Mijn TREX700 ervaringen

ik heb 14 heli's staan dus ik begrijp je gevoel[quote/]

We leven erg met je mee hoor ;-)

Toen ik mijn Freya EVo 90 kocht voelde die ook lichter aan dan mijn Raptor 90,maar toen ik ze beiden op de weegschaal zette,was het gewicht bijna gelijk.
Allebei wegen ze 5 kilo zonder brandstof.
Maar de Trex 700 is dus echt iets lichter,das wel mooi dan.:-)

Groeten,
Marcel
 
word er altyd zonder brandstof gewogen , of met een halve tank ? ik dacht het laatste , ik heb de mijne gister op een weegschaal gehad bij remco [4rc.nl] , en kwam uit op
5080 gram met volle tank , en die is ik meen 700 cc.
 
Ik bedacht me wel dat ik een versterkte kap er nu op had.
Dit zou makkelijk 50-100gr kunnen schelen (ik heb hem nogal erg versterkt).

==========================================================================

Maar een nieuw weekend, nieuwe ervaringen.
Vorige week heb ik Maniac blades getest van een collega piloot.
Top blades. Ze doen niet onder voor Radix.
Maar ze waren langer dan mijn huidige bladen.

Dus een Test.
Gisteren eerst met mijn Radix690 bladen gevlogen.
Later op de dag een setje Radix710SB bladen getest.

De verschillen:
- Radix 710SB geven meer lift (logisch)
- Radix 710SB tracken nog iets beter (ietsepietsie minder correcties nodig)
- Ze kosten meer energie (waarschijnlijk vanwege de extra lift, en mijn dosering hiervan)

Nu heb ik mijn 690 bladen kapot geslagen op een parkflyer (Zie algemeen heli)
Dus ik moet nu de keus maken voor mijn "oude" Trex :rolleyes:
En mijn nieuwe die ik deze week hoop te ontvangen.

Ik neig nu naar de 710SB'tjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedacht me wel dat ik een versterkte kap er nu op had.
Dit zou makkelijk 50-100gr kunnen schelen (ik heb hem nogal erg versterkt).

==========================================================================

Maar een nieuw weekend, nieuwe ervaringen.
Vorige week heb ik Maniac blades getest van een collega piloot.
Top blades. Ze doen niet onder voor Radix.
Maar ze waren langer dan mijn huidige bladen.

Dus een Test.
Gisteren eerst met mijn Radix690 bladen gevlogen.
Later op de dag een setje Radix710SB bladen getest.

De verschillen:
- Radix 710SB geven meer lift (logisch)
- Radix 710SB tracken nog iets beter (ietsepietsie minder correcties nodig)
- Ze kosten meer energie (waarschijnlijk vanwege de extra lift, en mijn dosering hiervan)

Nu heb ik mijn 690 bladen kapot geslagen op een parkflyer (Zie algemeen heli)
Dus ik moet nu de keus maken voor mijn "oude" Trex :rolleyes:
En mijn nieuwe die ik deze week hoop te ontvangen.

Ik neig nu naar de 710SB'tjes.

Ik vlieg ook met de 710SB's ik vind ze fijner dan de 690's
 
Ik merkte het verschil vooral in zijwaardse tic-tocs.
Waar merkte jij dit mee?

zoals je misschien weet ken ik vrijwel geen figuren bij naam :P
Ik vind de overal performance stabieler wat er in resulteerd dat ik perciezer kan vliegen.

Om een voorbeeld te noemen als ik al stilstaand of vliegend continu rols maak kan ik deze exact timen, dwz of strak om de as of er iets meer mee spelen zodat ze ruimer/strakker worden, dit gaat nu makkelijker.

Tic Tocs en Rainbows gaan dus ook mooier nu
 
Mijn 2eTREX700 is binnen :banana:
En voor een geweldige prijs !!!!!!!!
€599,-

850491345546310f.jpg




De setup wordt:
  • TREX700
  • OS91HZ (zonder pomp)
  • 3xBLS451
  • 611/9256
  • Spektrum AR7000
Allereerst ga ik hem op 4,8V vliegen om het verschil te merken.
Pas als de motor is ingelopen en ik een goed vergelijk kan maken gaat er een 6V setup in.
Ik ben ook benieuwd naar de performance van de nieuwe HZ.

Ik post mijn bevindingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kikken Walter!!

Ben benieuwd naar de nieuwe motor, schijnt erg goed te lopen maar helaas niet met achteruitlaat te koop, anders had ik er ook wel een gekocht.

Gr,

Mario
 
Wist je dat de SZH en HZ heel erg op elkaar lijken qua binnenwerk, zoveel dat je de krukas en zuiger gewoon onderling kan vervangen? Ik zit hier zwaar over na te denken om dit bij mijn SZH te doen.

De HZ is ook ontwikkeld door een andere krukas en zuiger in een SZ carter te doen, erg handig om te weten. Alleen je sleeve kan je dus niet uitwisselen Mario, maar je krijgt er een veel smoothere motor voor in de plaats.
 
laurens , heeft er hier al iemand ervaring met deze motor ? ik zat er ook aan te denken , en ik heb onlangs een nieuwe rz gekocht voor mn mp , maar mn nieuwe motor loopt heel soepel eerug soepel zelfs . ik heb de laatste jaren 4 os 91ers gekocht en vind dat er erg veel verschil in zit . zeker qua trillingen . mn mp loopt mooier dan ik een motor ooit heb zien lopen , terwijl mn nt nogal wat meer trillingen heeft en gewoon niet zo smooth is .[qua helieigenschappen is het omgedraaide wereld]
dus mn graupner krukas [vario,henseleit spec] past dan gewoon in mn os91 sz ? mooi om te weten dan .
 
Interessant!!

Maar zijn er al daadwerkelijk mensen die dit in de praktijk hebben gedaan?

Linkies!!!!!

Gr,

Mario
 
laurens , dus je bedoelt dat de sz krukas hetzelfde en uitwisselbaar is met de nieuwe type ?
dan moet die heim wel passen , aangezien die tot ie de motor uit is hetzelfde is als de sz en rz kruk , met alleen een 13 mm langere as .
 
de krukas van de HZ heeft een veeeel groter gat dan die van de SZ, da zie je al meteen als je langs de carburatoropeningin de motor kijkt.
Qua uitwendige afmetingen zullen ze wel niet veel van elkaar verschillen, ze gebruiken ook nog steeds dezelfde lagers dus...

Groeten Gio.
 
Mijn 2eTREX700 is binnen :banana:
En voor een geweldige prijs !!!!!!!!
€599,-

850491345546310f.jpg




De setup wordt:
  • TREX700
  • OS91HZ (zonder pomp)
  • 3xBLS451
  • 611/9256
  • Spektrum AR7000
Allereerst ga ik hem op 4,8V vliegen om het verschil te merken.
Pas als de motor is ingelopen en ik een goed vergelijk kan maken gaat er een 6V setup in.
Ik ben ook benieuwd naar de performance van de nieuwe HZ.

Ik post mijn bevindingen.

Ik sprak Bobby Watts over de HZ (ik wil er nl ook een hebben) en hij heeft ze mede ontwikkeld en getest. Zijn advies was om absoluut wel de versie met de pomp de te nemen en daar was hij vrij stellig in. Overigens draait hij de BLS451 ook op 8V hoorde ik, dit gaat bij mij nu ook al heel lang goed, denk aan 30+ vluchten.

De 611 zet je erop omdat je hem nog had liggen of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben niet zo'n fan van pompen en regulators.
Ik heb er veel ellende mee gezien en gehoord qua lekken en dergelijke.
Met een haperende fuelflow heb ik ook nog nooit last gehad met mijn SZ motoren.
Kleine flow correcties worden trouwens ook nog door mijn carbsmart opgevangen.

En ja, de 611 had ik nog liggen.
Nu kan ik dadelijk ook de 611 met de Spartan vergelijken 0X
 
Ik ben niet zo'n fan van pompen en regulators.
Ik heb er veel ellende mee gezien en gehoord qua lekken en dergelijke.
Met een haperende fuelflow heb ik ook nog nooit last gehad met mijn SZ motoren.
Kleine flow correcties worden trouwens ook nog door mijn carbsmart opgevangen.

En ja, de 611 had ik nog liggen.
Nu kan ik dadelijk ook de 611 met de Spartan vergelijken 0X

Dit was ook exact wat Bobby zei, de pomp op de oude was ie geen fan van maar de pomp op de nieuwe wel! Is nl een andere pomp.
 
Back
Top