mijn zelfbouw nitro boot

Hoe weet jij dat 42mm te klein is? In mijn cat van 115cm zitten er 2 props van 45mm, normaal zijn het 42mm die eronder horen om snelheden van rond de 140km/h te halen. Het is dan wel electro, maar deze boot is kleiner, dus waarom nog groter voor hij getest heeft met deze 42mm?

Gewoon proberen zou ik zeggen. En dan kan je nog altijd kijken voor een andere prop moest dat nodig zijn, misschien gaat deze wel perfect naar je zin.

Greetz Jos

zoals ik zij de motor blijft niet lopen als er een 42 prop op zit.

hij slaat af zoaguw deze het water raakt.

Misschien wel een hele domme opmerking, maar draait alles wel mooi vrij?
Het lijkt er haast op dat de belasting te groot wordt..
En als je je motor stationair laat lopen, maakt ie dan veel of weinig toeren onbelast?
En wat als je de boot in het water legt met draaiende motor?

Groeten,

Misschien wel een hele domme opmerking, maar draait alles wel mooi vrij?
Het lijkt er haast op dat de belasting te groot wordt..
En als je je motor stationair laat lopen, maakt ie dan veel of weinig toeren onbelast?
En wat als je de boot in het water legt met draaiende motor?

Groeten,

de motor gaat draaient te water alles draaid mooi en stationair is normaal.

ik krijg hem nooit gestart in het water.

hallo

dit is vaak een probleem met nitro boten.
lijkt erop dat de afstelling niet helemaal goed staat,dit is heel wat anders dan in een auto(geen vrij loopkoppeling e.d)
je kunt eens proberen om met wat meer gas te water te gaan(in het water gooien)
het afstellen in een boot kan een langdurig verhaal zijn,op de kant lopen ze super en zodra hij het water in gaat moet het weer heel anders zijn.
je kunt eerst ook eens een kleinere prop monteren dan weer proberen.

niels

hallo

het afstellen in een boot kan een langdurig verhaal zijn,op de kant lopen ze super en zodra hij het water in gaat moet het weer heel anders zijn.

niels

dat zal ik eens proberen

hallo

lijkt erop dat de afstelling niet helemaal goed staat,dit is heel wat anders dan in een auto(geen vrij loopkoppeling e.d)

niels

Silverlit zei grotere hoor Niels.. Spreek je hem niet tegen?

Volgens mij wordt dit op deze manier een oeverloze discussie zonder meerwaarde. Als een motor niet lekker loopt bij een prop van 25 of 30, waarom zou die dat dan wel doen als de prop 50% groter wordt? De motor slaat immers met de huidige props aluit, of heb ik het mis?

@ Silverlit, leuk dat je zo actief bent op het forum maar wellicht een kleine suggestie. Als iedereen een bepaalde mening is toegedaan en de eigenaar van plan is deze adviezen op te volgen, waarom moet je dan nog zonodig je gelijk willen halen?
Het gaat er toch niet om WIE er gelijk heeft als het probleem maar wordt opgelost, toch?

Sorry voor het off topic gedeelte...

Groeten,

Alfred

helemaal mee eens, niet lullen als je het niet honder procent zeker weet, laat dan degene die het wel weten antwoorden!

@ Robot797, je profiel is niet 100% ingevuld, in welke omgeving woon je? Wellicht wonen mensen die je kunnen helpen binnen 'handbereik'.

Je geeft aan dat de motor stationair goed draait. Het lijkt erop dat je de motor of te vet, of juist veel te arm hebt staan. Hoeveel slagen staat de hoofdsproeier open? (vaak iets van 2,5 a 3 slagen)
Een boot kan je op de kant (met geforceerde koeling) afstellen. Dit doe je net zolang totdat de motor goed draait, oppakt en volgas kan draaien. Hierna zet je de hoofdsproeier 1/8 slag verder open, voordat de boot het water in gaat.
Als het goed is blijft de motor nu draaien en kan je daar vanuit gaan fine tunen.

Een 3,5cc motor (zo te zien tenminste) draait een prop van rond de 40 a 42mm.

succes!

Jurriaan

(Misschien een gekke vraag, maar weet je zeker dat de motor de juiste kant op draait? Zo te zien is het een automotor? Het is ver gezocht, maar als de motor t.o.v. de prop de verkeerde kant op draait, zal de motor steeds afslaan als de boot het water raakt.)

Wat is de meerwaarde van dit antwoord silverlit? Please explain yourself!?? Als je een opmerking maakt, leg dan ook uit waarom etc.

Alle nitro boten hebben een vliegwiel..

Back