MiMi DLG

He hallo daar,

Even een belangrijke vraag, dan kan ik daarna aan het bouwen gaan weer:D
Ik heb nu de skyshark 3p stokken binnen, maar klopt het dat die aan de uiteinden heel
iets dikker worden? Zo ja, welke kant moet ik in de romp steken?

Groeten Ike

Even eentje door de digitale schuifmaat getrokken maar bij mij zit er geen verschil in.. Persoonlijk zou ik zeggen, de dikste (zwaarste) kant in het toestel natuurlijk.. Hoe minder gewicht in de staart hoe beter. Ik lees her en der ook verhalen over het licht schuren van de skyshark zodat de ribbels eraf zijn.. Geen idee wat de mening daarover is verder :)

Klopt beide zijden van de 3P stok zijn iets dikker.
Dit zijn verstevigingen.
Als je een stok van één meter hebt kan je deze doormidden halen en het dikke gedeelte in de romp lijmen.
Je kan het uiteinde plaatselijk afschuren zodat de stok vlak op de romp bodem ligt.

Frans

Vooral puntje 15 doet me denken aan een bepaalde DVD...
Zaagje (Xacto)

Daar was het: "Take a brand new Xacto knife"...
Hoe vaak dat Brand New wel niet langs kwam.. hahaha

Maar idd een prachtige site wordt het zo :).

Uiteinden 3P zijn idd dikker, die kant kan je het best in de romp lijmen zoals hierboven vermeld.

Nou, net even een sleuf in de Skyshark 3D gedremeld, 2 gaatjes geboord voor de buisjes,
en de binnenkant van het deel was in de romp zit, mooi schuin laten lopen dat de draadjes
niet slijten.
Zo komt het er ongeveer uit te zien:

Straks is even de Skyshark in het rompje lijmen! Ik ben benieuwd!

Groeten ike

Ike, je hebt de nerf van je stabilo-mount evenwijdig met je pook lopen. Beter is om die haaks op je pook te laten lopen. Dat is steviger. Als je hem nu niet voorziet van wat glas of Kevlar zoals Frans laat zien in zijn fotoverslag ligt waarschijnlijk bij de eerste worp je stabilo er al af en je kist in de kreukels.

Goed dat je het zegt. Had ik inderdaad bij de vorige ook haaks. Zal dit even proberen
te veranderen.
Ik ben nu bezig met pook in rompje lijmen en rompje beetje in mekaar zetten.
Licht allemaal zeg....

En zorg er ook even voor dat je een stukje glas, kevlar of eventueel garen of het draad van de aansturing gebruikt om een paar keer om de staartboom te wikkelen voor en achter de gaatjes die je er in maakt.
De vezels van de staart liggen namelijk in de lengterichting en die kan je makkelijk splijten. Met een gaatje maak je dan zegmaar een mooi beginnetje voor een breuk. Even een draadje er omheen wikkelen en vastlijmen met Ca scheelt al een boel!

Het koolstof-stokje-roerhoorntje zou ik ook iets verstevigen met een schuin pootje naar achter. Denk dat je zo al snel een stukje balsa eruit trekt...

Hij is af!
Ik hoef alleen nog eventjes de kabeltjes af te werken en te schuren (en eventueel lakken)
Vlieggewicht: 157 gram!

Nu een probleem. Ik heb dus een keer een 4 cells nihm accu gesoldeerd van de
Aldi. Deze werkte vorig jaar wel, maar nu, als ik één servo beweeg, gaat de andere
steeds jitteren. En als de accu half leeg is, valt de ontvanger uit als ik
de servo's beweeg (ondervoltage)

Ik gebruik:
Servo's hxt 500
Ontvanger Jeti Rex 5 MPD
Accu 4 NiMh 150? mAh
Daartussen heb ik een schakelaartje ingebouwd.
Misschien neemt het voltage daardoor af?

Groeten ike

Kan zijn dat er één of meer celletjes defect geraakt zijn.
Je kan ze per stuk eens meten, dit kan een indicatie zijn.

Schakelaartje heeft normaal geen invloed.

Frans

Naja op de lader geeft hij na het laden 5.4 Volt aan dus totale spanning zit er goed...

Groeten Ike

Edit: Mischien dat één van de 4 cellen minder vol is, waardoor het voltage eerder inzakt...
Defect kan haast niet lijkt me, heb hem maar 2 uurtjes gebruikt denk ik.

Al ik het pakketje in z'n geheel laad trouwens, laad hij er maar 80 mAh in. Dit doe ik nadat het voltage dus op de ontvanger inzakt.

Laatst bewerkt:
gewoon andere accu nemen, en zien of het dan wel werkt.
als het aan de accu ligt, ofwel wegdoen, ofwel de cel vervangen die slecht is.

Morgen even langs de Aldi, als ik de roeren snel beweeg is het: ontvanger 1 sec uit.
Genoeg tijd om de grond in te boren.

Groeten ike

Edit: Toch zijn het kleine celletjes. Ik vraag me af of met nieuwe cellen het voltage niet alsnog inzakt....
Het probleem even op film gezet, voor de duidelijkheid....

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hetzelfde kistje voor mijn zender/lader/lijm/andere rommel!

zijn dat celletjes van de aldi waar je problemen mee hebt?
van die platte of ronde?
misschien een fotoke?

vind het wel erg raar wat je gefilmd hebt.
mag niet gebeuren.
maar ik kan ook niet zeggen waar het aan ligt.
heb het nog niet eerder gezien of meegemaakt.

De camera is ineens foetsie, maar het zijn in ieder geval ronde celletjes,
met een groene coating eromheen.
Ik maak morgen wel even een fotootje.

Het zou ook altijd nog aan de schakelaar kunnen liggen, één draadje daar is heel
dun. Is krimpkous + paar van die koperdraadjes beschadigd geraakt, de meeste waren nog intact.
Heb ik gewoon een plakbandje omheen gedaan. Mischien is dit het?

Groeten Ike

Back