MiMi DLG

:offtopic:We kunnen tegelijk een Birdy DS bouwen:rolleyes:
Als ik hier aan begin dan moet je mij maar een PB-tje sturen met je mail adres voor de tekening.

Gerhard

:ontopic:


die van u zou overmorgen al klaar zijn, terwijl jorn er een normale tijd over doet ;)

als ik zie hoe je met de mimi door knalt.
hopelijk vliegt hij niet zo snel als dat het bouwen vordert, want daar bestaan jets voor...

waar blijft die foto met dat rode doorschijnende vleugeltje???

(als je er lichtjes inbouwd en je hangt hem in de slaapkamer, dan vind je vrouw het misschien nog niet zo erg dat je een modelbouwer bent hehe :p )
 
Staartstuk

Het staartstuk is met de romp verenigd. :p
Volgens Frans z'n bouwvoorschrift netjes met glasvezel en epoxy verstevigd.;)



Gisteravond nog even de apparatuur in gebouwd.
Is wel wat laat geworden, maar ik wou zondag maiden.:p



En dit is hem geworden.:mrgreen:



Zoals je ziet kan de combinatie prima wat de kleuren betreft.

De romp is in carbon look :p Past er goed bij.



Gerhard
 
Hy gerhard,

Super mooie mimi zeg ik ga dinsdag hout halen en dan ga ik ook weer bouwen!
Het is nu mooi vlieg weer, dus ik zou zeggen vliegen met die handel!!
Ik kan nu helaas niet want mijn vader is nu werken.
Als je gevlogen hebt scrhijf je dan je maiden??

grtzz jasper
 
ziet er goed uit! zal zeker goed vliegen. wat is het uiteindelijke gewicht nu geworden na alle folie erbij?

misschien krijg je na een tijdje wel de neiging om de werpstift te gaan vervangen voor een platte blade. mijn ervaring met ronde is dat je na een tijdje erg pijnlijke vingers krijgt en blaren ;)
 
Mijn eerst DLG MAIDEN

Nou, het is gebeurt.

De Mimi heeft gevlogen.:p

Eerst angstvallige worpen vooruit. Kijken of die goed zweefde.
Toen moest er nog wat lood voorin.:(

Maar toen vloog die ook zo als het hoort. Maak een mooie glijvlucht.
Toen maar eens een slinger gegeven.:o
Ik merk dat het even oefenen is om een goed worp en hoogte te krijgen. Er waren hele korte vluchten bij, maar ik had ook een paar waarbij de Mimi mooi bleef hangen.:cool: Het weer is ook perfect voor een eerste maiden.

Mijn vlieggewicht is nu; 198 gram. Dat moet de volgende keer minder.;)

Wat de uitslagen betreft, hier wil ik wat meer zien.
Op rudder zijn de uitslagen maar klein. Dat merk je wanner je snel wilt draaien. Dan doet die dat niet snel genoeg.
Wat het hoogteroer betreft, dat is ok.
Moet dus nog even wat details verbeteren.;)

We gaan eerst weer even vliegen.:mrgreen:

Groet, Gerhard
 
Ziet er super uit! En nu moet je er heel voorzichtig meedoen, dat je hem niet vanavond al
kapot hebt! Haha:p

gaaf die carbon look.....
 
Mijn eerste DLG maiden film op youtube

Vandaag fantastisch kunnen gooien.:p

Ben er nu ook achter wat de verslaving hiervan is.
Je wilt een steeds betere worp maken.;)

Ik heb wat filmbeelden laten maken. De kwaliteit is niet zo goed,
maar je krijgt wel een indruk van het vliegen met worp.

[URL="
[youtube]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2XkMbui-Zos&hl=nl_NL&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2XkMbui-Zos&hl=nl_NL&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/URL][/youtube]

De vleugel houdt zich prima.:p
Hoe hard ik ook slinger er gebeurt helemaal niks mee.

Hoe krijg ik meer rudder uitslag op dit toestel?

ik heb die kleine heveltjes gebruikt die bij de D47 geleverd worden.
Moet ik bij het rudder het draad dichter bij het draai punt zetten?

Hoor graag van jullie.
Gerhard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou kiezen of voor een groter heveltje of inderdaad het draadje OP het richtingsroer het aansluitpunt dichterbij het roer te brengen. wat uitslag ben je best nodig.

ziet er verder goed uit! ga je ook meedoen in malden met de wedstrijd?
 
Malden

ziet er verder goed uit! ga je ook meedoen in malden met de wedstrijd?

Ik zou graag willen, maar het is nog al ver, en dat alleen.:rolleyes:
Als ik nou zou kunnen carpoolen :p

Ik kom van Hengelo richting Deventer, Afslag Arnhem, enz.

Ik heb vandaag wel mijn voet verstuikt:(
Het weiland is niet lekker vlak.
Maar daar zou ik 20 maart geen last meer van hebben.;)

Gerhard
 
Pasop een boom

Oeps, verkeerd ingeschat.:p

Gebeurd de beste wel eens, zal ik maar zeggen.;)



Hij is er heel en ongeschonden uitgekomen.
Kwestie van een heeeeeeele lange stok.
Let wel, de enige boom bij ons in het weiland.:p
 
haha das knap, gefeliciteerd met je maiden!

ik zelf heb de mimi ook een luchtdoop gegeven, geen succes, kan weer aan het plakken. volgende keer kijken of iemand (die kan dlgen) me kan helpen.

Justus
 
Dat soort flauwe dingen heb ik ook wel eens. Inschattingsfoutje zal ik maar zeggen.
Daardoor was m'n rompje doormidden gebroken toen. Ook vaak de Zagi in de bomen gehad:p

Btw mijn filmpje staat er ook zo bij, rechts onderin: Mimi dlg. Inmiddels al lang kapoet maargoed:)

groeten ike
 
Hallo Gerhard,

Ondanks de boom gefeliciteerd met de maiden.
Je MiMi ziet er met die kleurtjes er goed uit.
Gooien gaat al best aardig, probeer het model niet omhoog te gooien maar meer vooruit naar de horizon.

Frans
 
Hallo Gerhard,

Ondanks de boom gefeliciteerd met de maiden.
Je MiMi ziet er met die kleurtjes er goed uit.
Gooien gaat al best aardig, probeer het model niet omhoog te gooien maar meer vooruit naar de horizon.

Frans

Kijk dat zou een rede zijn om naar Malden te komen.;)
Ervaring uitwisselen met de CRACKS.:p
Misschien dat iemand mijn oproep leest over Carpoolen.

Frans, ik moet zeggen, ik heb er een leuk toestel bij. BEDANKT.
En de aanpassingen ten opzichte van de tekening en glasmat voldoen prima. Heb de hele middag staan gooien. (wel spierpijn aan overgehouden en voet verzwikt) En een boom geraakt.
Toestel verkeer nog in nieuwstaat.:p

Mis alleen nog rudder uitslag. Het waaide ongeveer windkracht 3.
En dan heb je meer uitslag nodig. Hier moet ik nog even aan werken.

Om het staartstuk lichter te maken voor een volgende zit ik aan depron delen te denken die ik met glasvezel beplak.;)

Groet, Gerhard
 
Kijk dat zou een rede zijn om naar Malden te komen.
Ervaring uitwisselen met de CRACKS.
Misschien dat iemand mijn oproep leest over Carpoolen.
Yep, zoals Theo al eerder schreef, een dagje meedoen met een wedstrijd staat gelijk aan weken alleen klooien op je eigen veld (al dan niet met boom)

Frans, ik moet zeggen, ik heb er een leuk toestel bij. BEDANKT.
En de aanpassingen ten opzichte van de tekening en glasmat voldoen prima. Heb de hele middag staan gooien. (wel spierpijn aan overgehouden en voet verzwikt) En een boom geraakt.
Toestel verkeer nog in nieuwstaat.
Graag gedaan, en waarschijnlijk weer een verslaafde erbij.......


Mis alleen nog rudder uitslag. Het waaide ongeveer windkracht 3.
En dan heb je meer uitslag nodig. Hier moet ik nog even aan werken.
Deze uitslagen gebuik ik normaal. Hoogte up en down ca. 11 mm
Richting een graad of 40.

Om het staartstuk lichter te maken voor een volgende zit ik aan depron delen te denken die ik met glasvezel beplak.
Je kan het proberen.
Ik denk dat een goed stukje 2.5 mm balsa met twee of drie dunne laagjes PU lichter zal zijn.

Frans
 
Mijn staartdelen zijn nu ongeschuurd 5 gram. Gelakt denk ik 6 gram. 2.5 mm dik.

Tot nu toe:
Rompdelen uitgeneden en Carbon aan zijkanten binnekant geplakt (1x6mm)
Ik heb het bevestigings stukje niet uit (moeilijk) laagjes triplex gedaan,
maar een blok hardhout en dat in vorm gevijld. Weegt maar 1 grammetje, dus dat is netjes!

Gewicht van het rompje is nu 12 gram. Hier komt nog de neus op, en het afdekkapje.
Oja uiteraard moeten de delen nog worden gelijmd, grammetje extra. 13 gram dus nu.
Met staartedelen +carbon (6 + 8) = 27 gram:D
Daar komt bij:
Servo's: 12 gram (hxt 500)
Accu nihm: 18 gram
Schakelaartje met stekkertjes: 2 gram.
Ontvanger, reken maar even 8 gram:p Misshcien later 2.4 dan wordt de ontvanger 4 gram!

Bij elkaar 67 gram. Met lijm, enz.. erbij, veertjes, dyneema, waarschijnlijk 75 gram maximaal.
We zullen zien.....
Edit: net bij elkaar op weegschaal gelegt: 68 gram. Netjes dus....Oh dat is trouwens met een 1,5 gram zwaardere carbon stok.
Ik ga namelijk een skyshark 3p gebruiken. Komen ze er al aan Sietse?:p

Groeten Ike
 
Laatst bewerkt:
Deze uitslagen gebuik ik normaal. Hoogte up en down ca. 11 mm
Richting een graad of 40.

Nou, die 40 graden heb ik bij lange na niet.:confused:
Hoe kan dat???

Zou je wat foto's kunnen plaatsen van je heveltje op servo en bij je rudder?
En de lengte van de hevel op rudder.
of is deze exact de lengte van de tekening?

Bij voorbaat dank.

Gerhard
 
Haha ik denk dat je je dyneema dichter bij je roer moet doen,
of verder van je servo heveltje als dat kan.
Ook een tip: richt je servo heveltje op subtrim 0 iets naar achter het model.
vieren gaat immers makkelijker als aantrekken. Met het touwtje aantrekken is het wel handig
om een iets langere servo weg te hebben.

Snap je m'n verhaal?
 
Back
Top