Mijn rebell ME is eindelijk binnen :D (het verslag)

hmmm gaan we nu openbaar schoppen naar elkaar?
Hoe kan je je nou genaaid voelen, je hebt er zelf voor gekozen hoor. Je hebt zelf dit draadje ook zitten volgen. Daarnaast had je in dit zelfde draadje ook kunnen lezen:
dutchhelipilot zei:
Motor + regelaar , ontvanger en bladen zijn reeds in mijn bezit dus heb ik niet hoeven kopen. Hoop alleen dat het er mee gaat werken :? :? :? anders ga ik ook door mijn budget :cry: :cry:
Waar je toch uit kunt opmaken dat Remco ook niet zeker was van z’n motor en regelaar.
manusje zei:
Ik ben zelf ook een leek in elektro Dus
Bij deze ben ik blij dat er mensen zijn die er verstand van elektro hebben.
je vloog anders al een behoorlijke tijd die Eolo dan zal je er vast wel wat van afweten. Laten we wel wezen, een Rebell ruilen voor een Eolo is een goede ruil ten gunste van jou.

Kom op jongens :proost: Jij ook Remco, want dat staartaansturing “probleem” van die eolo aankaarten is ook een beetje kinderachtig hoor. Jullie wisten allebei waar jullie mee waren begonnen hoor.
 
satoer ik ben het met je eens.
maar dan moet je niet tegen een clublid vertellen dat het niet gaat werken, sorry hoor maar dan had hij het recht in mijn gezicht moeten doen.
hij vertelde dat hij er alleen geen goed gevoel bij de rebell had.
dus heeft hij met mijn geruild tegen de eolo.
En over de eolo staart,
daar plaats je niet een naam bij zoals remco het vermeld,
wat heeft de staart aandrijving nou met mijn te maken.
Ik voel me daar door aangetast terwijl hij goed vloog en verder geen menkementen vertoonde alleen de body steun bij mijn kapot was maar dat had geen invloed.

Weer ontopic:

ik heb net 2 accu ladingen gehoeverd en de heli verder afgesteld,
het waaide behoorlijk maar vloog er strak en de rebell luisterde uitermate goed naar mijn commando,s.
de vliegtijd van de accu,s 3300 nihm pakketten bedraagt nu ongeveer 9 minuten en waren nog niet leeg.
ik ben zoals hij nu vliegt dik te vreden mat de rebell.
het is echt een aanrader voor de elektro liefhebbers
 
de vliegtijd van de accu,s 3300 nihm pakketten bedraagt nu ongeveer 9 minuten en waren nog niet leeg.

ik heb ze nu geladen en er ging 1755 mah in dus nog lang niet leeg.
 
herman
laten we eerlijk zijn
die eolo is behoorlijk wat goedkoper dan die rebell
en je hebt dus een goede deal gemaakt
en ook niet over motor en regelaar keuze zeuren want de vorige eigenaar. had niet eerder te maken gehad met elektro heli's.
(ik ben dan wel een goede bekende van de vorige eigenaar maar ik ken jou ook en ben blij met de fc-18. maar ruzie over spullen vind ik zwaar belagelijk, kom op mensen het zijn maar spullen)
gewoon zondag als vrienden in utrecht praaten en vliegen.
en dat gezeur vergeten want echt als er ruzie gemaakt word word ik hier heel verdrietig
 
high flyer zei:
herman
laten we eerlijk zijn
die eolo is behoorlijk wat goedkoper dan die rebell
en je hebt dus een goede deal gemaakt
en ook niet over motor en regelaar keuze zeuren want de vorige eigenaar. had niet eerder te maken gehad met elektro heli's.
(ik ben dan wel een goede bekende van de vorige eigenaar maar ik ken jou ook en ben blij met de fc-18. maar ruzie over spullen vind ik zwaar belagelijk, kom op mensen het zijn maar spullen)
gewoon zondag als vrienden in utrecht praaten en vliegen.
en dat gezeur vergeten want echt als er ruzie gemaakt word word ik hier heel verdrietig

dat denk ik niet hoor,
je weet niet wat er allemaal op zit,
kwa motor en tuning
kwa nieuw waarde denk ik dat de eolo duurder is,
alleen komen bij mijn de motor en regelaar er extra bij.
 
en over boos zijn,
ik ben niet boos.
ik vond het zonde van mijn geld een nieuwe motor en regelaar.


nu weer ontopic :|
 
Denk ook niet dat de nieuw waarde belangrijk is, we hebben een op een overgestoken, waarbij alles met uitzondering van de motor er regelaar van de rebell nieuw waren.
Maar laten we er nu over ophouden. De Rebell vliegt nu eindelijk, de eolo ook binnenkort.

:ontopic:

Allemaal een fijne jaarwisseling en tot zondag

gr Remco
 
dutchhelipilot zei:
Denk ook niet dat de nieuw waarde belangrijk is, we hebben een op een overgestoken, waarbij alles met uitzondering van de motor er regelaar van de rebell nieuw waren.
Maar laten we er nu over ophouden. De Rebell vliegt nu eindelijk, de eolo ook binnenkort.

:ontopic:

Allemaal een fijne jaarwisseling en tot zondag

gr Remco

Ben ik het mee eens remco
 
helaas het weer van vanmiddag zat niet mee om foto,s te maken en een filmpje te maken.
dit hebben jullie nog te goed.
 
helaas was de accu bijna leeg dus voorlopig 1 foto.

afb12848.jpg
 
HET VLIEGT!!!! het eerste wonder van 2005 :D

Heb je er nu weer zwarte krimpkous eromheen gedaan?? hahaha Remco had de zwarte juist vervangen voor transparante.

Als je merkt dat tijdens het vliegen na een minuut of vijf de staart ineens een slag / glitch krijgt heb je waarschijnlijk last van statisch elektriciteit.
Dit komt door de aluminium boom en de rubber belt.

Oplossing hiervoor is de aluminium boom te verbinden met het motorhuis en de min van de accu.
 
ik vind dat als je de gp in oranje en groen ziet hangen niet mooi,
nu is het on te zien een eenheid met de heli frame.
 
Satoer zei:
HET VLIEGT!!!! het eerste wonder van 2005 :D

Als je merkt dat tijdens het vliegen na een minuut of vijf de staart ineens een slag / glitch krijgt heb je waarschijnlijk last van statisch elektriciteit.
Dit komt door de aluminium boom en de rubber belt.

Oplossing hiervoor is de aluminium boom te verbinden met het motorhuis en de min van de accu.

michel het is de gyro instelling,
als ik op de zender de gyro wat de strak zet dan zwabberd de staart,
zet ik de gyro op de zender normol dan staat de staart strak,
heel de vlucht blijft de staart strak,
zelf bij deze wind van vandaag vliegt hij strak.
ik heb alleen onder de carbon skids een benzine slang gelijmd,
dit om het onderstel te beschermen en het draaien te voorkomen,
anders denk ik dat een keer de carbonnen skids breken.
 
ja lol anders snijden ze dadelijk og in de grond die scherpe dingen :D
 
Oh, ik doelde niet op je gyro-hunting probleem Herman. Het was gewoon een opmerking in het algemeen. Ik had het met mijn Logo in het begin ook, die heeft ook een rubber belt door een aluminium pijp. Desondanks dat ik een hele goede ontvanger had, kreeg de staart zo'n 2 à 3 keer per vlucht (20 minuten) een slag. Zeker toen als beginner schrok ik mij helemaal wezenloos als de staart ineens 30 CM verdraait.
Later merkte ik dat deze glitch zich ook op de cyclics voordeed. Alleen valt het dan niet zo op.
De oorzaak bleek statisch elektriciteit die werd opgewekt in de staartbuis te zijn. Sommige heli’s hebben speciale antistatische belts (zoals de raptor) Aan je bouwverslag te zien zit er een normale rubber belt in de Rebell.
De oplossing was gewoon een draadje naar het motorhuis en de min van de accu. Hierdoor kunnen er geen spanningsverschillen tussen de metalen onderdelen meer ontstaan.

Kijk maar of je er last van krijgt. Zo niet hoef je niets te doen :)
 
vandaag de gyro honderd procent afgesteld,
dus het echte vliegen kan beginnen.
de staart blijft nu geheel strak.
dus als het beter weer is ga ik naar het veld en maak ik foto,s en probeer ik een filmpje te maken van het rond vliegen.
 
ik heb vandaag weer 3 vluchten gemaakt.
heb alleen een keer door de wind een harde landing gemaakt,
aan de grond kom ik tot de ontdekking dat het boutje waar de skids mee vast zit tegen het frame gebroken is.
dit komt door dat het draad stiftje eigendlijk te ver er ingedraaid was,
dus het hing op het inbus stukje van het draadstiftje,
gelijk alle vier vervangen door een langere draadeindje m3 zonder inbus.
nu zal het voorlopig niet meer gebeuren.
ik had geluk dat ik de skids goed vast gedraaid had anders had de rebell gekanteld bij het landen.
 
Back
Top