Gisteren heerlijk gevlogen op de Ginkelse heide. Op '10 druppels' na is het droog gebleven. Tijdens dat 'buitje' was er even duidelijk meer wind, maar al met al viel het mee. Ik had me ingesteld op de voorspelde 5 Bft., maar behalve tijdens genoemd 'buitje' is het bij 4 Bft. gebleven.
Aan de temperaturen moeten we wel weer even wennen. Het was 'frisjes'.
Het was reuze gezellig met een 10-tal die-hards. Arjan, en Hendrik hebben goed gesleept. Arjan heeft verwoedde pogingen ondernomen om de anti-zwijnen-afrastering te slopen met de sleeplijn tijdens de landing. Dat is hem onder luid gejoel bijna gelukt!
Jacobbos was helemaal uit het hoge noorden gekomen! En heeft daarmee een hele middag regen ontlopen, en daarvoor in de plaats weer eens flink met zijn Country-man gevlogen.
Ik heb alleen met mijn Möwe / Raçek III gevlogen. 1/3 van het aantal sleepstarts van dit jaar toegevoegd! Qua vliegtijd is het minder, maar ja er was geen thermiek, en van de zomer in Frankrijk een onverslaanbare vlucht van 1,5 uur gemaakt ...
Dat het iets meer waaide dan ik gewend was, had als voordeel dat een iets fout ingeregelde compensatie op het hoogteroer duidelijker werd. Die is nu weer wat verbeterd.
Kortom: Het was een top middag!
Dirk.