MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja, dat zou leuk zijn.
     
  2. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik heb zojuist met de MiMic samen met een grote buizerd cirkels gevlogen in een lichte thermiekbel. Dat was gaaf zeg! Hij zat net een beetje hoger en leek alsnog een grotere span te hebben. Zal wel een non-f3k 1,2meter soort zijn. Hij speelde ook vals door af en toe bij te flapperen. Tja, daar kan ik niet tegen op. Toen ik landde ging hij iets verderop vliegen en pakte een grote bel mee. Ik kon helaas niet meer aansluiten, niet hoog en ver genoeg kunnen werpen.

    even later een werpplekje vrrderop moeten zoekken. De eigenaar van de pony 300 meter verderop gaf aan dat het beest bang is. Nouja zeg, rent die anders nooit een rondje door zijn wei? MiMi de ponykiller....
    Zal wel een shtlandpony zijn.

    kreeg ook nog een drone mee van een mevrouw die die in de wei had gevonden. Wat moet ik hier nou mee? Die kan niet thermieken, zoektocht naar eigenaar leverde nix op.
     
  3. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Ritueel verbranden?
     
  4. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    Brilant...."oh ja , ik vond laatst een drone in mn tuin, hier neem maar mee".... ha ha ha ha....

    Maar ja wat betreft de pony....ik ben ook gevraagd door een eigenaar schaapjes een weilandje verder te zwiepen omdat de schaapjes drachtig waren....ag ja... ruimte zat.

    (terwijl de schapen mij al eerder feedback gaven dat ze het heel leuk vonden dat ik af en toe wat leven in de wei bracht.....)

    ik heb het maar zo gelaten...eigenaren.......... :p
     
  5. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    Twort weer eens tijd om de mimi-cup 2015 in te gaan plannen. Suggesties voor een datum ? ;-)

    Ik wil er gratis een thermiek clinicje van een uur aan plakken.
    en welke taak gaan we vliegen? Natuurlijk AULD, want die blijft het leukst,
    maar misschen kunnen we er nog 2 doen, ideeen ?

    Gooi ik gester mn glasvleugeltje mimi aan gort....grmbl :hammer:
     
  6. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    787
    Locatie:
    Maarssen
    What happened ??
     
  7. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    ik heb gewoon iets te hard gegooid / misschien dus het vleugeltje te zwak op de buitenste knik aan de gooikant....makkelijk te fixen met wat CF en epoxy en tussen de pers.

    Ik heb gistermiddag nog wat geoefend op mn gooien......en met name zo laat mogelijk platleggen...ik kom erachter dat ik de mimi nog best 4 of 5 meter langer kan laten klimmen voordat ik platleg....... en zo zit ik nu met de mimi tegen de 50 metertjes aan.....(aan mn stuurtechniek ga ik binnenkort werken ;-) )

    niet harder gooien,wel sneller draaien...en later platleggen...check !:D
     
  8. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    is dat 50m op gevoel of met een hoogtemetertje? wel echt hoog zeg...
     
  9. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Misschien wat te veel ijle lucht in Oostenrijk ingeademd? ;-)
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982

    Ha ha, tis gemeten met het loggertje....en ja 50 meter is best hoog. M' goed, toen ik twee jaar geleden begon met DLG - en gooide ik 25 meter, vorig jaar zat ik op 45, en dit jaar ga ik echt richting de 50....dus ist niet zooo gek hoor ;-)
     
  11. jef.c

    jef.c

    Lid geworden:
    18 jan 2015
    Berichten:
    3
    Hallo!
    Ik ben nu al een tijdje bezig met het maken van een gebagde Mimi en vandaag heb ik het de eerste keer geprobeerd maar het viel wat tegen. Mijn Epoxy was te vast en daardoor kon ik hem niet goed uitrollen. Welke Epoxy gebruiken jullie? En kan het zijn dat ik iets fout doe? Nu maar hopen dat het een beetje gelukt is.
    Hier zijn nog enkele foto's:
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
  13. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Ja die Loet noemt is fijn! Heb je 2 uur verwerkingstijd! Das echt geen overbodige luxe in het begin!
    Wat voor kit gebruik je? Acryl van de action is fijn en fijn prijsje ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    das inderdaad prettig, twee uur verwerkingstijd. Leuk pompje heb je trouwens ;-) Hoe heb jem geschakeled ? (met een drukventieltje ?)

    Ik denk overigens dat er binnenkort een mededeling komt over de 1e mimi cup ;-)
     
  15. Joris vd Hurk

    Joris vd Hurk

    Lid geworden:
    11 okt 2011
    Berichten:
    672
    Locatie:
    boekel (noord brabant)
    Ik gebruik de hp-e110l van hptextilles, is lekker goedkoop, impregneerde prima en heeft 110 minuten verwerkingstijd
     
  16. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Even onderwerp tussendoor.

    Je ziet bijzonder weinig MiMi's in de te koop afdeling en ik zou graag weten wat de richtprijs is als er een aardige te koop zou komen. Hoe ie eruit ziet maakt niet veel uit, zolang de vliegeigenschappen maar ok zijn. M'n probleem zit namelijk in bouwen, sorry (das natuurlijk niet erg MBF vriendelijk maar wel waar).

    Mocht iemand er eentje hebben liggen waar je vanaf wil hoor ik het graag. Mocht je voor een toekomst weten wat de tweedehands prijs doet verneem ik dat ook graag.
    Heb geen haast.

    Dankjewel alvast!
     
  17. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    tsja.....hangt een beetje af van de staat en welke servos erin zitten, ziet ie er goed uit dan helft van wat hij heeft gekost ? ( zo rond de 75 / 80 euro?)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  18. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    @loet bedankt voor de tip ik ga deze straks bestellen!

    @niels ik gebruik inderdaad de acrylaatkit voor de zak te dichten

    @Kcnalp Kcnarf ik heb gebruik gemaakt van een drukschakelaar en dan ook nog een drukvat zoals je op de foto ziet.
     
  19. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vlaardingen
    Jef,

    Is dat trouwens de drukschakelaar van pollin????

    Frans
     
  20. Joris vd Hurk

    Joris vd Hurk

    Lid geworden:
    11 okt 2011
    Berichten:
    672
    Locatie:
    boekel (noord brabant)
    en, is ie al uit de zak?

    niet dat ik er ervaring mee heb, maar normaal gesproken word de vleugel tijdens het baggen tussen de 2 schalen gelecht. bij een mimi is dit niet nodig (rechte onderkant) maar als je eens een andere vleugel gaat maken is dit wel iets om rekening mee te houden.

    die drukschakelaar van pollin heb ik hier ook, maar die is niet geschikt, hij schakelt namelijk al bij een paar millibar (het is moeilijk om er in te blazen zonder dat ie overschakelt, zo laag....).
     

Deel Deze Pagina