Mijn Vintage Projecten Topic (update pagina 3!)

Vindt persoonlijk de bolle cocpitkap niet zo geslaagd.Maar past wel perfect in het rijtje zwevers van de jaren 70-80

Carrera RS 2.7, de enige echte Ducktail!!! veruit de mooiste auto ooit gemaakt (ik heb er hier nog een mooi bouwdoosje van liggen)

Topper! Is inderdaad (toevallig) ook mijn aller-allergrootste favoriet, vandaar dat hij prominent boven mijn bureau hangt. De lijst loopt door met oa de 911SC, Lambo Miura, 246 Dino, Lancia Stratos, en de Jaguar E-type;) En jullie zijn verplicht ze allemaal even op google op te zoeken:p
Nu echt heel snel weer:ontopic:

Morgen=vandaag de definitieve roerschanier stukken inlijmen, het ABS deel dat in de romp hoort heb ik met wat balsa verdikt zodat er meer ''vlees'' is om het vast te lijmen. Foto's volgen

Groet Rick

ff oftoppic,

Als jullie nu allemaal achter dezelfde vrouw aanlopen, ga ik er wel met de rest vandoor...:mrgreen:

Ontopic, je hebt wel een mooie collectie kisten...

Laatst bewerkt:
Is goed SRS.Zal je wel even het telefoonnummer geven van mijn eenbenige,blinde gebochelde 96 jarige buurvrouw geven.Ze zal vast blij zijn met je reactie

:puppydogeyes::puppydogeyes: Ze is best wel lief hoor.......denk ik.En ze gaat ervoor hoor.Op haar leeftijd kan elke keer de laatste zijn,dus het is een wildebras.Kortom perfect voor je

Nou heren :ontopic: zei ik toch, dit soort praat mag je houden in het Modelbouwcafé....

Vandaag weer lekker gerommeld. Het rompdeel van het scharnier had naar mijn mening niet genoeg lijmoppervlak, zo opgelost:
full

full

Epoxy met wat balsa stof aangemaakt voor het wat makkelijker schuren en opvul vermogen
full

full

Na het afschuren van lijm en wat ABS voor een mooi verloop met de romp
full

Aan de achterkant van het roervlak zat een wat rare knik. Kan wel door de werking van het hout zijn gekomen en het ongebruikt in een hoekje liggen:(
Nu weer strak
full

Deze kier zag ik al aankomen, is nu weer weggewerkt
full

full

full

Als het wat meezit gaat de romp morgen op voor z'n tweede laagje primer, dan waarschijnlijk nog het een en ander schuren (perfectionistisch) en dan ''top-coat'' De remkleppen zijn verstuurd dus die zullen er met een paar dagen ook wel zijn!

Groet Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is TE bezig Japie.Zit nu smachtend naar de Cirrus te kijken die ik van jouw heb overgenomen.Krijg de kriebels om daar morgen mijn vrije dag aan te besteden.En aangezien mijn Airfish zeer behoorlijk is gecrashd(Hij past ineens in het dashboardkastje van de auto).Zal er toch een Vintage glider in de benen moeten komen.

Meteen maar even een vraagje:Bij dit richtingsroer zit een apart op maat gemaakt soort scharnier.Zijn deze scharnieren nog ergens op te scharrelen,te bestellen.Of wordt het zelf te maken.Of zijn de gewone standaard scharniertjes sterk genoeg?Dit omdat de volledige roerkrachten door de scharnieren aan de onderzijde opgevangen moeten worden en niet zoals bij een normaal roer de krachten evenredig verdeeld zijn over het onderste,eventuele midden en bovenste scharnier?

Origineel-> volgens de Graupner bouwtekeningen heeft de Cirrus geen volledig bewegend richtingsroer. Omdat de vorige eigenaar van mijn Cirrus een fanatiek hellingvlieger was (LSF 2/3) heeft hij met een van deze setjes het roer veranderd. Deze setjes zijn volgens mij onderdelen van een Graupner Cumulus. Ik denk dat Graupner deze ABS delen niet meer maakt/levert. Ik had het geluk dat de verkoper en nog een had liggen die ik mee mocht neem met nog wat andere kleindelen. Het zelf maken van een scharnier lijkt me niet heel moeilijk. Zelf heb ik daar ook nog over gedacht, een mooi verzonken (hol/bol) scharnierlijn. Uiteindelijk toch voor deze manier gekozen.

Groeten Rick

Alles is te maken Rick.Maar ik dacht als dat setje scharnieren nog gewoon te bestellen is,dan is dat wat gemakkelijker.Denk dat ik morgen in de tuin ga zitten met de Cirrus in mijn hand en een beetje ga experimenteren met wat balsa.En een beetje verder dromen over vrijdag.Naar de Wasserkuppe,moet daar een Reiher ophalen.En weer is mijn vloot met eentje gegroeid.En natuurlijk meteen even naar het Segelflugzeugmuseum.Overigens nog even hulde voor dit draadje.Vintage gliders zijn helemaal mijn ding(ahum,en Warbirds natuurlijk)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met de romp bezig geweest.
Eerst nog wat geplamuurd, onder andere bij de pushrod die achter uit de romp komt. Deze maakt nu een mooie overgang met de romp zelf. Ook een paar oude schade plekjes hebben nog wat plamuur gekregen. Daarna geschuurd, weer primer, weer geschuurd....Morgen nog een laagje primer en dan top-coat (mits het feest vanavond niet té gezellig wordt:p)

Plaatjes komen als alles klaar is.

Rick

Jep! Dat zijn ze...
De Cirrus romp staat inmiddels al mooi in 3 laagjes primer. Binnenkort nog een beetje schuren. Er zijn nog steeds een paar plekjes die ik 100% wil hebben. Het wachten is nog steeds op de kleppen van Lindinger, zal wel morgen of overmorgen worden.

I'll keep you posted!

Bedankt Ruud.Dat zijn inderdaad de juiste scharnieren.meteen besteld dus.

Hé Rick, geslaagd, zeeën van tijd, wat gebeurd er? ;)

Jacob

Ondanks de vakantie toch druk de laatste tijd. Vorige week geen goed weer gehad om de romp te spuiten en geen zender thuis om servo's instellingen en dergelijke te doen. Afgelopen maandag naar een CD presentatie van de band van mijn zus in Paradiso geweest en gisteren naar een concert van Toto geweest alweer in A'dam:p Maar ik ga snel weer braaf bezig hoor;)

Groeten Rick

Ondanks de vakantie toch druk de laatste tijd. Vorige week geen goed weer gehad om de romp te spuiten en geen zender thuis om servo's instellingen en dergelijke te doen. Afgelopen maandag naar een CD presentatie van de band van mijn zus in Paradiso geweest en gisteren naar een concert van Toto geweest alweer in A'dam:p Maar ik ga snel weer braaf bezig hoor;)

Groeten Rick

OK, excuus aanvaard, (en wat voor 1: Toto!) moet je toch een beetje in de gaten houden . .

Jacob

Back