MiMi DLG

Ben benieuwd naar de mimi met KF profiel:D

Vraagje: hoe kan ik de carbon roving het beste op balsa lijmen?
Ik heb hier liggen: CA, epoxy of Uhu-hart.

Het wordt me op een presenteerblaadje gebracht. Wat ik nu aant doen ben tussen de zolderwerkjes door is een proefvleugeltje maken, ik heb nog wat balsa plankjes liggen en wat afvalhout. Kijken wat het gewicht wordt van 1 vleugelhelft. De vleugel wordt wel gewoon trapezium. (dus zonder mooie rondingen)

Ben benieuwd naar de mimi met KF profiel:D

Vraagje: hoe kan ik de carbon roving het beste op balsa lijmen?
Ik heb hier liggen: CA, epoxy of Uhu-hart.

Ik heb de beste ervaring met epoxy, blijft ook wat flexibel, vult goed en toch keihard.

Wat is zo'n beetje het goeie gewicht van een mimi , 140 gram ? en hoe is dat verdeeld (rompje / vleugel...tis nogal wat doorlees werk dit draadje :D)

Laatst bewerkt:
Dit is wat een vleugelhelftje nu is.

IMG_2827.jpg

gewicht nu is 20 gram, dus met een beetje gokken komt dit vleugeltje op 75 gram ?

Ik zit wel te dubben of ik de ligger zo laat...of dunner maak naar de tip toe... das is me weer een partij schaaf en schuurwek...wat zouden jullie doen ?

Gelukkig steht der wind am hang, er is brand bij de buren en dan moeten we het huis uit....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21672270/___Lastige_brand__sportcentrum__.html

Laatst bewerkt:
Het gewicht heb ik inmiddels gevonden....180 gram in totaal max ? Ik heb inmiddels de liggers wat taps toe geschaafd en geschuurd.

IMG_2836.jpg

Klopt het dat de vleugel een whopping 24 graden V stelling heeft ?

IMG_2837.jpg

Haha, ik wíst dat er ergens iemand moest rondlopen die mijn exacte tegenpool is (voor het universele evenwicht enzo ;)), gewoon gelijk beginnen.. Ik moet nog iets van 15 toestellen afbouwen :{

Net als bij antimaterie! : http://nl.wikipedia.org/wiki/Antimaterie

Laten we elkaar slechts virtueel de hand schudden billy , want in real life is het echt BOEM!

tis wel pielemuizen hoor dit vleugeltje...hulpliggertje van 2mm dik balsa (uit de doos van de mini nimbus!!) 4*2 mm taps toelopend geplakt...tlijkt wel weer vroeger...guillows kitjes bouwen.

indekken van de vleugel op 75% doe ik met 1mm balsa...niet hard niesen, ander moet je je plankje gaan zoeken.

IMG_2839.jpg

Zie je wel? Hij doet het!

Even voor je nagemeten:
Bij een enkelvoudige V-stelling is het 12 graden per vleugel, dus 24 graden t.o.v. elkaar.

Franck: Wat een tempo zeg! Vanavond vliegt ie;) (als de wind goed staat)

Lijmen carbon roving is gelukt. Heb de roving eerst vastgezet met een drupje secondelijm. Daarna flink soppen met epoxy en vervolgens de overtollige epoxy er weer afgeveegd. Zit er strak op zonder verdikking van de vleugel :D

Zie je wel? Hij doet het!

ROTFLOL :D

Franck: Wat een tempo zeg! Vanavond vliegt ie;) (als de wind goed staat)
Lijmen carbon roving is gelukt. Heb de roving eerst vastgezet met een drupje secondelijm. Daarna flink soppen met epoxy en vervolgens de overtollige epoxy er weer afgeveegd. Zit er strak op zonder verdikking van de vleugel :D

Lol....nou ja zoooo snel gaat het ook weer niet :D Goed dat het lijmen gelukt is...ent is precies wat ik ook doe, de ca fixeren, en met epoxy mooi ff soppen :D

Vanavond wel ff lekker op mooiberg met de ammehoela...de wind staat perfect

Laatst bewerkt:
is er een alternatief voor spanlak...want dit vleugeltje wordt anders z****k nat

PU Alkyd vernis.
Aanbrengen met een kwastje en meteen weer afvegen met een keukenpapiertje. 2x herhalen met tussentijds 20 minuten drogen.
(Trimetal Silvatane classic is het goedkoopst, ik ben nou eenmaal een krent)

Tnx, ook al zijn we anti, het krent gedeelte delen we :D

IMG_2859.jpg

75% gedeelte van de KF zit erop, beide vleugelhelftjes aan elkaar geplakt. Gewicht is 55 gram nu. En er moet nog een stiftje in en en een neuslijst / bovenindekking ook nog op het 50% gedeelte.

kheb is een vleugel gebouwd van 2m met KFM3 profiel... wel ipv balsa een ronde carbonligger ingelijmt en daar alles rondop gebouwd... het resultaat is uiteindelijk t zelfde...

maar ik was niet echt happy over het profiel.
naja, mss ist op zo een klein toestel wat anders...
mijn toestel woog iets van een 450gram vliegklaar met ailerons. (4servos)

@ franck, zijn alle V3.0 al klaar? en die dynamite of wat was het weer?

je zit toch geen minuut stil he :) tis te zien dat je niets verplicht bent in het huishouden :D

Ha ha ha...maat !, vandaag...stofgezogen , huis opruimen, tuin gedaan, zolder weer verder , brandje kijken, uurtje zwiepen am hang met Huey, en net de vaatwasser uit- en ingeruimt...en kids naar bed...en natuurlijk ook weer wat verder met de MiMi.

V3 is klaar, de mijne dan. Maar t' was vanavond niet goed weer om hem verder in te vliegen. Misschien morgen. Huey heeft wel gevlogen. Mooie luchten ! De Depron dynamite is nu vervangen door de KF3 Mimi......sja zo gaat dat dan....

IMG_2880.jpg

De vleugel van de KF3 MiMi is bijna klaar gewicht tot nu is 60 gram, alleen moet er nog een bovendekking op komen op het 50% gedeelte. Ik denk dat ik aan de 85 gram kom. Kijk maar naar de foto's ... (en nee, ik kan geen minuut stil zitten... c'est ca!)

IMG_2892.jpg

neuslijsten geplakt en geschuurd

IMG_2894.jpg

vleugelstokje geplakt...komt straks in de romp...

Laatst bewerkt:
Is het een idee om carbon rooving van de wortel naar de tip te leggen, om de werpstift heen en weer terug naar de wortel?

Helaas dat gaat al niet meer lukken, teveel van de vleugel zit al in elkaar...ervaringen met de ammehoela leert dat doorlopen van carbon roving tot aan de wortel ook niet nodig is...een 10 cm de vleugel in is voldoende.

Zo, klein stukje epoxymat op het middenstuk. Triplex rondje op achterlijst geplakt voor het schroefje

IMG_2901.jpg

Profiel in vorm geschuurd. Er komt nog een ribbetje op de uiteinden van de vleugels...de achterlijst is best kwetsbaar (1,5mm balsa) GEwicht nu is 83 gram. peg + spanlak + ribbetjes wordt denk ik 90 gram?

IMG_2902.jpg

Hi Franck,

Ziet er interessant uit.
Ben erg benieuwd naar de vliegprestaties.
Het gewicht valt me een beetje "tegen".
Had gedacht dat dit een stuk lager uit zou vallen.
Er zit namelijk minder hout in dan de solid vleugel-versie.
Maar de vleugel is nog niet af, dus het kan "meevallen"

Groet

Frans

Back