Ik kan niet veel bouwen met deze hitte maar wel een beetje repareren; vorige week heb ik wéér m'n kielvak van de Helios gegooid

en nu was ik klaar met die stomme constructie!
Ik heb het richtingroer-servo er uit getrokken, want hij deed toch al niet veel op richting, daarna de torsieveer er uit en de scharnierlijn opgevuld met epoxy/glasbolletjes
Vervolgens het kielvlak aan de andere kant van de voorgevormde romp geplakt zodat hij bij het gooien tegen de romp geduwd wordt i.p.v. er van af getrokken.
Het roerhoorntje er af geslepen en vandaag de hitte getrotseerd om te kijken hoe het nu vliegt.
De oplettende kijker zal denken dat ik met links gooi en dat dat niet rijmt met hoe het kielvlak nu zit.....maar ik heb het gefilmd met mijn telefoon in selfie-mode in het gras en die filmt kennelijk in spiegelbeeld.
Feit is dat ik weer gewoon lekker hard kan gooien en verder aan m'n techniek kan/moet werken want er is heel wat verbetering mogelijk zag ik laatst. (Zal nu rond de 50mtr gooien)
CG is een minimaal klein beetje naar achteren, door het beetje epoxy erbij in het kielvlak en 10 gram servo weg aan de voorkant, en daar is hij niet slechter van gaan vliegen

Verder was het niet te harden qua temparatuur dus na een uurtje gooien en afstellen vond ik het wel weer mooi geweest