Mijn eigen racebaan in de tuin : ontwerp en uitvoering ...

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door kohns, 15 aug 2009.

  1. kohns

    kohns Guest

    Dan toch maar een fotoke voor de ongeduldigen...

    [​IMG]
     
  2. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Wat bedoel je precies met kapotgespoten? Al het onkruid én gras? En met welk spul heb je dit gedaan?
     
  3. kohns

    kohns Guest

    Ja... met een totale onkruidverdelger met lange nawerking (1 jaar)
     
  4. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Waar heb je dit spul gekocht en hoe heet het? :p (Zit erover te denken zelf ook een baan in mn tuin te maken)
     
  5. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    DDT werkt goed he ;)

    Round-up ook...
     
  6. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Waar krijg je spul zoals Round-up? In het lokale tuincentrum of een of andere speciale winkel?
     
  7. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Ik heb thuis nog een paar flessen round up staan die niet meer vrokocht mogen worden. echt werkt perfect. de hebt gelijk 1 jaar niets staan waar je hebt gespoten.
     
  8. kohns

    kohns Guest

    Er zijn ook andere merken die totaal producten verkopen hoor. Maar hier in Belgie is Roundup heel vlot te verkrijgen bij : HUBO, Makro, Brico, ...

    Je kan natuurlijk ook op gras een baan maken heh.

    Ik moet het zowiezo kapotspuiten omdat de ondergrond niet vlak is. Het was daar vroeger een grote moestuin en dus vol met putten/hobbels.
    Vooraleer je kan egaliseren spuit je best altijd al het gras/onkruid/enz... kapot. Dan is de ondergrond ook makkelijker te bewerken (zonder wortels enzo...)
     
  9. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    de round-up die ik heb is de beste en daar doen we ook erg zuinig mee want het is eigelijk verboden. de round-up die je nu in een tuin centrum koopt kan je na een half jaar weer beginnen met spuiten. volgens mij heb ik laatst de vakken nog gevuld van de round-up bij de ranzijn.
     
  10. Rogier

    Rogier Guest

    Volgens mij werkt gewoon natuurazijn nog het beste... ben je binnen 2 dagen van je begroeiing af....
     
  11. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En toch krijg ik daar t onkruid tuissen mn tegels niet mee weg...
     
  12. Rogier

    Rogier Guest

    Je moet het niet verdunnen Niek.... werkt hier als een tierelier. Ik woon echter in het noorden... daar is het onkruid nog niet imuun voor gif.. ;)
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Van dat sprietige spul zt me hier gewoon uit te lachen.
    Dat konijnenvoer spul is inderdaad weg..
     
  14. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    Ha das vlakbij, maak het circuit maar groot genoeg dan =)


    Midden volgende pagina vind je een foto van de afboording die ik gebruikt heb. Gekocht in de Brico Plan it in Sint Pieters Leeuw, is echt perfect, maar kost wel ongeveer 1 euro de meter.
    Enkel gaatje boren en nagel erdoor de grond in.

    uitdaging-eigen-offroad-parcours-even-brainstormen-2

    Op de 8e foto kan je zien dat er voor de betonrand wat aarde en ressen gras gegooid is, kwestie van geen brokken te rijden.



    En zo ziet het er nu uit:

    electro-circuit-schepdaal-vlaams-brabant

    Ik denk nu aan vergroten deze winter, maar dat is opnieuw ploegen enzo... Zie dus dat je je parcours direct zo groot mogelijk maakt, beter 1 keer werk. Succes!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. kohns

    kohns Guest

    Ja ik had je topic ook al gelezen :worship:
    Anderlecht is toch nog 20 mins rijden hoor.
    1 euro de meter valt eigenlijk nog goed mee.
    Wel ben ik van plan om te egaliseren.... bij jou ziet het er nogal hobbelig uit :-D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. kohns

    kohns Guest

    En nog maar een kleine update...
    Vorig weekend de laatste struiken en bomen uitgetrokken, alles gefreesd en egaliseerd.
    Vanavond gaan we het gras zaaien... ja mijn vrouw wil toch nog gras... ok zei ik als ik het parcours dan groter mag maken dan 12 op 12 :-D


    [​IMG]

    Ik ben nog altijd aan het kijken voor een mooie afboording... die drainagebuizen of rode grondbuizen zien er niet mooi/proper uit voor moeder des huizes.
    Mischien maken we een afboording in klinkers zoals op de foto hieronder.
    Maar het liefst van al heb ik natuurlijk iets dat de schokken opvangt rubber/kunststof ...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
  17. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Lage struikjes :) Vangt ook schokken op en vind vrouwlief waarschijnlijk wel acceptabel qua uitzicht. Kost wel meer dan €1/m :?

    [edit] Oei, ik lees dat je een nogal drastische verdelger hebt gebruikt... Gaat gras zaaien nog lukken?
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  18. kohns

    kohns Guest

    Klinkers of ander materiaal kosten nog veel meer ;-)... maar neen liefst geen struikjes. Als je die zo laag moet houden ga je wekelijks moeten gaan snoeien pfffff....

    Als ge met een brede landbouwfrees alles 30cm diep omwoelt wel... ik voelde mij zaterdag een echt brabants trekpaard achter dat ding pfffff.....
     
  19. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    ahja, juist, die dingen groeien ook :? ff niet aan gedacht :roll:

    Ik kan zo ff niet meteen op een andere esthetische schokabsorberende afboording komen. Maar als je een niet te opvallend kleur drainagebuis gebruikt, en deze netjes half ingraaft, is je vrouw dan nog niet akkoord?

    Hoe dan ook wordt het lastig grasmaaien :D
     
  20. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    Graaf een gat, Half diep van een drainagebuis.

    dan kan je na het rijden de buis er makkelijk uithalen en opbergen. Desnoods zet je hem nog met tent haringen vast.

    Geen probleem met gras maaien dat de drainagebuizen in de weg zitten. (misschien wel lastig met de gaten die er zitten).

    Je kan ook nog als je met de gras maaier het gras waar de baan komt een stukje lager maaien als eromheen.

    Voor jumps zou ik Aluminium (traanplaat of iets in die richting nemen) makkelijk te buigen naar de gewenste hoogte, je duwt hem in de grond verplaats hij ook niet meer. Je kan hem er ook weer uithalen.

    Wat je ook kan doen voor jumps is dat je eerst van wat stenen een bult maakt daarna grond er overheen. Kost je het je ook niet zo veel moeite en kan je ze nog mooi vlak maken voor een goede landing.

    Dan is je probleem met vrouw lief ook opgelost.
    en kan je de baan nog makkelijk verbouwen als dit nodig is.
     

Deel Deze Pagina