Je zou dan bijna de endpoints van het gaskanaal groter zetten..
dan wordt het bereik van dat kanaal groter.
Bij een servo, bepaal je met "endpoints"waar de servo moet stoppen.
zo kun je voorkomen dat er schade optreed omdat de servo te ver doorgaat, en de boel kapot drukt. of zelf kapot gaat.
bij het gaskanaal werkt het ongeveer hetzelfde, alleen moet je dan soms om de regelaar te laten werken, even opzoeken waar "zijn" 0 zit.
kan best dat dit op -20 zit of zoiets.
al kom ik zelf eigenlijk nooit tegen dat ik dit aan moet passen bij nieuwe spullen.
zelfs bij oude spullen gaat het meestal goed. en dan heb ik het over een verse regelaar, op een oud programma in de zender.
dus dan ben ik dingen aan het veranderen. dan is het logisch dat je soms dingen aan moet passen om de verse spullen goed te laten werken.
Maar in jouw geval...
zou ik het wel heftig bijzonder vinden als je dat aan moet passen.
Zoals je eerder aangaf, je zet een werkende en vliegende heli in de kast.
ok, in die tijd is de accu overleden.
maar dat veranderd niets aan de instellingen in de zender of op de heli.
stroom erop, en hij moet exact hetzelfde doen als eerder.
maar dan met een beetje stof op de kap.
er is geen electronica vervangen, gaf je al aan.
motor doet het, met stroom erop.
er is verbinding. hij hoort het gewoon te doen.
ik heb er in de kast staan, die ook wel eens meerdere jaren niet gevlogen worden.
stroom erop, en het doet exact hetzelfde als eerst..
Omdat dit eigenlijk niet kan, wordt het echt een beetje gokken wat het is...
de kortste klap wordt dan om op het aanbod van een paar posts hierboven in te gaan, en daar even naartoe te gaan.
Ergens is er iets met het spul gebeurt.
anders kan dit eigenlijk niet.
maar voor nu: ergens in je menu, zit een hoofdstuk "endpoints"
in dat menu zoek je het gaskanaal op. meestal noemen ze dat throttle.
en dan zet je beide waardes (je hebt altijd een onderkant en een bovenkant, je kan een servo aan 2 kanten bepalen waar hij moet stoppen) 10 punten groter.
dan even bevestigen.
heli aan, en kijken of hij het doet.
in theorie zie je dan ook in je monitor menu dat het gas omlaag gaat.
en let op dat de motor niet tegen het hoofdtandwiel zit.
als je met het gaskanaal rommelt, kan de boel wel eens spontaan hard gaan draaien..