Mijn eerste vliegtuigje en geen kennis

• Topicstarter Topicstarter anaksumatum
  • Startdatum Startdatum
ik heb nog even rond gezocht, maar ik geloof niet dat ik hem goedkoper kan vinden. Mishien lukt het iemand anders wel? ik zou het dan graag horen.

Groeten

Roderick

Amai, dat lijkt me heel degelijk te vliegen en te besturen. Wat anders als wat ik heb volgens het filmpje. Mss de volgende aankoop. Toch nog vrij duur om te beginnen vind ik.

ja, ik schrok ook wel van de prijs ja. Dan krijg je wel van iedereen te horen dat je het er uiteindelijk wel uithaalt, omdat je niet telkens nieuwe spullen hoeft te kopen. Ik heb verder eigenlijk alles nodig, behalve zender, want die heb ik hier nog liggen.

Ik weet niet of jou zender uit te breiden is naar 4 kanaals? Dan kan je in iedergeval nog iets uitsparen. maar ik ga even informeren bij quartel. ik zag overigens dat hij in duitsland, bij de producent even duur is. Dus goedkoper zullen we hem waarschijnlijk niet vinden.

Ho!!!
Even niet "onze" Easy-Star afkraken he? :wink:
Die prijs zal zijn, geheel compleet dus met zender, ontvanger, accu + lader etc.

Als je al vliegt heb je de meeste spullen al.
Bij Quartel gaat de kale versie voor ca 80€.
Kaal is dan nog met motor, maar verder zonder besturing.

Om te leren een uitstekende investering. :D

hahahaha,

nee hoor, ik kraak hem totaal niet af. ik denk dat ik hem ook ga kopen. maar die zender bevalt me niet echt. ik heb een eigen die ik wil gaan gebruiken, maar ik wil verder wel alle elektronika erbij kopen. Dus ja, dan kom ik vanzelf op meer uit dan 80 euro he :oops:

Binnenkort, als er weer wat geld in het laadje is ga ik hem bestellen. hebben jullie trouwens ook nog filmpjes van vluchten in nederland?

Gisteren was het zo goed als windstil. Ik heb dan ook het tuigje eens getest. Ziehier mijn bevindingen:

Als locatie had ik een groot veld met gras uitgekozen.
De voorwielen had ik er af genomen zodat ik een buiklanding kon maken (geen probleem want de propellors zijn buigzaam).
Ik kon dan ook niet anders dan hem te werpen.
Ok dan maar, volle gas en werpen maar.
Resultaat: Een duik in het gras 15m verder.
Dit bleef maar duren ook al gooide ik wat hoger.
Ik heb dan het zwaartepunt verlegd door de batterij wat naar achter te plaatsen.
Resultaat: Hij ging netjes omhoog (volgas) en was stabiel. Alleen na ongeveer 30 a 40 meter, hapering van de motoren en een onzachte buiklanding. Dat bleef aanhouden. Ik heb dan de antenne die ik rond de staart had gewikkeld, los gemaakt en gewoon laten hangen. Nu ging hij iets verder, maar niet veel echter! Eén keer kon ik na ongeveer 30 meter een bocht maken en terugkeren. Ik vloog hem over mijn hoofd en de 2de bocht was hij blijkbaar te ver. Weer hapering (de motoren stoppen een paar seconden, dan weer even aan, weer stoppen en niets meer).
Ik had wel batterijen vergeten te kopen voor de bediening, dus heb ik deze (8x AA) maar gevuld met batterijen die ik uit de bediening van allerhande Hifi- en Video-spullen heb gehaald. Ik hoop dat dit het probleem van de hapering was anders heb ik wel pech.

Mijn conclusie: Tot mijn grote verbazing is dat ding wel redelijk makkelijk in de lucht te houden. Het reageert vrij goed en je kan er weinig mee mis doen. Als je de motoren uitschakelt dan zweeft hij netjes naar beneden en maakt een mooie buiklanding. Het stuurt redelijk goed, verliest niet veel hoogte bij het rollen en is crashbestendig. Ik ben een 20-tal keren gecrashed (weliswaar in dat veld) en één keer op maisstengels. Buiten wat modder op de romp, geen ersntige schade!

Ik begrijp wel als kenners zeggen dat dit niet echt vliegen is. Ik denk te weten wat zij daarmee bedoelen. Je kan dit ding netjes in de lucht houden, opstijgen en zelfs landen (met wat oefenen) maar heel secuur is het niet. Ik denk wel dat het een goede oefening is naar beter en duurder materiaal. Juist omdat je een gevoel krijgt van iets te bedienen in de lucht. Ik heb wel al zin in meer en beter maar dan wil ik eerst dit ding hier perfect kunnen besturen. Het geeft me toch wel en kick als je zoiets in de lucht kan houden en besturen! :P

enne? hoest nu verder afgeopen? Zelfde vliegtuigje nogsteeds? of onderhand alweer op wat anders overgestapt?

ik beleef nog het meeste plezier met me SS

Ben nog enkele keren gaan vliegen maar het was toen erg veel wind. Dom van me.
Ben zwaar gecrashed en er is een motor afgebroken.
Ik kan het wel plakken maar bij de minste crash zal deze terug afbreken.
Ik denk dat ik binnekort wel een Easystar ga aanschaffen.

jammer, maar was een beetje voorspeld.

Ik wil niet verkeerd overkomen over de ES, maar vondhet wel moeilijker in de lucht te houden dan een SS. mijne is in iedergeval naar de knoppen :oops:

ik houd het nu nog maar even op mijn SS.

Het zwakke punt van de ES is daar waar het kapje erop gaat. Dat is het dunst en breekt redelijk snel. maar ik had hem goed kunne plakken! heb er nog plezier vangehad. Totdat er een foutje was met zender. ik denk een storing ofzo, want hij reageerde nergens meer op. Toen was ook de staart gebroken. Door de klap waarmee hij op de grond kwam. Best wel raar, hij kwam met zijn neus eerst tegen de grond, maar de staart was eraf :lol:

maargoed, ik vleig nu nog met mijn SS dus. Heb ik ook lol in :D

Slow Stick.

in Amerika zeer populair. Ik ben daarmee begonnen met vleigen. Zonder hulp. niet slim, maar is me wel gelukt. vandaag nog gevlogen. Voor bijna een uur!! Is wel alleen leuk als het windstil is!!

[font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font]

Zoiets dus : vind je inderdaad veel op Amerikaanse Fora ...

GWSslowstick.jpg

inderdaad die ja.

Ik had hem eerst met een sp100, maar met sp300 of 400 vind ik het beter gaan.

Ik heb nu momenteel een sp400 erop met 2000mAh lipo eronder.

patrickkoomen zei:
en nu heb ik deze:
8909-BLUEBIRD-klein.jpg

hier kan je echt goed mee vliegen

Die Bluebird lijkt wel een klein broertje van de WindSpirit die ik heb.
windspirit.jpg

Wat waren jou eerste ervaringen ermee ?
'k Ga trouwens zondag naar de Vliegclub in Enkhuizen, ook ff dat ding proberen

Back