Afgelopen zondag, mooi weertje. Goedgeluimd naar de club, net m'n homemade trainingskruis afgewerkt dus kan ik het mooi uitproberen. Aangekomen op de club, samen met m'n leraar de heli uitgeprobeert. Terug een lichte trilling in de staart...hmm, gyro van de staart gehaald en in het chassis gezet. Veel beter nu, trillen v/d staart is voorbij. Mooi, pitch een beetje bijregelen want "...is dat al dat die omhoog kan??? Dan had ik mij beter een Raptor gekocht!", heli gaat nu tot boven mijn hoofd op volle pitch. Vond dit al hoog genoeg dus hebben we het daarbij gelaten. OK, heli volledig in orde:
Hop naar het trainingsveldje maar nu met de zender in mijn handen
"Vlak boven het gras de heli op één plaats proberen te houden" was er mij opgedragen. Zo gezegd zo geprobeerd, beetje naar links, beetje naar rechts, beetje naar voor en beetje naar achter bijsturen. Hmm, lukt behoorlijk, goed op één plaats blijven was er nog niet bij, maar hij deed toch al wat ik vroeg :roll: . Op een gegeven moment verloor hij wat hoogte (in zoverre dit mogelijk is vlak boven het gras), geen probleem, klein beetje pitch bijgegeven. Mooi, terug vlak boven het gras tot hij plots steeg tot boven mijn hoofd (de wind eronder???) en in mijn richting (tail-in) kwam. Gepanikeerd en vervolgens mijn gas/pitch volledig dichtgetrokken, gevolg, staartvin tegen de grond gevolgd door een boomstrike:
Zeer sterke bladen overigens die glass-fibre's van Mikado. Tailboom EN aandrijfriem mooi gelijk "afgekapt":
Wat echter niet gezegd kan worden v/h mainframe. Wat een POS ontwerp is me dat, door de slag van de boomstrike (en door niets anders want de heli is recht op het kruis terecht gekomen, zonder te kantelen dus) is dit $@#%-ding op 3 plaatsen gebarsten:
Helaas blijft het niet bij dit, nog hele hoop andere (kleine maar dure!) onderdelen zijn stuk. Een overzichtje v/d "crashed parts":
Totale kosten alleen aan Mikado onderdelen (prijzen van Eheli): €202,60! (€48 voor dat POS chassis alleen al alstublieft!) Verder nog een servo-hoorn afgebroken en de tandwielen van m'n S9254 (staartservo) gestript...
Voor de volledigheid nog een overzicht v/d "survived parts":
Laat het bij deze duidelijk zijn dat de Logo GEEN goede beginners heli is, zeker hij vliegt goed maar de crashkosten zijn fenomenaal hoog. Denk eraan, dit was "slechts" een boomstrike... de rebuild gaat een tijdje op zich laten wachten vrees ik.
HAD IK MAAR EEN RAPTOR GEKOCHT :|
Ps: aan het trainingskruis is niks aan, toch iets dat stevig gemaakt is
Hop naar het trainingsveldje maar nu met de zender in mijn handen

"Vlak boven het gras de heli op één plaats proberen te houden" was er mij opgedragen. Zo gezegd zo geprobeerd, beetje naar links, beetje naar rechts, beetje naar voor en beetje naar achter bijsturen. Hmm, lukt behoorlijk, goed op één plaats blijven was er nog niet bij, maar hij deed toch al wat ik vroeg :roll: . Op een gegeven moment verloor hij wat hoogte (in zoverre dit mogelijk is vlak boven het gras), geen probleem, klein beetje pitch bijgegeven. Mooi, terug vlak boven het gras tot hij plots steeg tot boven mijn hoofd (de wind eronder???) en in mijn richting (tail-in) kwam. Gepanikeerd en vervolgens mijn gas/pitch volledig dichtgetrokken, gevolg, staartvin tegen de grond gevolgd door een boomstrike:
Zeer sterke bladen overigens die glass-fibre's van Mikado. Tailboom EN aandrijfriem mooi gelijk "afgekapt":
Wat echter niet gezegd kan worden v/h mainframe. Wat een POS ontwerp is me dat, door de slag van de boomstrike (en door niets anders want de heli is recht op het kruis terecht gekomen, zonder te kantelen dus) is dit $@#%-ding op 3 plaatsen gebarsten:
Helaas blijft het niet bij dit, nog hele hoop andere (kleine maar dure!) onderdelen zijn stuk. Een overzichtje v/d "crashed parts":
Totale kosten alleen aan Mikado onderdelen (prijzen van Eheli): €202,60! (€48 voor dat POS chassis alleen al alstublieft!) Verder nog een servo-hoorn afgebroken en de tandwielen van m'n S9254 (staartservo) gestript...
Voor de volledigheid nog een overzicht v/d "survived parts":
Laat het bij deze duidelijk zijn dat de Logo GEEN goede beginners heli is, zeker hij vliegt goed maar de crashkosten zijn fenomenaal hoog. Denk eraan, dit was "slechts" een boomstrike... de rebuild gaat een tijdje op zich laten wachten vrees ik.
HAD IK MAAR EEN RAPTOR GEKOCHT :|
Ps: aan het trainingskruis is niks aan, toch iets dat stevig gemaakt is
