MiMi DLG

Heb je alle aansturingen dan al gemaakt? Wordt er nog gebouwd dan, als jij alles al doet...
Jan-Hein, ik gooi ook links en wil hem graag voor je 'inwerpen'.

(mijn zender zal ik goed vasthouden)

Leon

Wat ik bedoel is dat als je aan 2 kanten een werppen plaatst, de aansturing van het richtingroer altijd voor 1 van de pennen aan de verkeerde kant zit.

ik heb laatst een highlight gekocht van rob sanders... maar aangezien ik ook linkshandig ben zal aan de andere kant ook een pen ingebouwd moeten worden... hij is verstevigd op de tip... maar waar moet ik rekening bij houden dan? als je linkshandig gaat gooien?

Nou, gewoon: aansturing richtingsroer aan de linkerkant (van achteren gezien) en de werpstift aan de rechterkant. Lijkt me logisch...
Het invliegen blijft gewoon hetzelfde hoor.

Verder niet zo heel problematisch. Ik heb ooit even met Sietse z'n (rechtshandige) mini gegooid. Dan maar zonder werpstift. Je komt niet zo hoog maar het gaat wel hoor.

Succes! Leon

hallo,
Ik ben van plan de MIMI ook te bouwen.
Hoeveel hout heb ik daar ong voor nodig (aantal/dikte). En is het echt nodig om de vleugel in vier delen te maken kun je niet gewoon alleen het buitenste en middelste profiel gebruiken? En klopt het dat de staartboom een standaard 10mm carbon buis is.
mvg Rick

Inderdaad, je kunt eerst even de tekening opvragen, alles wat daarin niet staat of onduidelijk is kun je hier (of in andere draadjes in het DLG forum) vinden :)

Veel plezier met bouwen!

Vrijdagavond mijn setje gekregen van @Fotor.
Ziet er prima uit. Bijna alles zit erin. Ik ga voor de dubbele V-stelling. In het echt ziet ie er mooi uit: tis toch nog een flink ding.
Na de vakantie ga ik beginnen en probeer er wat moois van te maken. Linkshandig te werpen en een klein MiMi haakje voor het geval dat en ook leuk voor aan de helling.

745849b2e3036a85e.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Raymond, als je toevallig een setje van die mooie cnc-gefreesde profieltjes over hebt hou ik me aanbevolen ;)

Ben al twee keer opnieuw begonnen omdat mijn electrische figuurzaag zo.. Fantastisch is :(

Bijna alles zit erin.
745849b2e3036a85e.jpg
Zelfs de afstandbediening! Al die mensen met die onhandige knuppels, knopjes is veel handiger. Misschien ook iets voor Leon, gooit veel lichter dan een MX-12 ;).

Alwin, ik heb geen setje over. Als ik weer eens bij mijn maat kom en ik denk eraan zal ik wat malletjes laten frezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs de afstandbediening! Al die mensen met die onhandige knuppels, knopjes is veel handiger ;).

Deze afstandsbediening kan ik links bedienen. Misschien is het een idee om mijn zender ook met links te bedienen ipv rechts.............:D

Maar dat zal wel een probleem geven als ik hulp nodig heb...:rolleyes:

Groeten, JH

Knuppelbezetting...

Da's nou het mooie Jan Hein.

De standaard knuppelbezeting bij onze club is (in geval van een tweekanaals kist) hoogteroer en richtingroer op de rechterknuppel.
Als je dan met links gooit hoef je helemaal niet over te pakken of zoiets. Je hebt je zender meteen goed vast (nou ja, meestal dan :wink:)
Als je klaar bent met bouwen wil ik wel eens voordoen hoe je hem linkshandig naar de 45 meter slingert :cool: (of iets lager :rolleyes:)

Leon

Leon,

Je wilt toch wel heel graag met een MiMi vliegen, niets mis mee natuurlijk, maar waarom bouw je er zelf nu gewoon niet ééntje.

Frans

Huh? Leon, jij slingert toch met rechts??:rolling:

Goh, hoe lang zul je dit nog moeten horen...... Waarschijnlijk net zo lang als mijn pa die eens met de vrachtwagen over zijn eigen fiets is gereden (fiets even voor de auto geparkeerd). Het wordt minder met de jaren, maar het blijft naar boven komen.

fotor is het niet mogelijk om bij jou een setje te krijgen?.
dat zal me een hoop geklungel kunnen besparen (heb toch al wat mislukte pogingen gedaan)

Wapske, helaas zijn alle kitjes al vergeven. Maar het enige wat ik doe is materiaal aanleveren, ik neem aan dat je best zelf een paar plankjes hout kan kopen. Het bouwen zul je echt zelf moeten doen, daar helpt zo'n kitje van mij niet bij.
Als je geen onderdelen wilt maken moet je eens kijken naar een bonsai (funny fast birdie) of spinnin' birdie van Decker. Allemaal supermooi gelaserde onderdelen die zo in elkaar vallen.

Ik geloof dat ik toch 30 kits had moeten maken.....

Back