MiMi DLG

strak kistje! gewoon afgelakt? of wil je er bespanning over?

Bedankt, leuk om te horen.

Over de afwerking ben ik nog niet helemaal uit, misschien dat ik de voorlijst een laagje lak geef. Weet u toevallig hoeveel gewicht dat geeft?

Voorlopig is hij al 50(!) gram lichter dan de eerste, dus dat ga ik zeker wel merken.

Minimaal alles in de (span)lak zetten als je er verder geen bekleding over doet!
Gewichtstoename is minimaal.
Het liefst in drie dunne lagen met tussendoor steeds opschuren met korrel 400 ofzo.
Op het laatst schuren met 800.

Als je het hout niet afwerkt zal het vocht opnemen en kromtrekken..

Succes met de maiden!

EDIT: @ Crins, Bedankt voor de uitleg en instructies.

Bij deze een aantal nieuwe afbeeldingen, nu met camera gemaakt. Helaas verraadt dit ook de imperfecties van de bouw ;)

full

full

De 360 mAh 1s lipo komt bovenop de ontvanger in de neus, de voltagebooster zit links op de servo's

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op dat je de vleugels vlak heb gemaakt klopt dat?
dus alleen een V-stelling in het midden

als dat zo is, heb je dat express zo gedaan?

@ niels, je kan ofwel 1x (meer) vstelling in het midden inbouwen, of 3x de aangegeven graden.
beide manieren worden gebruikt.

ikzelf had mijn mimi ook gebouwd zoals robert. en dat vloog ook aardig.

Ik heb inderdaag gekozen voor een enkele V-stelling. Het vloog het prima en het is wat eenvoudiger. Ik heb nog nooit dubbele V-stelling geprobeerd, is dat de moeite waard? Anders bij de volgende vleugel..

Verschil tussen de enkele en poly-V-stelling vleugel is wel degelijk.
De poly-V-stelling gooit hoger en vliegt minder wiebelig bij sturen.
Het verschil is zeker de moeite waard.

Frans

Foutje gemaakt:
full

Ik vond in het medicijnkastje nog een oude eeltschaaf, werkt prima!
full

Als het DLG-en werkelijk zo verslavend is, heb ik hem later misschien nodig voor de eelt op mijn vingertoppen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Slim idee die eeltschaaf,
wat voor mes gaat daarin?

Er horen speciale mesjes in, ze lijken op die ouderwetse scheerblaadjes maar dan kleiner.
Het gemak zit er voor mij in dat je een trekbeweging maakt.
Je kunt de dikte van de snede bepalen door de hoek waarin je het schaafje op het hout drukt.
Het mesje zit gebogen in de houder waardoor je holle snedes maakt.

Ben bezig met het bouwen van een mimi met semi-solid wing. Tussen de binnenvleugel en buitenvleugelmoet een stukje koolstofband ter versteviging. Waar kan ik zoiets goedkoop krijgen. Bij de carbonwinkel betaal je 30 euro (heb je wel meteen 5 meter, maar zoveel mimi's wil ik niet bouwen;))

Carbon rooving is bruikbaar.
Wel de rooving goed spreiden en plat maken, ander krijg je zo'n bult op je vleugel.
Glas kan ook, maar dan moet je wel meerdere lagen gebruiken.

kan iemand me nog eens de pdf plannen mailen( met de nieuwe versies van vleugels) ik kan mn pdf niet meer terugvinden, en de aanvraagknop op f3k.nl site werkt bij mij niet...???
Een clublid wil nog vlug een vleugeltje bouwen tegen morgenmiddag...
groeten en alvast bedankt!

Back