Mikado Logo 500

Beste,

ik heb de nieuwe LOGO 10 gezien. Mooi, bijbehorend alu koffer. Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe LOGO 10.
Totaalprijs vliegklaar zou ongeveer 790€ bedragen. (zonder zender)

Ongelooflijk, wat kan die man vliegen! Gelukkig het originele geluid en geen overbodig muziekje eronder.
Je hoort aan het eind dat de accu's helemaal leeg gevlogen zijn en hij moet dan ook snel landen :wink:

:wink:
Ik zie 10S Lipo, ik vermoed dat dat ook het maximum is wat je officieel op wedstijden mag gebruiken?
Ik weet nog uit mijn"wedstrijdverleden" toen we nog NiCad's gebruikten dat de spanning onbelast niet boven 42V mag komen i.v.m. de veiligheid.
Met 10S Lipo kom je dus ook op ongeveer 42V onbelast uit.

Dus het is mogelijk dat er tegenwoordig modellen rondvliegen die een accu gebruiken van bv. 100V?
Kan levensgevaarlijk zijn :cry:

Hoe zou het leven van zo'n vlieger eruit zien ?
Slapen, eten (werken?) vliegen
Slapen, eten , vliegen
Slapen, eten , vliegen ...... wordt op den duur ook saai volgens mij ....

hahaha
ja als het je werk is
dan wordt het opten duur niet je hobby waar je geld mee verdient
maar het wordt gewoon je werk
zoveel werken zijn nog zo.

echt vet hoe hij vliegt
ik vind het geluid van de rotorbladen altijd zo mooi:P

vliegt hij nou met 2,4ghz? hij heb zo kleine attenne

tis altijd zo droog dat hij vet stil staat en dat helemaal gek word:P

hahahahahahaha helemaal mee eens hahhaha sowieso als je al de V-stabi filmpjes ziet, echt niet te volgen af en toe. Ik word af en toe al duizelig van een beetje snelle pirouette :D :D

Echt prachtig, gewoon vliegen is mooi, maar dit heeft toch ook wel wat vooral als je zelf degene bent die stuurt :lol:

Marijn

Hey,

Het wachten wordt beloond, vanmiddag gehaald. Het frame is toch wel een erg mooi "ding" zo in het echt. Erg groot (600 mm bladen ervoorgelegd voor het vergelijk), enorm veel ruimte, het voelt erg sterk en stijf aan, en weegt bijna niets:
logo%20600%201.jpg

logo%20600%202.jpg

Morgenavond eens beginnen met de bouw.

Greetz van Aldert

Hey Aldert,

Ik heb op 3Dmasters het frame in mn handen gehad, echt een supersterk ontwerp. Wat word jouw setup?

Mooi Aldert ! :P dit is dus de 600 ? je hebt ook meteen de juiste bladen erbij zie ik.
Ben benieuwd hoe hij uit de doos zal vliegen.

Van harte Aldert!! Eindelijk maar dan toch! een DX of 3D?

Ik ben heel benieuwd hoe hij vliegt, Wat heb je daar voor giga lipo's in liggen?

Ik overweeg sterk om een logo 500DX aan te schaffen. Ik doe mijn 450 en 600 electro t-rexen dan de deur uit!

Ik kan alleen nergens vinden wat de logo 500DX kaal weegt. Zeg maar met kap en rotorbladen maar zonder electronica.

Weet iemand dit misschien?

Veel succes met bouwen en hopelijk kan ik de heli binnenkort even zien vliegen. Ik ben heel benieuwd.

Overweeg toch nog eens lid te worden van odoorn! Anders zou ik het graag eens horen als je met je nieuwe heli gaat vliegen.

gr. Kevin

laurens zei:
Hey Aldert,

Ik heb op 3Dmasters het frame in mn handen gehad, echt een supersterk ontwerp. Wat word jouw setup?

Hey Laurens,

De setup ligt al een tijdje in huis. Het zal een totaal afwijkende setup zijn als wat de meesten verwachten. Het wensenverlanglijstje was (van héél belangrijk naar belangrijk):
1: degelijk/robuust/DUURZAAM
2: precies/nauwkeurig
3: prijs (liefst erg betaalbaar)
4: prestatie

Zoals je ziet is prestatie iets minder belangrijk, toch moet hij met deze zéér betaalbare componenten meer dan voldoende power krijgen. Opvallend is dat de componenten die in zéér grote getale zijn geproduceerd ook nog eens nauwkeurig en degelijk zijn. Door de hoge produktie van de componenten zijn ze bij toeval belachelijk goedkoop uitgevallen.
Het enige wat een pioniertje is voor mij... de gyro/servo combi. Ik wilde toch graag iets anders proberen dan de gevestigde 401/9254, toch moet de prijs er beneden liggen, en mag de werking niet onderdoen aan de 401/9254.
setup:
-Servo's tuimelschijf Graupner (JR) DS8077. Verassend lekker lopende servo, geen speling en nauwkeuriger dan een aantal (8x zo dure) 90/91 serie servo's van Futaba.
-Gyro Logictech LT2100 met een Graupner DS 8025. het pioniersgedeelte zit in de servo, er is naar mijn weten nog niemand die deze servo op een helistaart heeft geprobeerd. Wat wel feit is, is dat deze servo onder gematigde belasting erug snel is, en dat hij bij zwaar (mis)bruik nog netjes zijn werk doet. Het leuke is dat je een combi kan kopen voor hetzelfde geld als alleen de 401 gyro, en dat bij je LHS.
-Motor... TP3520 8O . Idd, deze el cheapo (en ook weer massaaaa's gemaakte) motor is gewoon goed en degelijk. Hij gaat echter draaien op 6S lipo's wat volgens specs niet kan, maar dit is niet vreemd bij vele motorenfabrikanten en motorenassemblagebedrijfen.
-Akku's zowel de FP 3700 6S alswel de FP 4900 6S en Ele 4400 6S. Allen goede duurzame akku's met een goed rendement. De 3700 en de 4400 worden vooral gebruikt i.c.m. een fototoestel dat de heli meesleept.
-De gebruikte regelaar wordt een Himodel 60 amps (gemaakt door feigao). Deze regelaars heb ik al veelvuldig naar volle tevredenheid in gebruik, en verassend worden ook deze regelaar in grote getale geproduceert (door Feigao). Het is dezelfde regelaar als het "huismerk" van UH. Wederom een goed rendement regelaar i.c.m. de TP motor, en wederom duurzaam en robuust. De regelaar heeft geen governor, misschien dat er om die reden een CastelCreations 110HV regelaar inkomt, een beetje overkill maar anders ligt hij hier momenteel werkeloos te zijn.
-Als bladen de 600mm MS composite symetrische bladen. Staart een setje Align koolsstofbladen die ook gebruikt worden op de T-rex 600.

Rhelie zei:
Mooi Aldert ! :P dit is dus de 600 ? je hebt ook meteen de juiste bladen erbij zie ik.
Ben benieuwd hoe hij uit de doos zal vliegen.

Hey René,

die bladen liggen reeds 6 maanden te wachten op een baasje :wink: (2 de hands ongebruikt gekocht). Het zijn dezelfde bladen als ook op jou Logo zitten echter dan ietsje langer. Die bladen waren naar mijn beleving de prettigste bladen (van degene die ik heb gevlogen) aan de Logo, dat is ook de reden dat ik ze destijds direct heb gekocht toen ze werden aangeboden.
Ook ik kan bijna niet wachten om hem te vliegen. Het kan eigenlijk niet anders dan dat hij goed moet vliegen, de staartconstructie en de hoofdrotorconstructie zijn "gewoon" ongewijzigd overgenomen van de reeds draaiende en bewezen goede vliegers van Logo, het verschil is de nog vereenvoudigde aandrijving van de staart, een stijfer frame met meer akkuplek en goede plaatsing van de servo's, en het visgraatvertande tandwiel die nog stiller moet zijn.
Zodra er iets bekend is over zijn vliegen wordt het hier direct gemeld. Kan even duren, wat weinig tijd de aankomende dagen.

kevin zei:
Van harte Aldert!! Eindelijk maar dan toch! een DX of 3D?

Ik ben heel benieuwd hoe hij vliegt, Wat heb je daar voor giga lipo's in liggen?

Ik overweeg sterk om een logo 500DX aan te schaffen. Ik doe mijn 450 en 600 electro t-rexen dan de deur uit!

Ik kan alleen nergens vinden wat de logo 500DX kaal weegt. Zeg maar met kap en rotorbladen maar zonder electronica.

Weet iemand dit misschien?

Veel succes met bouwen en hopelijk kan ik de heli binnenkort even zien vliegen. Ik ben heel benieuwd.

Overweeg toch nog eens lid te worden van odoorn! Anders zou ik het graag eens horen als je met je nieuwe heli gaat vliegen.

gr. Kevin

Hey Kevin,

Het is een DX, de 3D uitvoering is beslist leuk, maar voor mij zeker niet nodig, en dan geef ik het geld liever uit aan een extra akku o.i.d. De lipo's op de foto zijn mijn oude en veel gebruikte Ele werkpaarden, nog steeds goed voor vele maH afgifte's.
Een Logo 500 kan je trouwens ook goed vliegen met je 6S akku's van de 600 T-rex of twee seriegeschakelde 3S akku's van de 450 T-rex.
Deze vrijdag ochtend rij ik ook langs bij de club in Odoorn, als je een weegschaal meeneemt kan ik je helpen met je vraag. Het verschil tussen een 500DX en 600DX is de lengte van de staarbuis en riem, de lengte van de skids, 1 mm dikkere carbonondersteuning v.d. staart, en 12 mm bladegrips i.p.v. 14mm. Deze delen zijn allen aanwezig. Verschil gewicht in kap zal nog geen 20 gram zijn, het meteriaal waarvan dit gemaakt is is erg dun en weegt ook erg weinig.
Dat bouwen heb ik ook erg veel zin in. Ik ga er trouwens ook leuk de tijd voor nemen, en zeker van genieten. Zodra hij vliegt stuur ik wel een pb, en wil Iebel hem vast ook wel proberen in Odoorn, dan kan je hem zien vliegen (en als je aandurft ook eens proberen).
Ik wil zeker wel lid worden van Odoorn, leuke club met allen symphatieke en aktieve (heli)vliegers. Ik mag er ook graag komen (kijken). Het punt is dat ik dan (weer) gedwongen lid moet worden van de KNVvL, en daar pas ik voor. Voor dit een off topic discussie word, gaarne geen reactie op voorgaande opmerking, die discussie is reeds vaak gevoerd :wink: !

Thanx voor de reactie's, greetz van Aldert

Klinkt goed allemaal.

Ik ben niet in het bezit van een weegschaal helaas. Staat er geen gewicht op de doos? Bij de logo 10 was dit volgens mij 900 gram. Ik wil de heli eigenlijk gaan vliegen met 3s lipo's. En eventueel 4s als het niet anders is. Alles in het kader van gewichtsbesparing. Hoe minder gewicht hoe langer je vliegt. En rustig rond vliegen is voor mij voldoende.
Ik begrijp ook niet waarom Mikado nu 5 a 6s aanraad. Het verschil in gewicht met een logo 10 zal toch niet zo groot zijn en moet 4s in ieder geval prima zijn lijkt me.
Ook zijn ze erg beperkt in suggesties voor motoren e.d. wat betreft de logo 500 en 600.

Ik hoop morgenvroeg wel even op de club te zijn. Er word echter niet altijd meer gevlogen op vrijdagochtend, beetje afhankelijk van het weer en wie er kan. Ik ga meestal op goed geluk heen.

Ben benieuwd naar jou visie hier op. Jij hebt daar tenslotte een boel meer kijk op dan ik.

Misschien spreek ik je morgen even.

gr. kevin

Back