(Mijn eerste) Crash met Logo 10, een boomstrike... dure grap

sietse zei:
Sterker nog: Wat nou als je die dingen bros maakt?
Dan breekt het blad bij de eerste de beste agressieve stuurbeweging en kan je een stuk blad uit je voorhoofd trekken ;)

Dan breekt het blad bij de eerste de beste agressieve stuurbeweging en kan je een stuk blad uit je voorhoofd trekken
ik bedoelde het natuurlijk ook alleen maar voor beginners. Zal zeker niet geschikt zijn voor grof 3d-geweld! snap ik ook wel. Bij beginners blijven de bewegingen vrij rustig leek mij. Enige probleem is idd wel die stukkies die je overal uit kan gaan peuteren. Ik dacht aan iets als veiligheidsglas, dat plopt uit elkaar in allemaal niet scherpe kleine blokjes. Die moeten dan wel heeel licht zijn wil je er geen lichamelijk letsel aan overhouden idd. Maar toch, het idee blijft. Als ik mijn micro heli heb, zal ik eens wat gaan klooien.

Dat heb je al met GFK bladen, zodra ze iets raken knakken ze en zijn het slappe dingen geworden, de houten bladen zijn veel sterker.

Er zijn ook schuimbladen, de Kyosho EP bijvoorbeeld, vliegt prima maar als ze iets raken is het einde.

niet zo gek dus.. Als zulke bladen (kyosho EP) goedkoop in grote series kunnen worden gefabriceert, is het dus misschien DE oplossing voor beginners!?!

Wat bedoel je trouwens met schuimbladen? Zit toch wel wat omheen lijkt mij?

Mijn 1e raptor-crash: Door niet reversen van nick-kanaal na montage push/pull setje, incl bladen 170 euro. Ook op de grond nog.

Een frame zou niet zomaar mogen barsten als de staart een tikje krijgt.

Tuinkabouter zei:
Mijn 1e raptor-crash: Door niet reversen van nick-kanaal na montage push/pull setje, incl bladen 170 euro. Ook op de grond nog.

dit komt neer op slechte controle voor dat je iedere keer gaat vliegen. :oops:
als ik ga vliegen zet ik de zender aan zoek het model op en dan zet ik de heli aan.
controleer dan alle funckties of ze goed werken en dan pas starten. :wink:

en dan vliegt ie vanzelf over de schutting bij je buren door het raam , hè herman , je kan t lekker vertellen pik.

eddie zei:
en dan vliegt ie vanzelf over de schutting bij je buren door het raam , hè herman , je kan t lekker vertellen pik.

ja eddie dat was het probleem van de accu pakket. :oops:
het raam is weer gemaakt hoor eddie. 8O
als je mijn naam niet meer weet,
ik heet herman.

Tuinkabouter zei:

Voila, dat bedoel ik dus ook... €48 voor een frame dat in mijn ogen te zwak (gemaakt) is vind ik toch wat overdreven.

Begrijp me nu niet verkeerd, ik ga niet beweren dat de Logo een slechte heli of Mikado een slecht merk. Wat ik wel wil zeggen is dat sommige onderdelen uit de kit een twijfelachtige kwaliteit hebben en toch wel lichtelijk overprijsd.

Nog iets wat ik merkte toen ik de heli demonteerde is dat ook de zeskantige bussen, die onder andere gebruikt worden om de staart in het chassis vast te zetten, ook lijken te lijden aan een povere kwaliteit/stevigheid. Deze spullen houden bij wijze van spreken je hele heli bij elkaar en dan zou je toch verwachten dat Mikado hier wat extra aandacht aan besteedt, niet? Op de foto kun je duidelijk zien dat ze getwist zijn (2 achterste) en zelfs breken! En het is nu dat ik mijn spullen mishandel ofzo, dit is gewoon gebeurd door de vijsjes erin vast te draaien:

LogoBrokenParts1a%20%28Small%29.JPG

Toch iets om in het oog te houden... als jij ook een Logo hebt, kijk dit dan maar eens na. Ik denk trouwens dat ik Mikado eens een mailtje ga sturen om hen hierop te wijzen.

Enne Eddie, ik weet niet heel zeker wat je bedoelde met "pik", maar houd het wel een beetje netjes hé.

zon ervaring heb ik ook gehad met de protech zoom, dat framepje is nog 3 keer zo klein en 50 keer zo iel.

lag in duizend stukjes, kostte me mooi 41 (!) euro :(

daaag zoom :D

Cornholio zei:
Nog iets wat ik merkte toen ik de heli demonteerde is dat ook de zeskantige bussen, die onder andere gebruikt worden om de staart in het chassis vast te zetten, ook lijken te lijden aan een povere kwaliteit/stevigheid. Deze spullen houden bij wijze van spreken je hele heli bij elkaar en dan zou je toch verwachten dat Mikado hier wat extra aandacht aan besteedt, niet? Op de foto kun je duidelijk zien dat ze getwist zijn (2 achterste) en zelfs breken! En het is nu dat ik mijn spullen mishandel ofzo, dit is gewoon gebeurd door de vijsjes erin vast te draaien:
Toch iets om in het oog te houden... als jij ook een Logo hebt, kijk dit dan maar eens na. Ik denk trouwens dat ik Mikado eens een mailtje ga sturen om hen hierop te wijzen.

Die zeskantbussen zijn idd bagger. Als je de schroeven voorzichtig aandraait, merk je al dat het bij voorzichtig moet blijven. Het is niet voor niets dat deze bussen door Mikado zelf in aluminium worden geleverd, en volgens mij zijn dit één van de meest verkochte upgrades.

Wat ik nog wel kwijt wil, en het is misschien achteraf gepraat dus neem me dat niet kwalijk, maar die 1800 toeren op je kop is toch extreem overdreven. Ik zou zelf gewoon bang worden van zo'n ding, en het is beslist niet nodig, helemaal niet als beginner. Het maakt alles veel moeilijker, hij reageert véél zenuwachtiger, en dat is de reden waarom er zoveel defect is. Bij de volgende hoovers een headspeed van 1350 a 1400, dat is meer dan genoeg, en blijft je frame bij een eventuele boomstrike wel heel.

Succes met de opbouw en hou ons op de hoogte.

Gr.A.

Tuinkabouter zei:
Volgens mij heb je niet helemaal door dat die staart er met een botte kapmes met een snelheid van 200 kmpu vanaf gekapt is.

Uit nieuwschierigheid toch even gaan kijken naar de kostprijs van Raptor onderdelen:

Mainshaft Logo 10: €14,10 (E-Heli)
Mainshaft Raptor 50V2: €5,30 (RC Helistore) 8O

Dit is uiteraard maar 1 onderdeel (geen zin om de hele lijst af te gaan) maar dan wel 1 dat bij een boomstrike meestal vervangen moet worden. Voor 1 Logo mainshaft heb ik er bijna 3 voor de Raptor 8O Laat het bij deze duidelijk zijn dat Raptor onderdelen wel degelijk goedkoper zijn.

Och, en Satoer, goed een "tikje" is dan wel een understatement, maar toch... gaat jouw Raptor chassis stuk bij een boomstrike?

Tadango zei:
een trainings onderstel wat veert helpt ook ;)

Juist!!! Ik denk dat inderdaad door het "stijve" kruis je frame gebroken is!

Doordat het frame, en alles eromheen zo gefixeerd op de grond staat, is de kans dat bij een boomstrike je frame breekt, Bij een flexibeler traininggear setje was waarschijnlijk je frame heel gebleven.

Tja, dit is goed mogelijk, maar zo is het dan ook altijd iets. Met het flexibele kruis was niet te vliegen door de vibratie ervan en "stijver" kruis veroorzaakt bij een boomstrike een gebroken frame wanneer je te hard land...

Zo kunnen we bezig blijven natuurlijk. Ik ga de komende tijd wat tijd steken in het simmen (hooveren tot het m'n [censuur] uitkomt) en met een beetje geluk hoef ik dat kruis niet meer wanneer ik terug een vliegbare heli heb.

Zonder kruis was er ook weinig stuk gegaan denk ik.

Ik had laatst het zelfde met een corona. Mijn vriendin vloog voor het eerst en dus maar een simpel (flexibel) kruis eronder.... Beetje harde tik op de grond en de tywraps voor het onderstel scheurden los. Daarna zelfde klap een paar keer gemaakt zonder kruis en er was niets stuk ;) Dat kruis maakt meer stuk dan je lief is ;)

Back