Mijn eerste Easy star build

Tco1, ik denk dat maarten geen snap-rolls zal gaan maken, dus voldoewt de stijdheid van de glasvezelbuis etc prima.

Maarten, je EZ zal al wel op zijn tegen de tijd dat je toe bent aan een sterkere setup:)
Althans, ik doe zoo mijn best op de EZ netjes te houden, maar hoe dan ook lukt me dit niet.

Maargoed, het e.a. voorbereiden voor een sterkere/zwaardere setup is natuurlijk ook een goed idee.

Tuurlijk, rolroeren inc de tips werken prima, alleen werken ze nóg beter als je ze aan het uit einde monteerd. Logish toch? Komt neer op het hefboomprincipe.

Maargoed, ieder zo zijn ding. Het zijn mijn ervaringen die ik opdeed met mijn EZ's. Mijn laatste EZ is een verademing t.o.v. de oudere.

00ps! heeeeelemaal vergeten je foto's te sturen van de camera mount.
Sander!? Zou jij ze ef willen posten:rolleyes: Je Gopro/FPV cam/ABS mountje.

00ps! heeeeelemaal vergeten je foto's te sturen van de camera mount.
Sander!? Zou jij ze ef willen posten:rolleyes: Je Gopro/FPV cam/ABS mountje.

Tuurlijk, geen enkel probleem:

gopro_pixim_ez_canopy.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Je mag komen behangen hoor, sterker nog, d'r is nog allerhande kluswerk te doen in m'n huis, ik heb alles namelijk compleet gestript :D

Nee dank je, pas hier ook een kamer erbij gemaakt. Heb er nog mijn buik van vol! :p

Waar heb jij trouwens die dunne glasvezelbuisjes precies vandaan Remy, is dat ook een webwinkel?

dunne glasvezelbuisjes?

Dat was gewoon 3mm. Iedere vliegerwinkel ligt er vol mee.
Dat geweefde spul had ik geluk mee. Hij kwam er mee aanzetten dat hij nog een stuk had liggen.
Normale glasvezel is sterk zat.

De fun-easystar met grote wielen........

Foto-4V6TKDFI.jpg

de inbouw van het plateau waar de spullen op en onder zitten. door de gaten kan de cockpitkap met de originele bevestiging vast gezet worden. De camera in de cockpitkap verwerkt, ook gestroomlijnd met een kapje van Rob.

Foto-37F6U6WT.jpg

Zo zit de fpv zender achter op de romp

Foto-YT7EXNO3.jpg

extra vleugelbevestiging met 4 bouten omdat bij de andere modellen de vleugels na verloop van tijd eruit schoven en zich zelfstandig maakten...........

Foto-MELHXMTY.jpg

Oh ja, de staart is ook geheel demontabel met 2 bouten.

Foto-IBVEVXWZ.jpg

en de rolroeren vol in beeld, meer dan lang genoeg en echt wel efficient.

Foto-ENQLJRBT.jpg

en zoals nu de servo zit, zoals je ziet kan ik nu die vleugelbuis niet meer langer maken, vandaar dat er binnenkort een andere vleugelset komt.

Foto-R8QFMKEG.jpg

Vandaag heb ik de vleugels recht gemaakt. Onder de warme kraan in bad en vervolgens met koud water in de wasbak gefixeerd. Bijna recht, maar morgen toxh nog 1x extra doen. Foto's volgen, vandaag pas om 23:30 thuis. Moest nog even een oog bij een kat verwijderen. Dat heb je soms.

Bedankt weer allemaal voor de waardevolle input.

Maarten

TC01, die wielen zijn coooll! haha. Echt te gek. Waar heb je die joekels vandaan!? echt super!

Zulke lange rolroeren heb ik nog niet geprobeerd:mrgreen:

Elke goede modelbouwwinkel kan de funcub wielen los leveren. En die zitten dus op die fun-easystar.

:o Nou, dat heb ik nooit hoor.

Gaan de vleugels niet bobbelen door het warme water?

Nee hoor, daar is het niet warm genoeg voor. Het duurt even voordat de vleugel voldoende opgewarmd is, maar daarna voel je het elapor meegeven met je handen en kun je het modelleren.

Maarten

Vleugels recht maken

Zoals gezegd, onder de warme kraan, eerst even goed opwarmen, daarna rusitg met je handen in de goede vorm buigen en vervolgens onder een koude kraan om de boel te fixeren. Werkt prima.

Onder de warme kraan

En het resultaat.

Nog niet helemaal symetrisch, maar het begint al ergens op te lijken.

Volgende stap is het verder opboren van de vleugel om er een iets langere carbon wingspar in te doen. Ik ga dat doen met een messing buis van 8 mm waar ik de kopse kant scherp van ga slijpen. De core hoop ik dan te verwijderen door er als het diep genoeg is er een druppeltje secondelijm in te laten lopen zodat die core aan de buis vastplakt en deze door rond te draaien los te krijgen en zo te verwijderen.

Daarna kijken waar ik precies de rolroeren ga plaatsen. helemaal tot de wingtips of niet. Die wingtips blijven iets gebogen dus dat gaat wellicht problemen geven als ik ze helemaal doorvoer.

Sander trouwens bedankt voor de foto van je mount! Mooi als referentie. Met hoeveel magneten hou je dat hele spul op zijn plaats als ik vragen mag?

Maarten

Opboren van het gat voor de vleugelbuis doe je het best door een buisje ter dikte van de originele vleugelbuis erin te stoppen en daar dan een iets dunnere (boor)buis doorheen. (Ik had het geluk dat bij mijn EasyStar de originele vleugelbuis hol was, en deze dus kon gebruiken als geleider) Met deze tweede buis kun je dan exact recht boren tot de juiste diepte.

Dit maakt het recht boren makkelijker...

Groet,
Theo

En ik zou de boor scherp maken inderdaad maar maak er ook tandjes aan of het mooiste is hapjes naar binnen toe.

Met alleen scherp en snijden zal je boor snel zichzelfs vast lopen in het materiaal en breekt de hele handel.
Met de tandjes breek je het materiaal en verspaan je het e.e.a...

Ik gebruik gewoon een CF buis van 10mm, zorg dat de vleugel vlak en plat ligt en boor dan heel langzaam met een accuboormachine de CF buis dieper in het schuim waarbij ik continue monitor dat deze zichzelf niet uit 't schuim werkt. Een laag toerental en geduld zijn daarbij belangrijk!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

UPDATE:

Beste allemaal, sorry voor het lang niet updaten van dit draadje.

Over 2-3 maanden emigreer ik met vrouw en kids naar Nieuw Zeeland dus ik ben bang dat het ook nog even stil gaat blijven hier.

Als daar alles gesetteld is wordt het uiteraard ook tijd om al dat moois vanuit de lucht te gaan bekijken en gaat de build verder.

Misschien daar een meet organiseren???:D:D:D

Wordt vervolgd

Maarten

Hey Maarten,
Dat heb je goed geregeld. Word je daar lid van "the Flying Docters"?
Ik heb nog een mooie CL voor je in de aanbieding... heb je een reserve.

groet,
Jacques

Back