Mijn TREX700 ervaringen

Nu de Dutch3D wedstrijden zijn afgelopen was het langverwachte moment aangebroken.
De maiden vlucht !!!:banana:

Ik was wat vroeger thuis dan normaal dus ik zag mijn kans.
- Eerst even alles nalopen en kijken of de governor wel laag ingesteld stond.
- Dan even optoeren en de basis afstelling zoeken waarop hij net niet uit valt om de motor zo koud mogelijk te laten lopen.
- De carbsmart op 90 graden ingesteld.
- Hover is strak. En niet eens bladspoor.
- De Spartan gyro voelt ook goed, alleen een tikkie te veel gain.

Even mijn tuin situatie beschrijven:
Ik woon vrij staand. Links en achter mijn tuin een weiland voor paarden en eind naar rechts een boeren erf.
Ik kan dus redelijk vrij rondvliegen.

- Even avond eten en weer een tankje testen.
- Een paar voorzichtige climbouts testen boven mijn tuin en hij doet het mooi.
- Ik ga me al vervelen en ga een beetje rondvliegen waardoor ik merk dat de Spartan gain nog wat lager moet.
- Ik denk: "Nog even 1 8je omdat mijn fuel nog maar 1cm in de teank staat."
- Dan...... pfffft motor uit :schrik:
- Terwijl ik autoroteer ren ik naar achteren naar het hek zodat ik kan zien waar ik land in het weiland links van mij.
- Gelukkig bleef ik zicht houden en is dit een perfecte auto geworden.:zon:
- Even nog het laatste restje er uit hoveren. Maar hij valt steeds uit doordat hij lucht hapt.
- Ik weet het nu zeker: IK ZET HIER EEN HEADER TANK OP !!!!!

Eerste bevindingen:
- Licht, hij voelt lichter dan mijn Raptors. Ik had niet gedacht dat ik dit nu al zou merken.
- Bij climbouts heeft hij minder power nodig om net zo hard naar boven te gaan.
- Ik moest even denken aan Mario met zijn MPXL. Als hij gas geeft gaat die ook als een speer. Dit gevoel had ik nu ook even.

Zondag ga ik in Venray nog meer testen en zoveel mogelijk brandstof er doorheen jagen.
Misschien kan ik genoeg tankjes vliegen en krijg ik dan de motor ingevlogen.
Ik post hier dan mijn bevindingen weer.

Laatst bewerkt:
Mooi zo! Autorotatie master! ;-)
Ik ben benieuwd maar dat komt wel goed!
Waarom in Venray? Is er iets te doen? (helaas heb ik familie verplichtingen dus ik kan er niet zijn)

Greetz,

Michiel.

Ik ben ook benieuwd naar jou bevindingen.

Ruben vloog afgelopen zondag ook weer met zijn t-rex 700, maar hij moest er nog een beetje aan wennen.

ps. zouden ze het in Venray erg vinden als ik komende zondag ook daar kom vliegen mits het goed weer is (even contact op nemen met Frank?).

groeten remie

Mooi verhaal om te lezen Walter! Ben zeer benieuwd naar wat je er volgend jaar mee gaat doen! Wellicht Laurens eruit vliegen ;)

Header tank, goed plan... Ik krijg ook kippenvel van helis zonder, mijn 600N's en Vibe Fifty's kwamen ook zonder. Direct overal 1 opgezet, wil het niet eens proberen zonder!

"Hou'm heel he!"

Groeten,
Tjerk ;)

Hoi Walter ,

Gebruik je de originele clunk ?
Fuel magnet wordt aangeraden ( eigenlijk voor alle heli's ) .

Henk

Nou ik ben geen fan van filtcluncs of fuel magnets.
Ik heb gezien dat hij bij iemand de fuel flow restricte.
EN ik lees er veel over op Runryder dat ze verdrogen en uit elkaar vallen.
Dus ik hou het bij een headertank.

Vanavond heb ik trouwens een echte zwakte van de heli gevonden.
MEUK BOUTEN !!!!!!
Ik ben bang dat ik veel bouten moet uitboren als ik ooit iets los wil halen.
Vooral de buttonhead bouten draai je erg snel dol.
Bij de bouw vond ik ze al niet zo. En nu helemaal niet meer.

Ik kwam hier achter toen ik een glowplug extension er op wou zetten.

Nou ik ben geen fan van filtcluncs of fuel magnets.
Ik heb gezien dat hij bij iemand de fuel flow restricte.
EN ik lees er veel over op Runryder dat ze verdrogen en uit elkaar vallen.
Dus ik hou het bij een headertank.

Vanavond heb ik trouwens een echte zwakte van de heli gevonden.
MEUK BOUTEN !!!!!!
Ik ben bang dat ik veel bouten moet uitboren als ik ooit iets los wil halen.
Vooral de buttonhead bouten draai je erg snel dol.
Bij de bouw vond ik ze al niet zo. En nu helemaal niet meer.

Ik kwam hier achter toen ik een glowplug extension er op wou zetten.

Fuel magnets werken super (OMI) ik gebruik ze nu al een tijdje zonder problemen, ik zou zeggen geef ze iig een kans. Ik kan de tank er echt droog mee vliegen, als je de heli maar wegzet met de filt in de nitro gaat ie ook maanden mee (mijne al zeker 4 maand).

Die bouten zijn kut he, ik heb er ook al diverse die echt niet meer losgaan > gewoon kop eraf boren en voorzichtig met een tang eruit draaien, als de spanning eraf is dan komen ze nl wel.

Iedereen schijnt er problemen mee te hebben met de bouten , behalve degene die een Align inbusschroevendraaiersetje hebben ( 15 euro oid )

Passen perfect !

Er zijn overigens ook al komplete boutjessets voor de 700 te krijgen in USA .

Iedereen schijnt er problemen mee te hebben met de bouten , behalve degene die een Align inbusschroevendraaiersetje hebben ( 15 euro oid )

Passen perfect !

Er zijn overigens ook al komplete boutjessets voor de 700 te krijgen in USA .

die Align tools heb ik dus nu ook en ik moet zeggen dat scheelt wel een boel.
RVS bouten zou ik niet kopen daar deze zwakker zijn dan stalen.

Waar haal ik die Align tools?
(Edit)
Gevonden bij de hofleverancier van Nick.
Ik ben benieuwd of ze beter zijn dan mijn huidige hex tools.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de fuel magnet was ook niet zo best ik had op mijn 700 de header tank verwijderd en vervangen door de welbekende fuel magnet, zag er mooi en simpel uit tot dat ik ging vliegen en na 1 min al merkte dat mijn motor steeds zuiniger ging lopen hij had blijkbaar erg veel moeite om de bradstof door de spons te trekken. Ik heb nu een iets zwaardere clunc in de main tank gezet en dat vliegt top.

groet Henry

Mijn ervaring met de fuel magnet was ook niet zo best ik had op mijn 700 de header tank verwijderd en vervangen door de welbekende fuel magnet, zag er mooi en simpel uit tot dat ik ging vliegen en na 1 min al merkte dat mijn motor steeds zuiniger ging lopen hij had blijkbaar erg veel moeite om de bradstof door de spons te trekken. Ik heb nu een iets zwaardere clunc in de main tank gezet en dat vliegt top.

groet Henry

De fuel magnet moet wel ff "inkomen" he, moet goed verzadigd worden voordat ie goed werkt.
Na 1 minuut tot de conclusie komen dat ie niet werkt is niet echt nuttig.
Er zijn heel veel mensen die dat ding met success gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik een headertank, maar als ik die niet zou hebben zou ik er toch een fuel magnet in zetten.

Ron

groet Henry

Ik gebruik hem nu op de 600 en 700 al enkele maanden en tig Gallons en dit zonder enige problemen, heb hem op de 600 nog maar 1x hoeven vervangen

Ik maak momenteel ook gebruik van een OMI fuelmagnet, tot nu toe zeer positief, je kan m idd helemaal leeg vliegen die tank, weg zetten met t klunkje helemaal ondergedompeld, ik heb nu 3 magnets(15dollar) op voorraad, in totaal dus 4, mocht dit toch achteraf niet bevallen, dan heb ik nog wel een HT liggen,...

Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben maar ik leest dat de fuel magnet in een laagje nitro moet staan als de heli word opgeborgen.
Bij mij heeft de fuel magnet 1 week in de header tank gelegen zonder brandstof, ja een paar druppels rest nitro zat er nog in dus de spons was wel vochtig.
-de vraag-
Moet je je motor opnieuw afstellen met een fuel magnet.. en zet je de heli met een fuel magnet weg met een bodem nitro en hoelang kan zo'n fual magnet dan meegaan voor dat het schuim vergaat.

Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben maar ik leest dat de fuel magnet in een laagje nitro moet staan als de heli word opgeborgen.
Bij mij heeft de fuel magnet 1 week in de header tank gelegen zonder brandstof, ja een paar druppels rest nitro zat er nog in dus de spons was wel vochtig.
-de vraag-
Moet je je motor opnieuw afstellen met een fuel magnet.. en zet je de heli met een fuel magnet weg met een bodem nitro en hoelang kan zo'n fual magnet dan meegaan voor dat het schuim vergaat.

De schuimpjes gaan stuk van de uitlaatrook in de tank > daarom dus de brandstof erin laten staan, sowieso de magnet in je main tank doen geen header meer gebruiken, zijn allemaal weer extra schakels waar de brandstof doorheen moet en waar lekkage kan onstaan.
Opnieuw afstellen kan ik me niet echt voorstellen, kan IMO niet meer dan een paar kliks zijn.
Zoals gezegd doe ik er al maanden mee, als het schuimpje slecht wordt dan valt hij uit elkaar, dat zie je dus snel genoeg.

Mij bevalt ie veel beter dan een header en het houd je installatie ook "schoner"

Mijn visie:
Ik ben een 3D stickbanger.
Mijn heli vliegt nog het minst van alles rechtop.
De clunck of magnet knalt dus alle kant op. Vooral bij tictocs.
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er genoeg 30% fuel in een magnet blijft hangen om de grote flow die ik nodig heb bij te houden als deze door de hele tank wordt geslingerd.

Gisteren viel mijn motor bv uit omdat de brandtof kwam als ik naar voren leunde. als ik dit dus lang zou doen met een bijna lege tank kan ook een magnet dit niet aan.
OF je moet je tank niet verder dan 1/4 leegvliegen.
Ik zie dit gewoon als een risico wat ik niet wil nemen met een dure heli.
Een headertank is proven technology, lekker veilig.

Back