Mijn TREX700 ervaringen

Walter, die Trex tools die beter op de schroeven passen, waar heb je die vandaan.
Ik zag ze niet bij Ed.

Wat ik slecht vind is dat de heli op de markt wordt gebracht terwijl niet alle (nog steeds niet) onderdelen apart te verkrijgen zijn. Ook niet in buitenland... overal voor dat bepaalde onderdeel : out of stock.., wordt verwacht, enz.
Kunnen die shops niets aan doen maar kl.... van Align.

walter , weet je wel zeker dat de hart op hart maat van je motorpinion-hoofdas die 2 mm vijlen nodig had ?
ik bedoel , zit het niet in een afwijkende maingear of pinion ? er is in ieder geval iets wat zn maat niet heeft , is dat niet te meten tov je andere trex ?
wel een zegen als je er 2 hebt of niet :]
enne , . goedkope sigment ? zit je al aan mijn 2000 euro up and running ? [kon t niet laten :] ]
succes mvg ferry

walter , weet je wel zeker dat de hart op hart maat van je motorpinion-hoofdas die 2 mm vijlen nodig had ?
ik bedoel , zit het niet in een afwijkende maingear of pinion ? er is in ieder geval iets wat zn maat niet heeft , is dat niet te meten tov je andere trex ?

Nou, die 2mm was inderdaad te veel. Maar je moet best veel uit elkaar halen om te kunnen vijlen dus ik heb het maar ruim gedaan.
Uiteindelijk was 0.8mm genoeg.

wel een zegen als je er 2 hebt of niet :]
enne , . goedkope sigment ? zit je al aan mijn 2000 euro up and running ? [kon t niet laten :] ]
succes mvg ferry

Ja, ik ben heel blij dat ik er twee heb. Ik kan door vliegen en ik weet zeker dat het niet aan mijn bouwkunsten ligt.
Ik was ruim onder de 2000 klaar hoor.
Ik had BV nog een 611 liggen en wat klein grut zoals een gas-servo e.d. dus ik weet de totaalprijs niet precies.
Maar ik denk dat de nieuwprijs bij elkaar nieuw rond de 1600,- zou liggen.
- Brushless servo's
- 6V setup
- 611/9256 in de één, Spartan/BLS251 in de ander
- MP5
- Radix Blades
- OS 91HZ in de één, OS91SZH in de ander
- Smartcarbs

Best toppie spul :thumbsup:

Laatst bewerkt:
mooi man , ze zijn dus nu weer alletwee klaar ervoor ?
dus je hebt geen identieke , maar 2 motoren en 2 gyro/servo combi's .
wat vind je van de nieuwe os ? en doet de 611 onder voor de spartan in jou opinie ?

en klootjes volk ? zo bedoel ik het helemaal niet man , ik zit absoluut niet te glimlachen als ik jou ellende lees walter . ik ben ook niet merkgeil , ik haat het gewoon om te moeten sleutelen aan een heli ipv vliegen , en heb dit jaar een onwaarschijnlijke vlieg/sleutel ratio gehaald [100 liter+] en ben daar gewoon enthousiast over.
maar mss ben je de termen massaproductie, hype , sambalbij , etc wel zat en wou je t voor zijn ?
veel vliegplezier iig . mvg ferry

Een 611 is rock solid.
Echter een Spartan doet er zeker niet voor onder.
In mijn situatie misschien zelfs IETSJE strakker.
Maar ik denk dat dit meer komt door de BLS251 op de Spartan en de 9256 op de 611.
Persoonlijk zou ik geen 611 meer aanschaffen. De Spartan is net zo goed en de combo Spartan/BLS251 kost 100 euro minder dan de 611.
Een ander voordeel van de spartan vind ik dat het maar één kastje is.
De sensor van de 611 heb ik bij anderen er wel eens uit zien vallen.
(bij mij niet gelukkig)

P.S.
Met klootjesvolk bedoel ik meer "De gewone man".
Mijn ouders zeiden het altijd zo ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag tegen mijn principes in een vlucht gemaakt terwijl het -1 graden was.
Normaal vlieg ik niet onder de +5 graden maar ik wou weten hoe mijn nieuwe gear-mesh zich hield.

GEWELDIG !!!!:music:

Bij het hoveren hoorde ik het al.
De heli liep gewoon mooier, de tandwielen waren stiller.
Toen heb ik hem op zijn flikker gegeven en snakes geoefend totdat de tank leeg was.

Dit was de oplossing, 0,8mm de pinion verschuiven.
Het is enorm weinig. Dit is ook denk ik de reden dat niet iedereen er last van heeft.
Mijn eerste TREX heeft BV er geen last van.
Ik denk dat als de toleranties net even "off" zijn dat je dan dit krijgt.
Ik zou het verschil tussen mijn heli's moeten meten maar ik heb geen goed meetpunt hiervoor.
Ik denk dat ik 0,8mm verschil moeilijk kan detecteren.

Laatst bewerkt:
mooi man . toch weer een goed gevoel eraan overgehouden , is ook belangrijk niet .

op mijn heli moet je zelf de motor in de hoogte en diepte zetten en vastdraaien . ik he b dat gedaan door op het grote [main] gear afplakband te plakken en hem dan op de pinion te duwen en vastdraaien.

ik had de motor aanvankelijk bij de bouw niet helemaal recht , met als gevolg dat ie veeel lawaai maakte . nu ik hem goed heb staan en mn heli goed is ingelopen , maakt ie net zo weinig lawaai als mn andere heli die belt drive is . dus iets off , is gelijk veel meer geluid .
ik had het draadje op helifreak gelezen , en begreep daaruit dat iemand een extra lagerblok heeft gemonteerd ? ook wel lache dat er best een aantal mensen het probleem hadden , maar finless bleef ontkennen simpelweg omdat hij het niet bij bekenden had zien gebeuren , geeft wel te denken .
mvg ferry
ps , hoezo ga je niet vliegen bij - temperaturen , vanwege jezelf of de heli?

Het uitlijnen van de motor en gear heb ik ook altijd moeten doen bij de raptors. Da's dus geen probleem.
Tja, Finnless heeft het ook lang ontkend.
Maar ja, ik had ook zo iets van, Waar hebben ze het over?
Ik heb er geen last van. Totdat ik de tweede ging invliegen.

Het lagerblok verhaal op helifreak snap ik niet echt overigens.

Qua temperatuur heb ik gemerkt dat onder de 5 graden ik niet meer genoeg "fingerspitzengefühl" heb om de moeilijkere figuren te vliegen die ik wil oefenen. Dan is het vliegen gewoon minder leuk.

Het uitlijnen van de motor en gear heb ik ook altijd moeten doen bij de raptors. Da's dus geen probleem.
Tja, Finnless heeft het ook lang ontkend.
Maar ja, ik had ook zo iets van, Waar hebben ze het over?
Ik heb er geen last van. Totdat ik de tweede ging invliegen.

Het lagerblok verhaal op helifreak snap ik niet echt overigens.

Qua temperatuur heb ik gemerkt dat onder de 5 graden ik niet meer genoeg "fingerspitzengefühl" heb om de moeilijkere figuren te vliegen die ik wil oefenen. Dan is het vliegen gewoon minder leuk.

daar heb ik dus ook al last van :p

Back