Mijn eerste Quadcopter (zelfbouw)

Dat is jouw mening, ik ben een andere toegedaan.
Ik heb liever een paar goede propellers, waar ik niet eerst ik weet niet hoeveel gewicht bij moet plakken / af moet halen voordat ze ook maar een beetje in balans zijn. Bovendien maken de stijve Graupners veel minder herrie dan die slappe China-dingen.
En tja, als je om de haverklap de grond of andere zaken raakt met je props, moet je misschien gewoon wat voorzichtiger zijn. Ik vind mezelf een behoorlijke beginner, maar sinds ik knappe props heb gemonteerd, is er bij mij nooit meer een stuk gegaan.

ben het eens met jbkappirossi, helemaal in het begin als je nog aan het leren bent sloop je nogal een paar props.

de graupners zijn wel een stuk steviger dan de HK props, maar je zal er zeker ook een paar slopen. met graupners kan je een paar dunne takjes afhakken terwijl een HK prop kapot gaat, maar een verkeerde landing met een graupner kan hem ook slopen.
gewoon een paar setjes 9X5 CC&CCW ofzo kopen, goed balanceren en als je na een tijdje goed kan vliegen zonder slechte landingen, dan pas een paar duurdere (betere) props scoren.

Ik ben erg te spreken over die gemfan props die je bijvoorbeeld hier kunt kopen: www.flyduino.net. Snel in huis en tegenwoordig balanceer ik ze niet eens meer en gaan ze er gewoon op. Ook zijn ze verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Ik heb zojuist de probs besteld. Ik heb nu aan losse onderdelen een totale helikopter besteld. Ik laat het weten als ik alles binnen heb!

ik heb er laatst ook van die geamfans op gezet. (9X4.7) die zijn perfect!
een stuk stiller en wat steviger en behoorlijk goed gebalnceerd.

heb groene en zwarte.. leuk kleurtjes!

ben nog in dubio om 10X4.5 ofzo te proberen.. heb een paar 850KV 2830 (3S)motoren onderweg denk dat die wel soepel zullen draaien met 10X4.5

Back