Mijn ervaring met de Vbar Control

DSC_0015.JPG
Heel blij met de mijne en instellen neo is ook super:banana:

Laatst bewerkt:
Mooi te zien dat die jou ook bevalt. Vind het zelf ook de fijnste zender die ik tot nu toe heb gehad.
Samen met een Vbar of Neo is het instellen/afstellen van een heli een fluitje van een cent, SUPER makkelijk.

mvg. Freddie

Ik gebruik de batterij tags.. De lezer ziet de tags wel, maar weet niet welke batterij er bij hoort. Dus zegtie, maak een nieuwe aan. Terwijl ik dat allang gedaan heb.
De lezer staat op fixed met een nummer erbij en dat is de bedoeling. Wanneer een batterij tag voorbij komt ziet hij ook het tag nummer. Dus het werkt, maar iedere keer nieuw batterijen aanmaken kan niet de bedoeling zijn..
Iemand ideeën?

Zou het niet weten Nigel, gebruik die tags zelf niet.
Vind het een kleine moeite om zelf even de juiste lipo te selecteren in het menu.
Stel je vraag op het Mikado forum, dan krijg je antwoord van de mannen van mikado zelf.
Succes met het oplossen van het probleem.

mvg. Freddie

Ik heb een keer de fout gemaakt dat i kde verkeerde batterij selecteerde. Dit verhelp je met de tags. Ik vind de logs interessant, hoeveel ik gevlogen heb dit jaar. Plus nieuwe batterijen. Kan iedere laadbeurt kan zien. Met vbar analyser. Werkt super!

Oké, aantal vluchten houd ik zelf bij in een logboek. En de lipo's hou ik in de gaten via mijn lader.
Maar leuk te zien dat een ieder het op zijn of haar manier doet:)

mvg. Freddie

zo ook hier, in twijfel om eens te kijken naar vbar control.

Laatste half jaar wat rustig geweest op heli-gebied hier na m'n laatste domme crash met de logo 550.
Nu bijna weer herbouwd en bij het stukje electronica aangekomen.

Momenteel vlieg ik een fpv race quad en een vliegtuig Edge 540t met m'n DX9, en ook de logo. Allemaal met sattelieten wat opzich goed bevalt.

Waar ik nog even over twijfel, is bij een eventuele investering in een vbar control, dat ik alle toestellen dan van een nieuwe ontvanger moet voorzien.
Al met al toch een redelijke investering .. met de gedachte dat 't nu eigenlijk ook wel vliegt.

Jullie nog steeds blij en tevreden met de vbar control en de mogelijkheden?

hoi Sven,
Ook hier staat de hobby op een zeer laag pitje, al meer dan een half jaar niet meer gevlogen.
Maar wat je vraag aangaat, ik zelf wil niet anders meer. De bar control in combinatie met de vbar is gewoon super.

met vriendelijke groet,
Freddie

Voor 1 helikopter zo`n zender aanschaffen zou ik niet doen. Je vliegt immers ook met andere modellen en dat bevalt goed.
Wellicht is die mini controller iets voor je. Die stop je in je binnenzak en kun je de laptop thuislaten. Zelf had ik die ook icm een Logo 550 maar eigenlijk gebruikte ik hem nooit. De V-bar stel je 1x goed in en daarna heb je er geen omkijken meer naar. Hooguit wat fine-tunen.

wat ik mij daarom nog even afvroeg is of je bijv. een vliegtuig met een neo ontvanger erin ook nog kunt afstellen, of dat de vbar neo echt alleen heli-gerelateerd is.

En gezien Mikado mij heel goed bevalt, wil ik niet direct zeggen dat 't nu bij 1 heli blijft. De nieuwe 700 staat ook nog steeds wel op de wish-list

Back