Mijn winterproject FIAT G50 WW2 Warbird

Ik ben er anders niet zo blij mee:rolleyes:

Sta ik straks weer met knikkende knietjes en klamme handjes te vliegen als Ton met zijn gebruikelijke serie van 100+ foto's wil beginnen :help:

" het kan lager en langzamer " hoor ik al weer in mijn oor ....
 
Bart,
Gaat goed komen nu nog wat fijn tunen dan wachten op wat droog weer voor een emmer verf der over te kunnen gooien en klaar is de Fiat.

Ralf,
Dank je en ja gaat goed komen staat van de week wel weer op zijn wieltjes. Ja mooi he die plaatjes zal nog mooier zijn als de kleurtjes erop zitten.

Ramses,
Dank je moet eerlijk bekennen dat ik er wel een beetje zin in heb om aan de afwerking te gaan beginnen, maar moet toch eerst nog wel aardig wat gebeuren.

Freek,
Dank je en ja doorzetten is een kunst voor mij nog moeilijker dan bouwen, altijd wel aan minimaal 4 projecten te gelijk bezig iets wat ik echt moet afleren:rolleyes:.

Kim,
Dank je en eeehhh nu jij nog met de Waco.

Bobbie,
Geen paniek komt goed als tie klaar is vliegt tie als de Mustang is alleen wel iets zwaarder:cool: en mag je eerst 2 rondjes oefenen om daarna je kunsten te mogen :thumbsup: vertonen voor de camera:D.
Je weet toch ik stel geen eisen :teacher:als je het maar doet zoals ik het zeg :yes:maar denk er om geen stresssssss:hammer:.

Ton
 
Gaaaaafff die foto's .en gefeliciteerd .blijft altijd mooi die wo2 kisten ongeacht afkomst .Dat vliegbeeld heeft gewoon iets .
 
Robke,

Gaat helemaal goed komen en als alles goed gaat zal de Fiat zeker een keer in te Oss gaan vliegen en dan zijn mooie plaatjes altijd welkom.


Bobbie,

Komt goed je hebt zaterdag de tweede vlucht gezien gaat al beter maar moet nog wel het een en ander stoeien met de Fiat, om deze nog weer wat beter vliegend te krijgen, was ook weer niet echt het meest fantastische weer om lekker te vliegen maar zeker tevreden met deze vlucht.


Serge,

Helemaal mee eens niet is mooier dan een Warbird laag over.


Edwin,

Dank je nu jij nog met de Fokker D21.


Mijnheer Rob,

Dank je.


Ton
 
Vlucht 2 was ook met veel wind en dit keer met een 20x6 prop klonk wel
leuk maar had niet het lef een loop te maken. Eindigde weer in een
neusstand door het hoge gras, denk dat de vol flap ook niet gunstig is met
een model dat snel op de neus staat.

Vandaag weer redelijk wat wind maar toch vliegen nu met 19x8 prop en
dat ging lekker, wat loops gedraaid power voelde nu goed dus wat
kunstvlucht gedaan en lekker laag over knallen. Met de landing van deze
3e vlucht een doorstart moeten maken ging bijna fout met vol flap door,
was minder gunstig en door de turbulente wind ging het bijna fout met
twee keer een stol. Gelukkig goed afgelopen jammer dat met de landing
alnog weer op het laatste moment een neusstandje kwam.

De 4e en 5e vlucht ging nog weer beter en nu met half flap landen, kon nu
de staart lekker laag houden nog geen driepunts maar prima en dit keer
geen neusstand, ook de snelheid met landen is nu beter te controleren.

Oja had bij vlucht 2 de instelhoek met 2.5mm balsa vergroot en nu bij 3-5
met 4.5mm, we komen in de buurt hoogteroer is bijna neutraal.

Als het goed is komen er later nog wat plaatjes.

Ton
 
Oei moest hier weer even flink graven naar waar de FIAT ook alweer gebleven was.
En ja hoor daar staat tie dan met de laatste post op 2 Juni 2013, oei is dus alweer even geleden.
In de tussentijd is er wel wat gedaan maar de Fiat is nog lang niet klaar.

Soms heb je van die momenten dat je weer start en dat hou ik dan een maand vol.
Laat dan wel de Fiat op de bouwplank staan om me zelf te pushen verder te gaan, maar eerlijk gezegd lukt dat niet altijd.
Zijn er misschien dan toch een soort van spook modelvliegtuigen die je maar blijven achtervolgen.
Je wil ze wel afbouwen en vliegen maar toch eigenlijk ook weer niet , of geen zin dus maar weer bouwen aan andere projecten.

Maar nu moet het dan gebeuren heb eerder een groot probleem aan de Fiat opgelost waardoor de Fiat aan de kant ging.
Daarover later meer eerst maar even starten met een leuk plaatje.

434542.jpg


En morgen wat nieuwe plaatjes.

Ton
 
Mwahhggh... smaar 5 jaar!
Goeie virussen van Han!
Ik heb ook van die cliff hangaars... ze blijven maar hangen... en opeens doe je weer een stapje. Moet blijkbaar rijpen in tijd.
Wel een beauty zoals het er bij staat.
Groet Bas
 
Volgens mij heb ik Ton een beetje aangestoken.!
Succes met het vervolg.
Ja zeker weten dat jou doorzetten ook een deel van mijn motivatie is, daarvoor mijn dank en blijven posten die foto's van je project.

Grappig is ook dat het voor nu, het weer eens vliegen met me kleine RBC beaufighter was, die me weer deed starten aan de Fiat.
Of eigenlijk meer de gedachten heeee wil een 1500 spanw tweemotorige warbird bouwen, maar oei dan moet eerst de Fiat klaar.

Okay genoeg geklets eerst maar eens wat plaatjes neerzetten om weer even up to date te gaan worden.
Was toen wel verder gegaan en de instelhoek eens even flink aangepakt.

Here we go;
485032.jpg

Laagje erop het schuren kan beginnen.
485033.jpg

Niet de leukste klus maar gaat goed.
485034.jpg

Moet nog een stukje
485035.jpg

Vast met dubbelzijdig plakband werkt best goed.
485036.jpg


485038.jpg

485039.jpg



485040.jpg

Prima niet ontevreden over de aansluiting
485042.jpg

Daar ook nog een laagje om ook daar een mooie aansluiting met de vleugel te hebben.

Dat dat is het weer even later nog wat meer plaatjes.

Ton
 
Slim gedaan zo Ton :thumbsup:. Aan wat voor een twee motorig kistje zat je te denken? Die Bristol Beaufort wilde je toch 2,2 - 2,5 m? :)
 
Back
Top