Mijn eerste sleper, de Toledo Special

Zo'n Reliant (en een Mr Mulligan) zou ik niet mee willen slepen. die hebben een erg korte romp en relatief kielvlak. Niet heel erg stabiel.
Douglas, een niet-deelbare vleugel van 173cm past in de meeste auto's zonder problemen hoor.

Douglas, een niet-deelbare vleugel van 173cm past in de meeste auto's zonder problemen hoor.

Ik weet het, heb net mijn vleugels van de Grunau Baby gemeten, en die zijn 1,70m... Persoonlijk vind ik het net iets te groot. 1 set vleugels van zo'n formaat kan, maar daar mag het wat mij betreft bij blijven.

Maar goed, ik ben er uit.... Ik wil een mooie kist, breed inzetbaar met goede vliegeigenschappen.

Dit gaat m worden... Wel wat duurder dan ik oorspronkelijk voor ogen had, maar we doen het ermee...

Toledo Special 40 ARF 1765 mm Hangar 9 - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer

Motor met regelaar. Heb geen zin om op de eeuwige backorder van HK te gaan wachten.

AL-5055 Combo mit 80A Regler ( BEC) | Aussenläufer-Motoren Combos mit Regler | DYMOND brushless Motoren | E-Motoren | Motoren

:worship: Op 6s dan denk ik? Daar ga je veel plezier van beleven.
(en je was al lid in Ede....? :-) )

Op 6s weet ik nog niet. Voor het slepen wel goed, maar om mee te beginnen wat minder denk ik. Zoals ik schreef, ik wil eerst goed kunnen vliegen voordat ik ga slepen. Ik heb hier nog wel 3S 3000Mah liggen, die zou ik in serie kunnen koppelen.

Om te beginnen op 4s? Geen idee, op 6s zal het wel een 3D/raket kist worden denk ik...

Dat valt wel mee, maar die motor heeft een Kv van 400 en dat is op 4s wel erg weinig (je moet dan een spoed van 9 of 10"gebruiken om nog een beetje vooruit te komen en om wat kracht te hebben rond de 17" - en ik denk dat je dat moeilijk kwijt kunt) Op 4s is een kV van 700 tot 800 gebruikelijker. Een AL-4260 zou dan logischer zijn, al is zelfs die wat langzaam voor 4s.

Maw, gewoon op 6s vliegen? Ben benieuwd wat er dan ik past... En ja inmiddels lid...

Laatst bewerkt:
Ik overweeg toch op 5s te gaan vliegen. Het prijsverschil tussen 5s en 6s is mij iets te groot. (30€ per accu). Daarbij speelt voor mij het gewicht ook nog een rol. Ik wil m niet te zwaar gaan maken, voor de motor niet zo'n groot verschil, maar wat accu's betreft.

Kan ik redelijk uitkomen met de 5050 motor op 5S? 6s kan dan altijd nog, mocht ik dat willen doen.

AL-5055 35-50 A 900 W 400 4s LiPo 14x10-17x9
5s LiPo 16 x 8
6s LiPo 15 x 8

Staat er bij in een mooi overzicht. Even in Ecalc invullen en klaar ben je!

Grt Lyckele

Lyckele,

Bedankt voor de link, alleen heb ik zowat elk draadje van haver tot gort door zitten spitten.... :hammer:

Jammer genoeg heb ik Ecalc niet op m'n werk, maar ga vanavond maar eens aan de slag thuis.

Ecalc punt ch is een online programma. Hoef je niks te downloaden. Maar weet
Natuurlijk niet hoe streng jullie internet policy is ;)

Alweer je vrouw er op uit gestuurd? ( ik buk nu snel weg :D )

Maar een mooie keuze ,is net als de cadet een fijn vliegend toestel .

je hebt al besteld (en Hangar9 is uitstekende kwaliteit) maar toen vond ik ineens deze: Natterer Modellbau - Black Horse Orbit ARTF 199564
Lijkt er verdacht veel op, is wellicht ook een mooi ding voor wie iets soortgelijks zoekt.

Klopt, die had ik ook al gezien. Tijdens mijn zoektocht naar de Orbit kwam ik erg weinig tegen over deze kist. En echt mooi vind ik m niet. Over de Toledo is genoeg geschreven, En Hangar9 heeft idd goede kwaliteit. Dat gaf voor mij de doorslag.

Beste Arjan,

Ik quote mezelf even uit dit draadje:

Ik vind de Orbit ook een erg mooie kist! Persoonlijk vind ik 'm mooier dan die je nu gekocht hebt ;)

Smaken verschillen zullen we dan maar weer zeggen!

Veel succes met de nieuwe kist. Op 6s moet het een echte sleepkoning worden! Ik blijf het volgen!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Back