MiMi zomer cup 2013 MVC Midden Nederland

Ik plak gewoon een plakbandje over de onderkant van het richtingroer, als dat te lelijk wordt (zoals nu) moet het gewoon even vervangen worden. Houdt al vier jaar.. Helaas toch natter geweest dan ik eerst dacht, het richtingroer is flink getordeerd helaas.

-edit- ohja en natuurlijk zoals hieronder gezegd PU lak gebruiken, dat scheelt enorm. Als je dat gaat doen gewoon drie staartsetjes tegelijk doen en er twee op voorraad leggen :) (en meenemen als je gaat vliegen)

Laatst bewerkt:
gewichtsverschil is waarschijnlijk te negeren. Ik zou eerder gaan voor de makkelijkste oplossing (lakken) ivm beugelen om een toch al behoorlijk dun roertje en bijkomend risico van torderen hierdoor. Wil je persé een kleurtje erop dan is een paar laagjes vernevelen na het aflakken al voldoende

Klopt. folieeen zou ik alleen doen als je 3mm balsa gebruikt voor de roertjes (en dan de roertjes in profiel schuurt.) Het is lastig om 2mm balsa te folieen en en de boel toch recht te houden. Beetje lak+verf erover werkt dan beter.

hm, op tekening staat 2,5mm aangegeven en dat heb ik nu gedaan. Hebben jullie roertjes van 2mm?

Edit: even gekeken: er zitten wat verschillen tussen de tekeningen. Solid en semi-solid hebben 2,5mm vlakken en de buildup heeft 2mm vlakken.

Ik neem aan dat 2mm dus ook wel goed is, dus die maak ik opnieuw.

Misschien deze dingen in het MiMi draadje met elkaar communiceren, dan hebben andere MiMi-bouwers er ook wat aan....?;)

140 gram is niet gek!!!

ik zag overigens dat je in je staartvlakken gaten toepast met bespanning

weet je hoeveel je hiermee bespaart? elke gram achterin is 4 gram voor dus 5 gewonen maar ik kan me voorstellen dat een gat in 3 mm balsa amper de bespanning compenseert....

het staat wel mooi.... dat is ook een goede reden ;-)

140 gram is niet gek!!!

ik zag overigens dat je in je staartvlakken gaten toepast met bespanning

weet je hoeveel je hiermee bespaart? elke gram achterin is 4 gram voor dus 5 gewonen maar ik kan me voorstellen dat een gat in 3 mm balsa amper de bespanning compenseert....

het staat wel mooi.... dat is ook een goede reden ;-)

ik ga ff verder in het mimi draadje :D

hm, op tekening staat 2,5mm aangegeven en dat heb ik nu gedaan. Hebben jullie roertjes van 2mm?

Edit: even gekeken: er zitten wat verschillen tussen de tekeningen. Solid en semi-solid hebben 2,5mm vlakken en de buildup heeft 2mm vlakken.

Ik neem aan dat 2mm dus ook wel goed is, dus die maak ik opnieuw.

2mm gaat ook goed....niet de lichtste balsa gebruiken, medium werkt ok

veeeeeeeel MiMi's !!

0k52.jpg

net een pakketje ontvangen met super dunne lipotjes, servotjes en ander materiaal voor mijn volgende mimi's
bedankt!!!!!!

wel grappig dat je denkt dat picooz mijn achternaam is. lol
picooz is een klein speelgoedhelicoptertje waar ik een paar jaar geleden nog erg veel mee speelde

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes ermee Joris!!

Je begrijp natuurlijk wel dat je voorlopig hooguit derde kan worden he! Achter Frank en mij :D:p

Veel succes!

Back