Ik ben inmiddels terug van de test met de elastieken, de romp is volledig in 2-en gesplitst, inmiddels weer vastgezet met secondenlijm. Wordt'ie natuurlijk ook niet lichter van.
Hij overtrekt lijkt het als je hem afschiet met een elastiek, de vaart gaat er volledig uit. Ik heb ook nog met de positie van de haak geexperimenteerd, maar dat leverde geen beter resultaat. Ook merkte ik dat hij niet voldoende positieve lift heeft (vandaar vliegt als een scheermes), ik denk dat ik in het volgende model een positieve invalshoek in de voorvleugel aanbreng, wellicht dat ik dat eerst met het huidige exemplaar ga uitproberen. Wordt'ie wel wat langzamer van.
Ik zal iets met een langer elastiek en touw moeten gaan proberen. Of met een vlieger oplaten en middels een mechanisme loslaten, ach ideeen genoeg, alleen de uitvoering ervan laat vaak op zich wachten
Ik post wel weer als ik weer nieuws heb. Misschien dat anderen goede ideeen hebben om een snelle zwever van dit klein formaat in een goede glijbaan te krijgen.