Mijn TREX700 ervaringen

ja nou ja waar jij je t veiligst bij voelt is natuurlijk t belangrijkste, vind t jammer van align dat ze (nog) geen mooie oplossing hebben voor een HT, miss komt die nog?

ik bedoel, opzich een vrij strakke heli, moet je zelf weer gaan klooien met HT van andere merken en afstandsbusjes enz enz...

Zo heb ik nu de HeaderTank geplaatst.
Hij zit er nu min of meer ondersteboven op.
Moet kunnen, dacht ik.
Als een normale mount het houdt bij inverted flight moet dit ook kunnen.

De afstandsbus is een carbons staafje.

85048dbc551d6645.jpg

85048dbc5520c7d5.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo heb ik nu de HeaderTank geplaatst.
Hij zit er nu min of meer ondersteboven op.
Moet kunnen, dacht ik.
Als een normale mount het houdt bij inverted flight moet dit ook kunnen.

Super mooi opgelost ben nu ook m'n header tank aan het monteren geeft toch een veiliger gevoel tijdens het knallen in the air...

groet Henry

Hoi MAnnen,

Zoals bekent heeft de heer Wolsink nooit problemen...:-s, maar voor ieder ander persoon zou ik toch echt een headertank aanraden!

Maar jullie weten dat gelukkig zelf ook omdat je beredeneerd wat er gebeurt. En die fuel magnet blijft natuurlijk gewoon een standaard clunk maar dan met een korte buffer. De headertank is een gigantische buffer die zo goed als onfeilbaar is, mits alle slangen goed zijn natuurlijk. Je hoeft dan geen zorgen te maken om de brandstof toevoer.

Greetz,

Michiel.

Hoi MAnnen,

Zoals bekent heeft de heer Wolsink nooit problemen...:-s, maar voor ieder ander persoon zou ik toch echt een headertank aanraden!

Maar jullie weten dat gelukkig zelf ook omdat je beredeneerd wat er gebeurt. En die fuel magnet blijft natuurlijk gewoon een standaard clunk maar dan met een korte buffer. De headertank is een gigantische buffer die zo goed als onfeilbaar is, mits alle slangen goed zijn natuurlijk. Je hoeft dan geen zorgen te maken om de brandstof toevoer.

Greetz,

Michiel.

Zo ieder zijn ding :hammer: het is niet zo zeer de buffer het is het feit dat ie door het schuimpje geen bubbels meer aantrekt in je slang, je kan dus echt de tank schoon vliegen als je wilt.

Weer een zondag, weer meer vlieg ervaring.

Vandaag wezen gastvliegen in Venray (bedankt Frank) omdat ons eigen veld bezet was met een zweefweekend.
Mijn idee was het om rustig de TREX700 in te vliegen met zoveel mogelijk vluchtjes. Ik had er al drie tankjes doorheen gevlogen in mijn tuin.

De eerste vlucht redelijk rustig gedaan maar daarna kon ik het gewoon niet laten om wat slow 3D te doen.
Heeeeeel rustige flips, een funnel en een voorzichtige hurricane terwijl de carbsmart de kop op 90 graden houdt. wat rolletjes en loopings.
Er waren twee zaken die mijzelf opvlielen.
- Hij heeft voor alles minder vermogen nodig dan de Raptor
- Stuurt strakker en minder interactie tussen de bewegingen.

Als ik continu flip met de raptor moet ik het wegrollen een stuk meer corrigeren met de Raptor dan bij de TREX700.
Anderen (Paul, Matthijs, Remie) vielen vooral op dat ik mooier vloog.
Gewoon wat ronder.

Toen heb ik geprobeerd om ook daarna met mijn Raptor zo rustig te vliegen om een eerlijker vergelijk te krijgen maar het was gewoon minder mooi.

Volgende week ga ik mijn andere raptor vergelijken met iets meer carbon en daar zet ik ook grotere paddles op om het vergelijk eerlijker te houden.
Ik ga volgende week ook langzaam de motor verder tunen en het wat hardere werk proberen.
Tot nu toe ben ik ERG blij verrast met de vlieg eigenschappen.
De kwaliteit van de schroeven is gewoon om te huilen en of de rest wel goed is zal de tijd uitwijzen.

P.S.
De headertank is echt DE aanrader.
Ik merkte dat mijn headertank al lucht ging happen met nog 1CM in de normale tank.
En dit was nog soft en smoooth 3D

Laatst bewerkt:
Zo te horen gaat tie lekker Walter!! en die kilo minder zal inderdaad wel veel uitmaken;)

Voor de tank kan je ook evt. een klunk gebruiken van Henseleit, tot het laatste drupje trekt die je tank leeg zonder lucht te happen.

Gr,

Mario

Die hele ballink kwestie wordt imo zwaar overtrokken, er is een handvol meldingen van brekende links, zet dit eens weg tegen de duizend + kits die zijn verkocht dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee.

Wel is het zo dat alle plastic makkelijk breekt als het kouder wordt, maar dat geld echt niet alleen voor Align

De kans is misschien heel erg klein, maar ik heb eens in Duitsland bij een Vario heli in vlucht een ball link los of kapot zien gaan van één van de bladhouders, dat wil je niet meemaken, in 1:10 sec helemaal total loss!!

De kans is misschien heel erg klein, maar ik heb eens in Duitsland bij een Vario heli in vlucht een ball link los of kapot zien gaan van één van de bladhouders, dat wil je niet meemaken, in 1:10 sec helemaal total loss!!

Ik heb het zelf meegemaakt met de 600N na net alle links te hebben vervangen, ik steeg op en bang, gelukkig draaide ie (maar) 1x om zijn as en klapte op het landingsgestel weer neer waardoor de schade beperkt was.

De link die ik erop heb gezet zal dus wel niet goed zijn geweest, dat gebeurt me dus nooit meer :confused:

Ik snap je postings niet,
Net zeg je nog, het is zwaar overtrokken en valt het allemaal nog wel mee.
...
En vervolgens vertel je "ik steeg op en bang" en dat die link wel niet goed zal zijn geweest?

Eric.

Laatst bewerkt:
Als een ballink zomaar knapt dan heeft het m.i. niet alleen met de materiaaltemperatuur te maken, dan is de link gewoon slecht, het kan wel van invloed zijn omdat kunststoffen nu eenmaal stijver en brosser worden bij lage temperaturen.
Het zijn kleine spuitgiet deeltjes die best goed gecontroleerd geproduceerd moeten worden.
Ontwerp, Het ingezette materiaaltype, en vooral de mal waar ze mee gemaakt worden bepaald de kwaliteit en sterkte van de linkjes.
De kunststof wordt aan 1 zijde van de mal onder hoge druk ingespoten.
Omdat een linkje in het midden open is betekend dat, dat de vloeibare kunststof een omweg moet maken en elkaar ergens tegenkomt.
De mal wordt gekoeld dus verliest de kunststof snelheid tijdens zijn reis naar het samensmeltingspunt en moet zich uiteindelijk door een steeds kleiner wordend tunneltje persen.
Het samenkomstpunt in de mal is dus ook vaak het zwakste punt in een kunststof product.
Dus ontwerp, layout en onluchting van de mal, productieparameters/kwaliteitscontrolle op dit soort onderdeeltjes moet van een redelijk hoog niveau zijn.

Om een lang verhaal kort te maken ;)
Kijk die dingen heel goed na (desnoods met een loep) voor je ze monteert en probeer ze even te breken/twisten met je vingers, als dat namelijk lukt dan zijn ze zeker niet goed.

Eric

Helemaal mee eens.
Nieuw, is niet altijd gegarandeerd goed.
Dat is het valse gevoel, wat nieuwe onderdelen je kunnen geven.
Altijd alles checken, maar dat doen we toch al.... :0)

Ik snap je postings niet,
Net zeg je nog, het is zwaar overtrokken en valt het allemaal nog wel mee.
...
En vervolgens vertel je "ik steeg op en bang" en dat die link wel niet goed zal zijn geweest?

Eric.

Ik denk dat in dit geval de link er niet goed op heeft gezeten of dat ie reeds gebroken was / is met monteren, hij ging nl meteen stuk na het opstijgen.

Zeker weten doe ik het niet maar het enige wat miste na de crash was 1 vd bladegrip links

Ik had die mededeling al eerder gelezen, dat noemen ze nou marketing ;)
Pak een probleem, draai het om , en adviseer je eigen product.
Ik hecht vrij weinig waarde aan dat soort mededelingen, is puur zakelijk.
Ik vlieg ook met JR servo's en kan je melden dat de bijgeleverde hoorntjes van prima kwaliteit zijn, zowel het materiaal als product zelf.
Het klopt dat ze fijne vertanding gebruiken, heeft dus lekker veel raakvlak, maar m.i. kunnen ze nooit aantonen na een crash dat het aan het hoorntje gelegen heeft.
Dat de vertanding van het hoorntje stuk is na een crash wil nog niet zeggen dat hij daardoor ook gecrashed is, dit kan ook door de impact van de crash zelf veroorzaakt worden.
Het Align hoorntje zal met behoud van diezelfde vertanding dus van een alternatief materiaal gemaakt moeten zijn om sterker te zijn als het JR hoorntje.
In dat geval adviseer ik om aluminium hoorntjes aan te schaffen, dan doe je het echt goed.
Wat mij betreft blijft het gewoon een kwestie van zelf alles goed controlleren voordat je het op de juiste manier monteert, nieuw is i.d.d. niet altijd goed.

Back