Afgelopen EK aan het rond neuzen geweest en toen mooie en zeer aardige F3C helicopters gezien. De Hirobo's hebben daarbij een bijzondere indruk nagelaten.
Toevallig is er dan een aanbod gekomen voor de aankoop van een (2de hands) Hirobo sst Eagle3 WC. Bij nader onderzoek heb ik de heli niet kunnen laten staan.
Configuratie:
Heli: Hirobo sst Eagle3 WC (full carbon)
Rotorkop: SSR VII
Mainblades: Hirobo 195gr
Tailblades: Hirobo 95mm
Motor: YS 90
Gyro: 601
Servo's: 9252
Batterij: Emcotecregelaar op 5V met lipo 2100mA/7,4V
Een checkup is reeds gebeurd en er zijn geen noemenswaardige aanpassingen/herstellingen/verbeteringen nodig. De heli was/is in zeer goede staat.
Ik heb enkel de carbon aansturing van de tail vervangen uit voorzorg. Daar waar hij door de ondersteuningen liep was er een voelbare verdunning.
Ik hoop dit weekend mijn maiden te kunnen doen.
Mijn bevindingen zal ik hier posten.
Groeten
Jos
Toevallig is er dan een aanbod gekomen voor de aankoop van een (2de hands) Hirobo sst Eagle3 WC. Bij nader onderzoek heb ik de heli niet kunnen laten staan.
Configuratie:
Heli: Hirobo sst Eagle3 WC (full carbon)
Rotorkop: SSR VII
Mainblades: Hirobo 195gr
Tailblades: Hirobo 95mm
Motor: YS 90
Gyro: 601
Servo's: 9252
Batterij: Emcotecregelaar op 5V met lipo 2100mA/7,4V
Een checkup is reeds gebeurd en er zijn geen noemenswaardige aanpassingen/herstellingen/verbeteringen nodig. De heli was/is in zeer goede staat.
Ik heb enkel de carbon aansturing van de tail vervangen uit voorzorg. Daar waar hij door de ondersteuningen liep was er een voelbare verdunning.
Ik hoop dit weekend mijn maiden te kunnen doen.
Mijn bevindingen zal ik hier posten.
Groeten
Jos
Laatst bewerkt: