Mijn nieuw F3C machien

Gelukkig gaat het voorspoedig Jos, is altijd de beste remedie, zo snel mogelijk repareren en al helemaal snel vergeten wat er is gebeurd. Succes met de wederopbouw en op de a.s. wedstrijd natuurlijk.
Tot snel.

Groet,

Ronald

Hoi Jos,
Als je een beetje snel hardende epoxy gebruikt moet ie toch wel klaar zijn voor vlg weekend,
trouwens waar is de wedstrijd?
gr Cees

@Cees

De herstellingen lopen vlot en ik zie er naar uit om zondag er mee te kunnen vliegen.
Niet gecracht is niet gevlogen.
De wedstrijd gaat door in Haneffe. Site ligt monenteel plat zodra ik de link heb zet ik het hier.
De rotorkop krijgt nog nieuwe dempers en axiale lagers.

@ Mario vind je dat niet normaal, anders heb ik geen kans meer ;)

Heli groeten

Jos

Goe hé. Kon geen betere internet exuus verzinnen.

Het adres: Haneffe Petite Aviation, Haneffe Petite Aviation
Wat wel merkwaardig is, het lijkt er op dat hun site laatst geupdate is in 2004.

Plan d'accès (route beschrijving) is er wel op te vinden.
Het is een gezellig clubje met een prachtig veld.

Heli groeten

Jos

Dag Jos,

Complimenten voor je romp en het spuitwerk zeer fraai gedaan :-)
Spijtig van de mislukte auto, hopelijk heb je hem weer snel als daarvoor.

Succes met het herstel!

Gr, Roy

Vandaag na de herstelling van deze week mijn eerste en tevens laatste vlucht gedaan. Ik ben het op dit moment beu. Kabeltje van de elevator servo los gekomen in de vlucht en........ ja hoor mijn heli is RIP. De totale kost op dit moment is 281.98€ zonder de romp en de rotorbladen.

trieste heli groeten

Jos

Hey Jos dit is echt shit om te horen:(

Maar kop op man, even laten rusten zoals Cees al zij, en na een paar dagen de boel weer op pakken, het hoort er nu eenmaal bij en we komen allemaal wel een keer aan de beurt.

En ook al zie je het nu misschien niet meer zitten, weet zeker dat we weer wat moois van je kunnen verwachten;)

Gr,

Mario

Vandaag na de herstelling van deze week mijn eerste en tevens laatste vlucht gedaan. Ik ben het op dit moment beu. Kabeltje van de elevator servo los gekomen in de vlucht en........ ja hoor mijn heli is RIP. De totale kost op dit moment is 281.98€ zonder de romp en de rotorbladen.

Ajajajajajjjj....
That SUCKS BIGTIME !!!!!

Met romp en bladen zit je al boven de 500-600 ?
En dat vanwege zoiets lulligs....

Thank you guy's

voor de steunende en opbeurende woorden, ze helpen.

Ik ga de heli terug opbouwen zoals Cees al zij , pod and boom, en zie jullie allemaal terug in Venlo.

Opsomming van de schade.

SAB2000 fuselage (staartstuk ligt er compleet af) RIP 180,00€
Rotorbladen SAB700 RIP ? 100,00€
Rotorkop seesaw SSR VIII RIP 89,00€
Flybar 440mm/4mm 5,00€
Tail boom 805 Alu RIP 20,00€
Tailrotor hub 10,25€
Tailrotor shaft 8,97€
Koppeling 39,00€
Liner 2,56€
Floating rubbers 21,00€
Pitch arm (2) 58,00€
Linkage rods 12,82€
Rod ends 6,41€
Ball bearings 15,38€
Piant job 30,00€
Total lost 598,39€

Gone in 60sec.

Sommige zaken zoals de TT kan ik zelf herstellen met mijn pijlen (1911).
Waarschijnlijk komen er nog enkele ball bearings bij die nog niet onderzocht zijn.

Heli groeten

Jos

Laatst bewerkt:
Dat is zwaar balen, wat een pech. Hopelijk heb je hem snel weer klaar en kun je meevliegen in Venlo. Succes met de wederopbouw en denk dan maar alvast in de tijd vooruit als hij dan weer mooi voor je hovert, dan ben je alles weer snel vergeten.

Grtn Ronald

Ook mijn medeleven Jos,

Misschien kun je her en der nog wat gebruikt materiaal verkrijgen. Dat kan altijd schelen.

Ik hoop dat je de romp evengoed toch weer herstellen kan....

Steven.

Net terug van het vliegveld en na een uurtje raggen met een oude Raptor 50 sta ik er van verstomd hoe veel plezier ik had in het los vliegen. Tic-toccen, flip, reversels en ander soft 3D spul net alsof ik het alledagen vloog.
Het geeft mij weer moed om door te gaan. Ik ben ondertussen aan het puzzellen en volgens mij gaat het nog lukken ook. Het staartstuk staat er al voor de helft terug aan.
Ik ga kijken hoeveel gewicht er bij komt en waarschijnlijk wat elektronica verplaatsen om dit te compenseren (en wat lood uit de neus trachten te halen) zodat het eindgewicht toch nog het zelfde is.
Foto's van de reparatie volgen nog.

heli groeten

Jos

Kijk, Thats the spirit :thumbsup:
Meteen weer in het zadel

thelwell6-727675.jpg

We zien je in Venlo :cool:

Jos,

ik ben eigenlijk wel weer nieuwsgierig hoe het met je Eagle staat nu....
jeempie wat zijn dit toch mooie toestellen!

Steven.

Nou....... niet goed. Na het opbouwen en afregelen was alles terug buiten gewoon goed. Heb op de voorlaatste wedstrijd van het BK een zeer mooie mache gevlogen met een pracht van een auto. Dan 2 weken later op een demo is het fout gegaan. Na een hooverfiguur wil ik over gaan naar de translatie en toen is ie fataal de grond in gegaan. Gewoon idle up te snel op lage hoogte ingeschakelt. TOTALE LOSE. Geen succesjaar 2009. Nu ben ik bezig met iets nieuw. Wat?, laat nog op zich wachten, eerste stap is Vibe90E. De rest hoor je nog.

Jos

Back