MiMi DLG

Carbon_roving_short.png

Dit spulletje dus

Dat is het idd... Paramarc was vanavond gast op de helling waar wij met de ammehoela's aan het zwiepen waren....hij heeft nu iig 30 meter roving (of zoiets...ik heb het niet echt gemeten)

IMG_2789-2.jpg

Laatst bewerkt:
hoi,
okee, het gaat niet over een mimi, maar wel over een andere dlg met ook een massieve vleugel, (een 600mm dlg van yusa(rcgroups)) maar mij lijkt het wel beter om een dubbele v'stelling te hebben, alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet doen, waar moet ik dan die v'stelling maken, meteen na de ailerons?

en wat is spanlak??
alvast bedankt

Lijkt mij een goed idee dat je een nieuwe draadje start met je vraag over de Yusa, blijft dit draadje ook "leesbaar".

Frans

@Joris:
Ik begrijp dat je graag wil reageren maar daardoor zet je nog meer "vervuiling" in dit draadje...
In andermans draadjes hoor je bij het onderwerp te blijven.
Ons clubdraadje is ook van jou, daar mag je van onderwerp veranderen. Hier is dat niet netjes.

Dus: terug :ontopic:

@Frans:
Ik moet nu de middelste knikversteviging inlijmen.
Die van de Solid wing is anders dan de semisolid.
Kan het kwaad als ik de solid knikversteviging toepas in de semisolid wing?
(nee, het is nog niet te laat)

Ik heb de semi versteviging iets steviger gemaakt, dit omdat de semi een stuk balsa tussen de achterkant van de D-box en achterlijst mist. Er zit bij de semi een stuk balsa ingelijmd.
Voor de zekerheid is de versteviging vergroot.
Denk wel dat de versteviging uit de solid stevig genoeg zal zijn.

Frans

Jij hebt geen ADHD maar HAMD:
Hyper Active Modelbuilding Disorder

Ik heb op RCGroups een paar draadjes gezien van Depron DLG's (mini) met een KF profiel.
Performance wordt goed genoemd maar stevigheid / robuustheid van de vleugel is bij al die modellen een probleem.
De houtbouwvleugel van de Mimi is een mooi compromis tussen performance, stevigheid, bouwgemak en kosten. Ik zou niet weten hoe je dat in een KF variant zou kunnen bouwen...
Ik hoop dat je het gaat proberen, ik ben erg benieuwd!

Voor een KF profiel zou ik gewoon plaatjes balsa op elkaar lijmen en dan in vorm schuren, eventueel als spar (verhoging) een CF spar gebruiken voor de stevigheid? Bijvoorbeeld de KFm3;

KFm_Airfoils.jpg

Back