Mijn motor wil niet lopen, hulp gezocht

Het is met nitro wel belangrijk vragen te stellen, een fout kost je een motor binnen 1 tank.
Wel duidelijk de symptonen aangeven, wat je al hebt geprobeerd en een filmpje plaatsen.

Geef ook even de voledige historie van deze motor.
Hoe oud is ie (hoeveel tankjes/liters gedraaid)
Hoeveel pluggen je al gebruikt hebt.
Hoe heb je m ingereden, of 2e hands gekocht.
Start de motor makkelijk of moeilijk.

En een filmpje van je huidige probleem

Mvg
P.s.
Met een beetje moeite en aandacht voor de vragen en antwoorden die hier komen heb jij het snelst resultaat en kan je weer lekker rijden :thumbup::D

Teneerste, het betreft hier een 21cc 2-takt motor.

Tentweede, wie rijdt nou een volle tank leeg met een te arm afstelling? Met zelf proberen bedoel ik dus, kwart slag rijker, 1 rondje uitproberen, rijdt die beter? Zo ja, dan nog kwart slag rijker. Zo niet dan even half slag armer, rijdt die beter, zo ja nog iets armer. Niet 1x afstellen en gewoon mee rijden, maar blijven afstellen totdat je de beste verhouding hebt gevonden. Dat kan je makkelijk binnen een halve tank doen als je in stapjes van een kwartslag doet.

Teneerste, het betreft hier een 21cc 2-takt motor.

Tentweede, wie rijdt nou een volle tank leeg met een te arm afstelling? Met zelf proberen bedoel ik dus, kwart slag rijker, 1 rondje uitproberen, rijdt die beter? Zo ja, dan nog kwart slag rijker. Zo niet dan even half slag armer, rijdt die beter, zo ja nog iets armer. Niet 1x afstellen en gewoon mee rijden, maar blijven afstellen totdat je de beste verhouding hebt gevonden. Dat kan je makkelijk binnen een halve tank doen als je in stapjes van een kwartslag doet.

Het gaat om een .21 dat is een 3.5cc nitro motor

Het gaat om een .21 dat is een 3.5cc nitro motor

Ooh danheb ik verkeerd gelezen. Ik dacht aan een 2-takt omdat iemand over hoog en laag naald had.
Maar ingeval van nitro is het nog makkelijker af te stellen. Je hebt maar 1 naald voor de mengverhouding. Alleen nadeel van nitro is dat je na het inrijden nog steeds moet bijstellen elke keer als je gaat rijden.

Nitro kan meerdere naalden hebben, hoog en laag.
Tuurlijk kan je proberen, bij nitro gaat het in 8e slagen of een tandje meer of minder.
Een arme afstelling geeft meer vermogen, maar te arm geeft geen smering en resulteerd in schade.
Als je niet weet wat je doet laat je helpen. Een 2takt benzine motor is hier iets minder gevoelig voor.
Mvg

Het speid me dat ik zo onduidelijk was. Maar ik heb hem nu
Goed afgesteld :-). Ik ga zometeen weer
rijden. Ik heb de LSN wat gezet, en
ik heb de HSL wat rijker gezet. het probleem is opgelost
Dankjewel iedereen.

De auto was vroeger van mijn vader geweest. De auto komt
uit 2002. Ik zat al een tijdje te internetten voor een auto maar dan was ik zelf
veel geld kwijt. Toen zij mijn pa van: dan neem je die van mij
, er moet alleen wel een nieuwe motor op omdat mijn motor stuk is.
Toen kocht ik de gm 21 nitro bull van grauper. Ik heb deze motor nu al
Bijna een jaar. Ik heb de motor nieuw gekocht. Ik heb ook
Niks aan het chassi van de auto verandert. De motor start nu makkelijk.
Het is een paar trekkies, dan warm laten worden. En dan rustig beginnen met
rijden.

Back