(Mijn eerste) Crash met Logo 10, een boomstrike... dure grap

Tadango zei:
Dat kruis maakt meer stuk dan je lief is ;)

Maar kan ook je heli redden, stel je voor dat hij ook nog eens kantelt met draaiende bladen... hmm, eigenlijk had dat in mijn geval niet veel meer kosten kunnen veroorzaken aangezien ik nu al bijna een nieuwe Logo 10 kit kan aanschaffen voor de prijs v/d losse onderdelen.

Maar goed, we zien wel wat de toekomst brengt (hopelijk een nieuwe heli :roll: )

Ik zou idd niet zonder kruis gaan vliegen eer je de landing en het gewoon hoveren nog niet helemaal onder de knie hebt. Ik zou ook niet op eigen houtje proberen te vliegen (zonder kabel) eer je bovenstaande nog niet onder de knie hebt. Indien de mogelijk er is om met kabel te vliegen natuurlijk. Is niets mis mee, sommige leren zelfs nieuwe 3D truckjes onder de knie te krijgen met kabel. Zodat iemand je eventueel nog uit de shìt kan halen mocht je het verprutsen. Het is dan ook meteen een redelijke zelfvertrouwen booster, want de angst op crashen is een stuk minder.

Cornholio zei:
Och, en Satoer, goed een "tikje" is dan wel een understatement, maar toch... gaat jouw Raptor chassis stuk bij een boomstrike?
Geen crash is hetzelfde. Ik heb ook meerdere "boom strikes" gehad met een logo (niet in de lucht vanwege een agressieve stuurfout overigens) zonder dat het frame brak.
Van alle crashes die ik met logo's gemaakt heb ik maar 1 keer het frame gesloopt. Wel een keer gehad dat de skitverbinding op het frame brak, maar dit had ik gewoon gerepareerd met een hoeklijntje.
Idem met de Raptor. Heb ik ook eens een frame op alle plekken gesloopt door hem inverted te grond in te jagen, terwijl bij een vergelijkbare crash met een logo het frame weer heel bleef.

Crashen met de Rap qua onderdelen kosten is zeker goedkoper. Maar het blijft duur :(

Don't play the game if you can't afford the parts

Kun je niet beter een hoepel gebruiken in plaats van een kruis, hij blijft in ieder geval niet zo snel ergens achter haken en je hebt minder last van trillingen.

@nne

Nog steeds is hard neerkomen een probleem. Door het grote effect van de rotor komen er enorme krachten op het frame. Deze zal altijd scheuren.

ik ben met mijn raptor 50 ook wel eens omgetuimeld na een verprutste auto met flinke schade :D

het is maar net hoe ie valt/neerklapt :wink:

Zo is het maar net ! ik heb ook wel eens een verprutste autorotatie gehad waarbij de frame-platen van m`n Vario braken, alle assen waren krom, boomstrike, dure gfk`s stuk, de heli kwam heel zachtjes neer maar kieperde om. Een tijd later kreeg ik een mid-air met een andere heli en toen had ik minder schade. Je hebt gewoon pech gehad ! en ja dat hoge toerental is nergens voor nodig.

Tadango zei:
Nog steeds is hard neerkomen een probleem. Door het grote effect van de rotor komen er enorme krachten op het frame. Deze zal altijd scheuren.

misschien kan je dan beter dat kruis vasthangen met elastieken ofzo

zodat die toch een beetje meegeven in het geval van een crash

Hallo :)

Neen, geen vorderingen tot nu toe. Integendeel zelfs, wegens geen geld voor de hobby momenteel ligt hij nog steeds in stukken in een doos in de kast...

't Is redelijk vervelend om zo'n duur ding zo snel stuk te zien gaan, ik had zelfs nog niet leren hooveren :cry: Ik geef nog niet op, ik moet en zal kunnen heli-vliegen, maar het zal vrees ik niet voor direct zijn.

Bedankt trouwens voor uw interesse, doet deugd :wink:

laurens zei:
Je hebt in ieder geval de goede instelling om te leren helivliegen.

Oh ja? Verkoop lekker die Savage en knap van het geld je Logo op..... vliegen, vliegen en nog eens vliegen..... :wink:

Zonder gein, ik ben het wel met Laurens eens..... Ken meerdere mensen die na een eerste crash de zaak voor weinig verkochten en klaar waren met helies..... Ik heb er alle vertrouwen in dat je eerdaags de uitdaging weer eens aangaat. Alvast succes van deze zijde !

Groet, vincent

Thanks guys :)

Ik ben nu een beetje aan het knoeien met een E-sky Lama 2 (kan tegen een stootje en goedkope wisselstukken). Hier lukt het, sinds kort, mee om quasi stabiel te hooveren.

Neen, ik ben echt geen natuurtalent, zelfs met een Lama heb ik moeite :P maar we komen er wel. Kleine stapjes...

Als ik de lama perfect onder controle heb is men M24 aan de beurt en daarna... ofwel schaf ik me dan een T-rex aan of ik koop een nieuwe Logo bouwkit. We zullen wel zien.

Allezins bedankt voor de positieve commentaar :wink:

*Cornholio geeft niet op - m'n vriendin hoopt van wel :P *

poerqwa zei:
Die zijdelen kosten ander nog steeds 25 euro per stuk 8O
Lijkt me dan toch duurder geworden?

Nee linker en rechter zijdeel kosten nu samen € 25,-
dit geld ook voor het landingsgestel en de bladhouders deze worden nu per
2 verkocht voor de prijs van vroeger 1

Gr Hans

Ik geloof je onmiddelijk maar dan staat het een beetje krom op de website.

Seitenteile LOGO 10 (NEU - vorrüberg. re.+li.)
Seitenteil rechts LOGO 10
Artikel-Nr.: 02720
25,00 EUR

Seitenteile LOGO 10 (jNEU - vorrüberg. re.+li.)
Seitenteil links LOGO 10
Artikel-Nr.: 02721
25,00 EUR

Hmm, dit zou de kosten in mijn geval ongeveer halveren... Dat maakt het al veel interessanter om hem opnieuw op te bouwen natuurlijk :o

Zal mijn lijstje met crash-stukken er nog eens bij nemen.

Edit: Helaas, net de prijzen van mijn overzicht met crashkosten nog eens nagekeken op E-Heli en de prijzen zijn nog steeds hetzelfde als toen... :(

Logo%20crashkosten%20%28Small%29.JPG

Back