mijn zelfbouw nitro boot

bij voor af al srry.

maar die van silverlittle niet WANT DIE HEEFT HELEMAAL NIETS!!!!!!.
en nu moet je echt gaan kappen jochie want je komt echt iedereen de keel uit!!!!

niels

Wat is de meerwaarde van dit antwoord silverlit? Please explain yourself!?? Als je een opmerking maakt, leg dan ook uit waarom etc.

Alle nitro boten hebben een vliegwiel..

Ik bemoei me niet snel met (off)topic discussies, maar hier ben ik het wel erg mee eens.
@ Silverlit : Leg nu eens uit wat je hiermee bedoeld, kan ik er als newbee misschien weer wat van leren.:teacher:

Arnold (sorry voor het off topic bericht....)

Laatst bewerkt:
Offtopic Nou zal ik dan ook maar even inspringen.Ik post hier dus niet vaak wat en Silverlittle laat nu precies zien waarom.(Kleine kinderen die te weinig aandacht van hun ouders krijgen)
Ontopic Ten eerste een mooi bootje wat je daar gebouwd hebt.
Ten tweede wat verwacht je ervan met dit motortje ? Als je giga snelheden verwacht kan ik je bij deze alvast serieus teleurstellen. Voor de fun is het geweldig maar zul je een zeer kleine prop moeten draaien.
Ik zelf heb een .18 automotor in een boot gebouwd.Dit was leuk als herintreder in deze hobby,maar er is daarna gauw een .21 ingegaan en daar had ik veel meer plezier mee.Met de .18 in mij boot draaide ik een 29 mm propje en dat ging net.Dus voor deze .12 zul je misschien nog wel kleiner moeten .Jurriaan heeft van de boot nog wel foto's met beide motoren,misschien dat hij deze kan plaatsen dan zie je het verschil (vaarfoto's).

mag ik hieruit opmaken dat iemand met ervaring een kleinere prop aanraad? Dus niet groter silvrlit.

Vroeger nam ik ook weinig aan van de mensen hierop het forum, maar nu neem ik veel meer aan. En dat merk ik ook. bijvoorbeeld de cat die ik aan het bouwen ben. Ziet er toch veel beter uit als de rigger, ofniet. En mijn mono een die ik met behulp van jullie heb opgebouwd, en die vaart nu supper.
Ik hoop dat jullie ook merken dat ik meer van jullie adviezen opvolg.

En laten we nu niet dit topic vervuilen, maar gewoon de topic starter helpen!

Silverlit, Voordat je er niet meer mee gaat bemoeien, laat dan a.u.b. eerst nog even je antwoord weten. Anders is je inbreng giga-nutteloos geweest.. Dat roept alleen maar vraagtekens op bij mensen.

Hier het verschil in vaarbeeld tussen de .18 automotor en .21 marine motor. Automotoren hebben veel minder vermogen, bekijk bijvoorbeeld maar eens wat specificaties van 3,5cc motoren.

Vaarbeeld met .18 (ik schat zo'n 15~20km/h, hendrik?)
nitro.jpg

Vaarbeeld met .21 marine motor (52 km/h op de GPS)
IMG_4513.jpg

Het gaat hier overigens wel om hetzelfde rompje! Alleen voor en na een verbouwing (uiterlijk, rompvorm hetzelfde)

Had zelf het idee dat het een .21 automotor was, maar het is dus een .12. Hmmm, dat is wel een klein motortje hoor! Dan zeker voor een klein propje gaan, voor zover ik weet ik een 25mm prop de kleinst verkrijgbare prop.

Jurriaan

Ik heb wel eens ergens gelezen dat een vliegwiel voor meer koppen en een stillere loop is, dus dan lijkt het mij als je hem er af haalt geen stillere loop is, en meer toeren.
maar zo te horen zat ik goed fout.

Grtzzz

Ik heb wel eens ergens gelezen dat een vliegwiel voor meer koppen en een stillere loop is, dus dan lijkt het mij als je hem er af haalt geen stillere loop is, en meer toeren.
maar zo te horen zat ik goed fout.

Grtzzz

Verkeerd gelezen dus. Een vliegwiel is voor een rustigere loop. Heb jij bijvoorbeeld een 4 tact 1/2 cillinder heb je meestal een vliegwiel om de overige slagen op te vangen aangezien je van de 4 slagen maar 1 arbeids slag hebt. dat komt neer op 1 arbeidsslag per 1 of 2 rotatie(s) van de krukas. Dat geeft dus een zeer onrustige loop omdat je blok versneld/langzamer gaat/ versneld/ langzamer gaat enz. Dat vliegwil houd de boel dus in 'balans' Je kan trouwens ook de massa in de krukas hebben maar dat lijkt mij bij deze kleine motoren niet. Ik heb dan ook geen verstand van modelmotoren DUS HOUD IK MIJN MOND ER VOOR DE REST MAAR OVER VOORDAT IK IEMAND OP HET VERKEERDE SPOOR BRENG! Haal hem er maar eens af en kijken als je motor dan nog loopt! Ding zal uit mekaar trillen van ellende.

Zeer frustrerend dat niemand dit ettertje het aan het verstand kan brengen hoe vervelend hij is! Zelfs hij zelf heeft het niet in de gaten! Hoe zielig!

foei jongens om je forum vriend zo af te vallen,dat had ik niet verwacht van jullie.Hij vraagt zelf naar het budjet,indien dit niet toerijkend is wil hij misschien wel sponseren.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
Mannen, met alle respekt. MAAR:

Voor elke onzinnige opmerking die Silverlit plaats, komen er minstens 5!!! onzinnige terug. Dit is net zo goed topic vervuiling lijkt mij..
We weten nu wel dat Silverlit niet altijd de beste opmerkingen maakt, maar reageer er gewoon niet meer op. Houd het vanzelf op.

BEDANKT!

En nu ON-topic.

Als het gelazer maar lang genoeg doorgaat, zal er vast wel een moderator de forumversie van "preventief ruimen" toepassen, hoop ik...

Een paar weken op de bank voor deze lieden is wel vaker toegepast in het verleden.
Zoals Jurriaan al zei, erger je niet, negeer het gewoon.

Groeten, Jan.

Back