Mijn winterproject FIAT G50 WW2 Warbird

Mooi werk Ton! :worship:

Italianen waren goed in vliegtuigen bouwen. In het ontwerpen van vleugels wat minder geloof ik.. leenden ze het een en ander van NACA.
Ze zijn met een enorme vloot Savoia Marchetti S.55 watervliegtuigen de wereld rond gevlogen. Huzarenstukje en kuis vergeten. Geëerd in het Museo Storico Vigna di Valle (meer van Bracciano)
In het tijdsgewricht oogden de Italianen zeer geavanceerd... waren ook geavanceerd... en vlogen zeer goed... ging het ook wel eens mis.

http://panssarivaunut.blogspot.nl/2016/08/savoia-marchetti-s55.html

Gillend exotisch...
Helemaal mee eens, heb ook nog wel de verschillende Italiaanse waterkisten op mijn ooit nog te bouwen lijst staan.
Blijft toch ook wel een heel apart ding de S.55 , maar zo kunnen we nog wel een paar Italianen noemen die apart zijn.
Maar dan niet de bekende vliegtuigen maar bijv. de BREDA vliegtuigen.
effe twee plaatjes;
b11dcc9bf907a55745b19785fc85c0f6.jpg

zvsm0rhfkppy.jpg


Ton
 
Jij hebt ook last van dezelfde spoken... haha... de lijst van nooit te bouwen kisten... spot-on omschreven. Maar ze blijven wel hangen... in de 'als dan'... :-)
 
Zo file is naar RBC voor het frezen en vacuum zuigen van de cockpit glas en die komt dan vanzelf een keer boven water.

Wel weer balen want krijg dan weer foto's terug van een Siebel 202 dat ik zo'n leuk vliegtuig vind en nog een nieuw project een ME163.
De lijst van nog te bouwen heeft er weer 2 vliegentuigen bij staan, is toch om :hammer:van te worden.
32722991_1680290282067639_3399316157784653824_o.jpg


Ton
 
Okay was aan de vleugel begonnen en was daar ook met schuren begonnen en man wat ben ik me rot geschrokken.
Wilde de flap demonteren en had die dus in een keer in me hand alle boutjes waren soort van vastgeroest en dus met verdraaien afgebroken.
803650.jpg

Om een lang verhaal kort te maken dat had dus zomaar het einde kunnen zijn van de Fìat.
 
Na heeeeeel lang balen toch maar wat verder gegaan met wat grondverf.
En na nog weer heel veel wachten en moet verzamelen de scharnieren erin gelijmd.
Grappig want je baalt heel lang en als je dan begint zitten de scharnieren er binnen een avond knutselen in.
Dat toch weer een heerlijk gevoel geeft, want de flapjes zitten er dan weer aan en is de vleugel weer compleet.
803651.jpg


803652.jpg


803653.jpg


Ton
 
Zo file is naar RBC voor het frezen en vacuum zuigen van de cockpit glas en die komt dan vanzelf een keer boven water.

Wel weer balen want krijg dan weer foto's terug van een Siebel 202 dat ik zo'n leuk vliegtuig vind en nog een nieuw project een ME163.
De lijst van nog te bouwen heeft er weer 2 vliegentuigen bij staan, is toch om :hammer:van te worden.
32722991_1680290282067639_3399316157784653824_o.jpg


Ton
Hallo Ton
Mooi die siebel vanaf wanneer is ie te bestellen.

Groetjes pascal
 
Back
Top