Mijn rebell ME is eindelijk binnen :D (het verslag)

Hallo,

Dat "probleem" dat de rebell geen druklagers heeft is al uitgebreid gedisusieerd in het duitse RC-heli.

Een paar piloten die ik ken vliegen met zeker 2000 rpm en houden het nog perfect zonder die druklagers. Doordat de massa van de balden niet zo hoog is. Zouden druklagers niet nodig zijn.

Er zijn wel natuurlijk voor mensen die het niet vertrouwen Tuning blathouders voor de Rebell beschikbaar die WEL druklagers hebben, en ook nog eens uit ALU bestaan.

groeten
Roel

Ik neem aan dat iedereen z'n bladen goed uitbalanceert. Heffen beide bladen hun krachten dan niet op tijdens het draaien en is de druk op de druklagers dan niet gewoon 0?

Satoer,

Je hebt gelijk de krachten van de bladen heffen elkaar gelukkig op, anders zou de hele heli als een gek heen en weer gaan.

Maar de krachten heffen elkaar alleen op omdat de bladen m.b.v. bladas met elkaar verbonden zijn. En hoe dragen de bladhouders deze krachten over naar de bladas, juist via de lagers. Dus de kracht op de druklagers is niet gewoon 0.

Rick

Hallo,

Mijn Rebell ME is bijna klaar. Moet alleen nog een BEC installeren en 9253 op de heckrotor zetten.

Helaas heb ik er nog niet mee gevlogen dus dat word in het weekend getest.
Alle bouw tips etc, komen van Remco dat geef ik aan hem door.

rebellr1.JPG

rebellr2.JPG

rebellr3.JPG

rebellr4.JPG

rebellr5.JPG

als je dit ziet dan gaat ik ook over een rebel denken.
om hem te kopen .
maar wacht eerst de vliegeigen schappen af.
en hoe duur en snel zijn de onderdelen te leveren.

roel, ziet er goed uit !
wat voor mm MAH bladen gebruik je en wat voor aandrijving/accu ?

Hoi,

Rotorbladen zijn: CFK 9mm/40mm/463mm
Accu: 4s4p Thunderpower
Motor: Torcman Motor 350-20-11/10P
Regerlaar: Master 40-3P OPTO heli
Ontvanger: R700 Graupner
BEC: Moet nog gekocht worden

Bij nog meer vragen schiet maar raak... :D

Groeten
Roel

Wat is de reden geweest dat je de heli linksdraaiend gemaakt hebt en de heckrotor aan de linkerkant gezet hebt.
Op alle afbeeldingen (behalve jouw foto's dan) die ik zie is de heli rechtsdraaiend en zit de heckrotor aan de rechterkant.

hoi,

De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel.

Ik vlieg al redelijk kunstvlucht met linksdraaiende heli's. Met een heli die rechtsdraaiende heb ik probleme met het draaimoment en ist het NET wat anders.
Daarom bouw ik altijd mijn heli's op linksdraaier dan is het gevoelsmatig voor mij beter. En heb ik dus alles in spiegel gebouwd.. In het duits heb ik een bouw bericht op de duitse forums... binnen kort zal ik misschien met Remco een goede NL handleiding maken.

Groeten
Roel

tja 3DNT vlieger he of niet ? :wink: (alhoewel die er ook in rechtsdraaier is niet ?)

Weer een stap verder

Tijd voor de staartbuis.
reb8.jpg

Eerst weer naar de werkbank (oke ik werk graag op de vloer ruimte en alles vlak :wink:
De twee lager moeten in de houders

reb9.jpg

Eerst een paar druppies dikke ca lijm om te voorkomen dat de lagers mee gaan lopen.

reb10.jpg

Dan voorzichtig de lagers er in tikken

reb11.jpg

Alle onderdelen voor het staart lagerhuis (hoe noem je zoiets :? )

reb12.jpg

Snaar door de buis (oppassen dat hij niet draait. En het lager huis vastzetten op de buis. Het montage blok zit al op de buis. (vraag me af of als je een nieuwe buis na een crash ook al voorzien is van... maarja dat zien we dan wel)

reb13.jpg

Snaar kwartslag tegen de klok indraaien en vastzetten in het frame.
Jawel het begint op een helicopter te lijken :lol:

gr Remco

Ps sorry voor de product placing voor baby voeding :oops:

Lekker aan het prutsen geweest en de laatste stukje er op gezet

reb14.jpg

De staart aansturing zit al in elkaar. Alleen nog de kogellinks er op en een bal.

reb15.jpg

De blad houders zijn ook al voorzien van een lager. M3 boutje er in en de bal er op.

reb16.jpg

De aansturing is ook gelagerd

reb17.jpg

Het geheel aan de staart zetten. Let op dat je de bal aan de achterkant van de bladhouders houdt anders klopt de hoek van de bladhouders niet. De bladhouder is voorzien van 2 getapte gaatjes en je moet de achterste hebben.

reb18.jpg

En jawel weer een stukje uit elkaar :? want de staartfin moet nog aan de staart en dit staat weer niet in de handleiding omdat de le gewoon aan de staartbuis zit.
De twee delen fin en stabilo heb ik met dikke ca lijm aan elkaar gezet en daar wat rocket powder overheen gestrooit voor de versteviging.

reb19.jpg

Zo dus :lol:

reb20.jpg

Nou alleen de paddels nog

reb21.jpg

Zorg dat de boel recht staat

reb22.jpg

Paddels er op draaien en zorgen dat de boel in ballans blijft staan. Dus de enne kant net zo lang als de andere en dat de boel recht staat natuurlijk(dhu).

Nou wachten op de rest van de onderdelen. Als het goed is krijg ik dit weekend mijn servo's de regelaar (phoenix 45) en een nieuwe kap. Deze zat namelijk geknakt in de doos maar is netjes door de leverantsier ( www.heliman.com ) vervangen. En zelf dat c clipje dat ik kwijt ben door mijn eigen schuld komt netjes met het pakketje mee. Nee over service heb ik tot nu toe niet te klagen en ook de support is goed.

gr Remco

Het is idd wel allemaal carbon & aluminium he?
Erg 8)

Ik neem aan dat je hem zo wie zo meebrengt 2 mei.
Af of niet (leukste is wel af natuurlijk ).

Groetjes, Erwin

Hallo Erwin,

De heli van Remco ZAL zeker klaar zijn voor 2 Mei... Want we gaan samen vliegen. Ik neem mijn rebell ook me!!!

Groeten
Roel

Back