Jij ook al?
Ik heb dezelfde zender, alleen ik heb de klik-module gebruikt (zelfde ding maar dan in een huisje)...
Heb je de spullen al binnen?
Ik werk er nu sinds kort mee, en ik kan er nog niet al te veel van zeggen, want ik gebruik op dit moment alleen nog maar spanning en temperatuur....
Tot nog toe is het leuk dat ik tijdens het lessen (dan heb ik afhankelijk van de leerling, wat meer tijd om naar andere dingen te kijken dan de heli) de LiPo spanning kan checken: Ik check alleen de totaalspanning, niet de individuele celspanning, maar een rot pakket pik je op voor de LVC ingrijpt, maar daar heb je niks aan als je voor jezelf staat te vliegen... Er zit wel een instelbaar alarm op, maar ik snap nog geen reet van hoe je dat instelt op dat schermpje...
Het voorkomt ook dat je een les begint met een reeds leeggevlogen pack.
Op de outdoor kan ik ontvangerspanning en ontstekingsbatterij apart zien, en ook hier, leuk als je les staat te geven, maar feitelijk bespaart het je alleen het lopen naar het model, want als je zelf vliegt, zie je het schermpje niet (of kost het gewoon onveilig veel aandacht om het af te lezen)
Aangezien het telemetrie schermpje geen rekening houd met het modelgeheugen, heeft het alarm instellen weinig zin, je moet dan iedere vlucht opnieuw instellen als je van model wisselt.
Op de watergekoelde heli heb ik de temperaturen zichtbaar, but helaas, die kanalen kun je geen alarm op instellen. Dus ook daar ben ik afhankelijk van of er even iemand een blik wil werpen op het scherm.
Maar heb je zo iemand, dan kun je wel waardevolle vlucht-data verzamelen die je anders niet of slecht kunt achterhalen....
Qua nauwkeurigheid: ik kan geen echte onnauwkeurigheid vaststellen (het is natuurlijk geen lab-apparatuur) tussen Avo meter en weergegeven spanningen, en ook de temperatuur klopt goed als ik hem in bijvoorbeeld kokend water hang....
Maar in de watergekoelde heli wéét ik dat het water kookt na de motor, maar geeft de sensor slechts ongeveer 86 graden aan, m.a.w. de sensor is goed, maar het plaatsen van de sensor is van grote invloed op de nauwkeurigheid van de weergave.
Ik ben benieuwd hoe jij je metingen doet, en of je er profijt van hebt....
Groet, Bert