Mijn eerste vliegtuigje en geen kennis

• Topicstarter Topicstarter anaksumatum
  • Startdatum Startdatum
Mark Oostveen zei:
@Bruno
Ouderwets moets ik eigenlijk vervangen door oud. Je hebt gelijk. :) Want idd de techniek in een LB kist is absoluut niet ouderwets.

Mark
Ah joh, ik loop ook maar wat te geinen, hoor.... :D

roderick_schmitz zei:
Ik wil even melden dat ik welliswaar ook ben begonnen zonder club of instructeur. Mijn eerste vliegtuig was een slowstick, en me tweede is nu een pico cub.

Ik raad wel aan om VEEL te lezen voor je ermee begint, maar als je eenmaal begint, kun je ook niet meer stoppen.

mijn eerste 3 vluchten waren echter ook maximaal 10 seconden
Nou uiteraard gefeliciteerd :D , maar 1 kritische noot :evil: naar iedereen die roept dat het best wel alleen kan: Houd er rekening mee dat dit niet zondermeer voor anderen hoeft te gelden. Als instructeur krijg ik mensen met enorm uiteenlopende talenten en er zijn er bij die ik alleen vliegen best zou toevertrouwen (bij wijze van spreken dan) maar het merendeel zou dit nooit redden. Pas dus op met aanbevelingen die je alleen vanuit je eigen ervaringen met leren vliegen doet!

heb je dat vliegtuig nu al gevlogen dan??????
ik neem aan dat er tijd genoeg was om de accu,s op te laden .
ben benieuwd!!!
graag een verslagje
groeten wiebe

@ Roderick: Als je je onderschrift verandert in zoiets als: "Ik ben een van de weinigen met voldoende talent die zichzelf dus heeft kunnen leren vliegen" dan spreek je wel de waarheid (ik hoor trouwens ook bij dat groepje). Dat 'altijd' klopt helaas niet, je zou de verkeerde mensen op de verkeerde ideen kunnen brengen.

dat is inderdaad wel waar ja, en ik weet in iedergeval zeker dat een instreukteur mijn eerste 3 crasches ook wel gered zou hebben. maar je moet er dus el goed rekening mee houden dat het niet zonder vallen en opstaan (en geld) zal gaan!!!

roderick_schmitz zei:
zal ik me onderschrift dan maar veranderen in "zelf leren vliegen kan zo nu en dan" ? :D
Gewoon zonder valse bescheidenheid: ''zelf leren vliegen: beter van niet! maar mij is het wel gelukt :D ''

Weet je, dat iemand z'n eigen spullen beschadigt door het toch op eigen houtje te proberen is jammer, maar helemaal eigen schuld.
Het echte probleem is dat als er schade of letsel aan derden ontstaat door ondeskundig gepruts, dit desondanks tegen alle modelvliegers in Nederland kan werken. En die zitten daar niet echt op te wachten. Daarom is wildvliegen tegenwoordig, en al helemaal door volslagen nieuwelingen, zo'n ongelofelijk slecht idee.....

Dat is was en ben ik helemaal mee eens, hoewel ik zelf dus wel "wildvlieg"

maarja, ik doe het hier in Den haag op een heel groot veld, het maliveld. komt geen kip, en ik heb een kanaal-controle op mijn zender, zal niet zomaar aan het vliegen slaan.

maar dit is allemaal weer helemaal :offtopic:

groeten

Roderick

wiebe zei:
heb je dat vliegtuig nu al gevlogen dan??????
ik neem aan dat er tijd genoeg was om de accu,s op te laden .
ben benieuwd!!!
graag een verslagje
groeten wiebe

Iedereen bedankt voor de reacties.

Nee ik heb dat ding nog niet gevlogen. Al dagen te veel wind. De eerste keer dat ik het probeer zal het toch best windstil moeten zijn. Op landen reken ik niet. Daarom wil ik me een geschikte plaats zoeken waar ik veilig en zonder schade kan crashen. Ik laat jullie wel iets weten als het zo ver is.

roderick_schmitz zei:
een open veld met hoog gras zou dan wel fijn zijn. Dat vangt dan de klap op.

Ik heb een ideale plek gevonden. Allemaal weidevlakten met paarden op. Alleen opstijgen zal moeilijk gaan omdat het nogal hobbelig is. En stel...... (als je nou effe droomt) dat ik toch zou kunnen landen dan ben ik alsnog verplicht om te crashen in hoog gras. Want landen op dat hobbelachtige terrein zou wel eens verkeerd kunnen aflopen! :?

owjah, over het opstijden, mijn eerste poging was ook vanaf de grond. dit liep niet goed af. als je zeker weet dat je zwaartepunt op de juiste plek zit, is het mischien makkelijker om te gooien. Tenminste, ik vond dat makkelijker. Gas open, en dan RECHT vooruit gooien, niet omhoog maar recht vooruit. Bij mijn eerste werp poging had ik mijn gas maar voor de helft open, dit was niet genoeg. Bij de tweede keer vol gas, ging stukken beter.

in iedergeval suc-6, en ik hoor nog wel hoe het verlopen is

Ok ik zal het best ook zo proberen de eerste keren. Ik heb al het gevoel dat het verkeerd zal aflopen :P

Ik weet niet hoeveel je al van het vliegen af weet, maar i kan je ook aanreden om niet met volgag proberen te landen.

als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen, ik heb het ook gelleerd door gewoon te doen.

Nee dat gaat zelfs niet he met dan 'ding'.
2 kanalen maar. Dus als je aan 70% gas geeft vliegt hij ongeveer horizontaal. Meer gas=stijgen minder gas=dalen. Landingsprocedure is: ongeveer 1m boven de grond alle gas terugnemen.

Het zal wel een beetje lukken. Ik heb vroeger competitie gereden met RC auto's en nu zal je zeggen 't ja dat is helemaal iets anders maar ik kan je verzekeren als je bovenaan aan de zijkant, ver weg (en gestresseerd) van de piste staat en je auto tussen alle hindernissen moet loodsen da moet je een goed oriënteringsvermogen hebben en kunnen omgaan met je bediening.

ik denk dat het inderdaad wel uitmaakt als je al met r/c te maken hebt gehad. Ik zag een groot verschil tussen mij en een maat van me die ook even met mijn vliegtuig mocht proberen. Ongecontroleerd met de sticks bewegen enzo.

als het vliegen je trouwens bevalt, denk ik dat een easystar wel een goed vliegtuig zal als tweede stap. Ik ga die binnekort ook kopen denk ik.

Vlieg je al lang? Hoe ben je juist begonnen? Wat heb je nu juist van model? Wat kost zo een Easystar compleet (zender incl)?

nee, ik vlieg nog niet zo heel lang.

Ik ben begonnen met een slowstick, in amerika nogal populair. Daarna heb ik een pico cub van multiplex gehad, maar deze had tijdens zijn tweede vlucht midden in de lucht het leuke idee om zijn vluegel af te gooien :cry: Die is dus gecrasched. ik ben hem nu aan het repareren, maar ik las over de easystar dat je hem best wel kunt afbeulen, dus dat leek me wel wat voor mij.

ik zoek even op wattie kost, dan post ik dat zo ook even door

groeten

Roderick

Back