Mijn TREX-600 Flybarless AC-3X project

Discussie in 'Flybarless' gestart door pardoez, 23 okt 2008.

  1. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ja, ben even de site kwijt, maar volgens mij waren dit de kleinste en dus te groot voor in .30 scale
     
  2. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Ja daar heb je wel gelijk in ja.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  3. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hier nog een paar foto's van de Bell-222 van de heli-meeting in Zoetermeer

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  4. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Update
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Erg mooi model om te zien vliegen !!
    En ik houd vol dat de pen aan de plus moet ! ;)
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel

    Absoluut een mooi model:)

    Maar dat van die pen:confused:
     
  7. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Het maakt natuurlijk niets uit,
    maar uit veilig oogpunt moet het vrouwtje aan de plus kant zitten van de accu.

    Kijk ook maar naar een regelaar en motor,
    je zult zien dat aan de motor kant altijd de mannetjes zitten omdat daar niet de spanning vandaan komt,
    en aan de regelaar waar wel de spaning vanaf komt zitten de vrouwtjes.

    Maar even goede vrienden hoor :)
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  8. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Zo, hier onder een paar foto's van de twee Flybarless BELL-222v's van Martin en mij,
    die uiteindelijk helemaal klaar zijn.
    Bij die van mij moet ik alleen nog eens een keer de twee achter wielen vervangen,
    maar daar had ik echt geen zin meer in, vindt het wel genoeg geweest zo.
    Al met al heeft het project toch nog wel aardig wat tegenslag gekend,
    maar ze zijn uiteindelijk best wel mooi geworden, en ze vliegen ook zeer mooi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2009
  9. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    ERRUG mooi !!!
    Het is dat het gras zo onnatuurlijk hoog is maar het ziet er behoorlijk echt uit.
     
  10. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht

    JA, dank je.
    Het was even voor de deur toen we ze net af hadden gemaakt, we konden niet wachten tot we op het vliegveld waren.
     
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Zeer strak! Ook leuk die rode staartblaadjes. Die 'vleugeltjes' met het landingsgestel blijven mooi om te zien.

    Met hoeveel toeren vliegen jullie ermee?
     
  12. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dank je,

    Ze vliegen tussen de 1600 en 1700 rpm.
    Het totale vlieggewicht is 5KG.
     
  13. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Erg mooi! Los ziet het er al erg mooi uit in de lucht. Samen zal het nog wel wat mooier worden!
     
  14. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Prachtig!!! Ik heb zelf op het moment ook een Bell 222 liggen voor om een 600E. En ik vraag mij sterk af waar je die retracts vandaan hebt! 1000x beter dan die standaard ijzerdraadjes. Is het een ombouw setje voor de "standaard" retracts? Of een compleet ander setje? Waar heb je trouwens de overige dingetjes vandaan zoals die ruitenwissers, wirecutter, hendels en sprietjes?

    Keep it up!

    Tjerk ;)
     
  15. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Tjerk,

    Wirecutters zitten er niet op.
    Antennes, ruitenwissers en hendels zijn van Vario.
    alle stickers zijn zelf geprint op waterslide papier Wit en transparant.
    Je kunt namelijk heel makkelijk zelf je benamingen en logo's maken,
    het zijn A5 velletjes waterslide papier, deze kun je dan printen met een inktjet of lazer printer ingesteld op glanzend fotopapier.
    Daarna twee dunnen lagjes blanke lak of vernis van MOTIP (Acryl),
    goed laten drogen, dan kun je ze uitknippen en één minuut in het water laten liggen met heel klein beetje afwas erin,
    en dan even goed op de heli leggen, laten drogen en klaar is KEES.
    Wanneer je de heli nog moet spuiten, dan eerst de heli helemaal spuiten,
    alle stickers erop en dan pas met twee componeten lak spuiten dan zijn je stickers ook mooi beschermd.

    Wat betreft de retracks dat is een ander verhaal, die komen uit Italie.
    Je moet dan zelf iets verzinnen met een ronde stang of zoiets,
    wij hebben wel de reracks gebruikt maar die zijn wel verplaatst,
    het is echt en (*&^&^*$$% karwei en begin er ook nooit meer aan.
    Het is bij mijn eerste proefvlucht toen de heli enorm resoneerde helemaal mis gegaan,
    moest hem veel te hard neerzetten en dat was gelijk het einde van mijn achtste twee wielen.
    Heb toen maar met de verdere testen even het originele retracks teruggezet.
    Volgend jaar ga ik de mooie er wel eens inzetten, moet namelijk de hele heli ervoor uitbouwen.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  16. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    John,

    Ziet er goed uit. Knap werk. Wist niet dat je zo geduldig bent.
    Nu vaak meenemen naar Dordt en ons laten genieten.
    Laat de originele retracts er nog maar even onder zitten, je zou
    nog eens met de verkeerde gaan vliegen.
    Ben
     
  17. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht

    Nou dat gebeurt niet hoor, er zitten nog genoeg verschillen in beide toestellen.
    Je zou wel een spel kunnen maken van: Zoek de verschillen.......
    Zondag misschien...
    En ook op de schaalmeeting op de 13de in Hulten.
     
  18. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Nog 4 mooie foto's van de vliegende Bell-222 op de club.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Mooi man ! Al eens aan een vierblad gedacht ?
     
  20. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht

    Jawel op een EC-135 misschien,
    maar een Bell-222 is origineel met tweeblads rotor.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009

Deel Deze Pagina