16
Air Parcel (NETHERLANDS) 7500g - 7999g$85.95
Air Parcel (NETHERLANDS) 8000g - 8499g$90.74
Air Parcel (NETHERLANDS) 8500g - 8999g$95.53
Air Parcel (NETHERLANDS) 9000g - 9499g$100.32
Air Parcel (NETHERLANDS) 9500g - 9999g$105.11

Flat Rate International ShipmentsShipment TypeCost (USD)
International Air Mail ($20 limit) 0 - 100gr$3.09
International (Registered) Air Mail 0 - 100g$4.79
International Air Mail ($79 limit) 100 - 250gr$5.95
International (Registered) Air Mail 101-200g$7.80
International (Registered) Air Mail 201-250g$9.97
International (Registered) Air Mail 251-500g$12.12
International (Registered) Air Mail 501-750g$14.99
International (Registered) Air Mail 751g - 1kg$19.95

EMS Express : 3-4 Days transit time. (Incl. Tracking + Registration)
Air Parcel : 6-21 Days transit time.(Incl. Registration)
Air Mail : 6-39 Days transit time.
We strongly recommend customers to select (Registered) over regular Air Mail.
Hobbycity.com accepts no liability for unreceived 'Air Mail' parcels sent without registration.

Laatst bewerkt:
ook vanuit hier alleen goede ervaringen met hobbycity maar we moeten nu ophouden anders wordt dit draadje gesloten omdat er geen winkelbepsrekingen mogen houden ;)

dus nu weer :ontopic:

Geeft niets hoor,
Als jullie daar dit draadje voor willen gebruiken vind ik dat niet erg.

Al anderhalve week niets aan het vliegtuig gedaan, maar dit weekend ga ik er een eind aan breien.
Ik heb nog wel het een en ander afgesteld, maar van het weekend moet hij wel helemaal klaar komen,

En dan maar laten keuren op de vliegclub.

Greetz Jeroen

is het al gelukt met de motor?? nieuwe as erin of heb je een nieuwe motor?

Hoi Robert,

Ik heb De Motor uit elkaar en weer in elkaar gezet en vreemd genoeg lijkt het of de as nu wer recht is ook met rotor adapter.
Ik heb de vleugel op de romp gemonteerd maar ik ben nog niet tevreden over hoe de accu en de ontvanger in het vliegtuig zit.
Dus het is me niet gelukt hem af te maken.
Ik ga een andere manier verzinnen om de accu en de ontvanger in het vliegtuig te plaatsen.

Greetz Jeroen

Daar heb ik ook aan zitten denken.
Ik heb een soort accu drager gemaakt die je in het geheel in het vliegtuig kunt plaatsen tot tegen het 2de motorschot.
Dit i.v.m. het zwaartepunt.
Dit vliegtuig is ook geschikt voor brandstof, maar dit zorgt ervoor dat bij een electrische uitvoering het zwaartepunt te ver naar achtere ligt.
De accudrager (een houten doosje met schuimvoering) zit te los in het vliegtuig.

Ik heb van mijn vader een soort steviger vepakkingsschuim gekregen en ik wilde nog eens proberen om de accudrager te vervangen voor dit schuim en dan inderdaad met klittebant of (kleding)drukker hem vast te zetten.

Verder is hij vliegklaar.
Dus het is nu puur een kwestie van een goede oplossing verzinnen.

Bedankt voor de tip

greetz Jeroen

evt meenemen naar de club en daar eens rondkijken, dat is makkelijker als via een forum ;)
misschien dan ook direct vliegen........

mss met een soort klitteband strip... die kan je rond je batterij doen en vast strippen
mijn onvanger plak ik gewoon met klitteband in de romp... maar de batterij is wat zwaar omgewoon wat klitteband op je batterij te plakken

Hij is Klaar

Het heeft even geduurt maar hij is klaar.
Afgesteld, getrimd, zwaartepunt op het juiste plek.
Nu alleen nog vliegen er mee, maar dat gaat pas in het voorjaar gebeuren.

hier de laatste plaatjes.

img_2411.jpg

img_2406.jpg

img_2402.jpg

img_2404.jpg

img_2405.jpg

Als ik er mee ga vliegen zal ik nog wel een paar plaatjes posten.

Greetz Jeroen

bij de eerste looping of wingover ligt alles eruit ;) dat gaat zoals op de foto niet blijven liggen.

maar dat buiten beschouwing is het een zeer mooi toestelletje

inderdaad nog een stuk schuim erboven als je gaat vliegen ;)

ziet er verder super uit! dat zal zekers vliegen als ik het zo zie

inderdaad nog een stuk schuim erboven als je gaat vliegen ;)

ziet er verder super uit! dat zal zekers vliegen als ik het zo zie

Ik heb hem al op zijn kop gehouden en geschud en alles bleef op zijn plek.
Het zit behoorlijk strak in het schuim.
Het schuim is ook anti slipperig.

Greetz Jeroen

Ter overweging....
Bij de landing en onverwachte vliegbewegingen komen er aanzienlijke krachten op. Het laatste wat je wilt is een accu die door je romp zeilt en dan 1. interne schade aanricht en 2. zichzelf aan barrels slaat. Vraag me maar niet hoe ik dat weet :-)
Tip: klitteband op je accu, klitteband op het plankje waar hij op komt te liggen en elastiek of een hersluitbaar trekbandje eromheen. Dan kan hij echt geen kant meer op en is makkelijk te wisselen. Als je toestel gekeurd wordt bij een vliegclub zal dit ook zeker verlangd worden.

he hallo

zou ik wel doen als ik jouw was GOED VAST ZETTEN!!!!

vandaag wezen vliegen en accu ook niet goed vastgezet na een looping de accu losgeraakt en naar achter geschoven waardoor de kist zo zwaar was achter met gevlog gestalt en mijn edf naar de kloten.....:hammer:

hoi, Jeroen

Het ziet er mooi uit.:D

Dat je het geduld kunt opbrengen om met het vliegen te wachten tot het voorjaar :schrik:. In de herfst/winter zijn er ook mooie vliegdagen hoor! Zoals vandaag bijvoorbeeld. Vandaag heb ik met mijn charter de twaalfde vlucht gemaakt.

Hoe ga je eigenlijk de ontvanger aan en uit zetten? Als je iedere keer de vleugel los moet schroeven ben je nog even bezig.

Even over spullen vast zetten: Vandaag heb ik een "bijna crash" gezien van een model dat ook iets niet goed vast had zitten. Daardoor ging 1 van de flaps een eigen leven leiden. Het was puur door de vliegervaring en koelbloedigheid van de piloot dat het model heel aan de grond kwam en bij de landing heel bleef. Hij had het model tweedehands gekocht en dit was de eerste vlucht.
Dus neem de waarschuwingen hierboven maar serieus :yes:Beter heel goed vast dan net niet vast genoeg.

idd , trillingen kunnen al genoeg zijn om de batterij los te duwen, en dan een looping woeps... baterij naar beneden met cockpitje :D al een paar keer gezien, ook bij zwevers... ik steek de batterij in men zwevers ofwel in de neus (CG bepalend) ofwel tussen 2 spantjes. en dan bovenop een moesjke (schuim) en dan een plakbandje of 2 erover. kan ie nietmeer weg...

Back