Nu de Dutch3D wedstrijden zijn afgelopen was het langverwachte moment aangebroken.
De maiden vlucht !!!
Ik was wat vroeger thuis dan normaal dus ik zag mijn kans.
- Eerst even alles nalopen en kijken of de governor wel laag ingesteld stond.
- Dan even optoeren en de basis afstelling zoeken waarop hij net niet uit valt om de motor zo koud mogelijk te laten lopen.
- De carbsmart op 90 graden ingesteld.
- Hover is strak. En niet eens bladspoor.
- De Spartan gyro voelt ook goed, alleen een tikkie te veel gain.
Even mijn tuin situatie beschrijven:
Ik woon vrij staand. Links en achter mijn tuin een weiland voor paarden en eind naar rechts een boeren erf.
Ik kan dus redelijk vrij rondvliegen.
- Even avond eten en weer een tankje testen.
- Een paar voorzichtige climbouts testen boven mijn tuin en hij doet het mooi.
- Ik ga me al vervelen en ga een beetje rondvliegen waardoor ik merk dat de Spartan gain nog wat lager moet.
- Ik denk: "Nog even 1 8je omdat mijn fuel nog maar 1cm in de teank staat."
- Dan...... pfffft motor uit :schrik:
- Terwijl ik autoroteer ren ik naar achteren naar het hek zodat ik kan zien waar ik land in het weiland links van mij.
- Gelukkig bleef ik zicht houden en is dit een perfecte auto geworden.:zon:
- Even nog het laatste restje er uit hoveren. Maar hij valt steeds uit doordat hij lucht hapt.
- Ik weet het nu zeker: IK ZET HIER EEN HEADER TANK OP !!!!!
Eerste bevindingen:
- Licht, hij voelt lichter dan mijn Raptors. Ik had niet gedacht dat ik dit nu al zou merken.
- Bij climbouts heeft hij minder power nodig om net zo hard naar boven te gaan.
- Ik moest even denken aan Mario met zijn MPXL. Als hij gas geeft gaat die ook als een speer. Dit gevoel had ik nu ook even.
Zondag ga ik in Venray nog meer testen en zoveel mogelijk brandstof er doorheen jagen.
Misschien kan ik genoeg tankjes vliegen en krijg ik dan de motor ingevlogen.
Ik post hier dan mijn bevindingen weer.
De maiden vlucht !!!

Ik was wat vroeger thuis dan normaal dus ik zag mijn kans.
- Eerst even alles nalopen en kijken of de governor wel laag ingesteld stond.
- Dan even optoeren en de basis afstelling zoeken waarop hij net niet uit valt om de motor zo koud mogelijk te laten lopen.
- De carbsmart op 90 graden ingesteld.
- Hover is strak. En niet eens bladspoor.
- De Spartan gyro voelt ook goed, alleen een tikkie te veel gain.
Even mijn tuin situatie beschrijven:
Ik woon vrij staand. Links en achter mijn tuin een weiland voor paarden en eind naar rechts een boeren erf.
Ik kan dus redelijk vrij rondvliegen.
- Even avond eten en weer een tankje testen.
- Een paar voorzichtige climbouts testen boven mijn tuin en hij doet het mooi.
- Ik ga me al vervelen en ga een beetje rondvliegen waardoor ik merk dat de Spartan gain nog wat lager moet.
- Ik denk: "Nog even 1 8je omdat mijn fuel nog maar 1cm in de teank staat."
- Dan...... pfffft motor uit :schrik:
- Terwijl ik autoroteer ren ik naar achteren naar het hek zodat ik kan zien waar ik land in het weiland links van mij.
- Gelukkig bleef ik zicht houden en is dit een perfecte auto geworden.:zon:
- Even nog het laatste restje er uit hoveren. Maar hij valt steeds uit doordat hij lucht hapt.
- Ik weet het nu zeker: IK ZET HIER EEN HEADER TANK OP !!!!!
Eerste bevindingen:
- Licht, hij voelt lichter dan mijn Raptors. Ik had niet gedacht dat ik dit nu al zou merken.
- Bij climbouts heeft hij minder power nodig om net zo hard naar boven te gaan.
- Ik moest even denken aan Mario met zijn MPXL. Als hij gas geeft gaat die ook als een speer. Dit gevoel had ik nu ook even.
Zondag ga ik in Venray nog meer testen en zoveel mogelijk brandstof er doorheen jagen.
Misschien kan ik genoeg tankjes vliegen en krijg ik dan de motor ingevlogen.
Ik post hier dan mijn bevindingen weer.
Laatst bewerkt: