Mijn project M-Klasse Cedar club

• Topicstarter Topicstarter jasper08
  • Startdatum Startdatum
Ik heb net de eerste kant van de kiel in epoxy gezet.!!

morgen de andere

heb alleen helaas geen fototoestel daar is mn pa mee vandoor gegaan. :P

Jeah Kiel is af.
we hebben een kiel gemaakt van carbon en flasvezel buizen.
het totale gewicht van de kielvin zelf is 500 gr.
en moet nog wat af ga hem nog profileren.
heb nu het roer klaar dus de boot kan al sturen.
de verdere afbouw van de boot moet nog even wachten denk ik ik weet nog niet zo goed wat ik wil.

- de kiel afneembaar maken of niet??

!!! iemand met een goed systeem voor afneembare kiel?????!!!!!!
stuur me alsjeblieft een tekening of een plaatje hoe je het hebt gedaan.

- de schootverloop. ik weet nog niet hoe ik die ga maken en wat het best is dus daar ga ik het even over hebben met een paar mensen de 30ste denk ik. want ik heb namelijk 2 winches. 1 voor genua. en 1 voor grootzeil.

hierdoor kan ik niet verder met onderdekse afbouw. weet nog niet hoe ik ze ga plaatsen.

mn booot heeft nu al aardig wat vorderingen.
ik hoop dat ik echt snel foto;s kan posten!!!

vrg jasper :bye:

jasper08 zei:
Ja ik vind het ook :? veel zegt iedereen ook .
maar het is echt ingecalculeerd bij mn boot.

de tekening is frans en dr staat " Lest 4500 Gr "

duss houd ik me maar aan maar ik houd de kiel demomtabel zodat ik het gewicht kan veranderen

gr jasper

Jasper, het minimum totaal (!) gewicht van een één meter (wedstrijd) boot is 4 Kg, de 4500 gram op jouw tekening geeft dus het totaalgewicht aan, inclusief loodbulb.

Laat je niet verleiden tot een bulb van 4 kg, dan ligt je boot veel te diep en veel te stabiel, dat zeilt voor geen meter....

Groeten, Jan.

Totaalgewicht van een M klasse mag niet boven de 4.5 kilo TOTAALgewicht uitkomen.
Dus een kiel van 4 kilo..........kun je beter naar het duikbotenforum gaan.

Ik heb een M-klasser liggen, waaronder een kiel zit waar ik 3 verschillende ballastbommen voor heb... 1 kilo, 2 kilo en 5 kilo :)

jah ik heb afgezien van de kielvin met het plan van 4.5 kilo.
ik heb een nieuwe kielvin gemaakt. eentje die 18 cm langer is dus daar gaat ook een gewicht onder komen van 2.8 tot maximaal 3.2 kilo. ziets denk ik aan.

vriendelijk bedankt. :wink:

hallo,

ik heb zondag meegevaren op s'hertogenbosch met een M-klasse van chris veas. en nu heb ik wat ideetjes opgedaan:D

en die heb ik even uitgewerkd in paint zo moet het een beetje daan worden.
ps: let niet op de kleuren moet een beetje variatie in zitten;)

[/url]http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?album=244&pos=0 de batterij houder en servo moete...aar dat paste niet op de tekening :oops: http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?album=244&pos=7 en dat wou ik als schootdoorvoer gebruiken gr jasper

heey

er begin al schot in te komen!!
ik wil nu beginnen aan het dek!! ik wil graag een sendwich dek gaan maken. ik weet wel beetje hoe het moet. alleen nog niet helemaal.
heeft iemand nog wat tips wat tussen de 2 lagen moet enzo en de werkwijze in welke volgorde. al hopeloos gezoch.;)

ik gamorgen chris maar eens bellen of te vragen

jasper

:D Winterpauze voorbij :D

:oops: de bauw heeft jammer genoeg 5 maanden stil gelegen....
maar ik ben nou weer hard bezich om hem dit zeilseizoen klaar te krijgen.
deze week gaat het volgende gebeuren.
-de malnaden word gevuld met epoxy
- gat maken voor kiel
- mal maken kieldrager

gr Jasper

Ps: is er nog iemand die een mal heeft voor een loodbulb?

hey,... het schiet al aardig op,.. hopelijk gaat volgende week het dek er op,... foto's staan nog steeds op de camera :roll:
maar ik heb een vraagje,

de apparatuur word meestal in een bekertje gedaan die goed af te sluiten is,... alleen nou zit ik het het probleem,..
ik ga hem confertioneel bouwen en er komt dus een schoot van voren en eentje van achter,.. dus een van deze lijnen komt in aanraking met het bekertje als je servo in midden van de boot plaatst?
maakt het uit als de servo niet gesentreerd staat of hebben jullie hier andere oplossingen voor?

vrg Jasper

Back