Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Eric R, 27 jun 2007.

  1. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    die neem ik dan ook mee. De heli laat ik nog ff thuis (eerste maar eens leren goed te hooveren)
     
  2. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb vorig jaar bij het indoor vliegen een vastlopertje gehad in mijn minium cessna,
    de motor draait nu alleen nog met een kink, en niet meer op eigen kracht.
    Finito, zou ik dus denken, maar ik vind het wel zonde want het vloog zo heerlijk.

    Daarom vroeg ik me af, zijn er mischien ergens vervangende motortjes tekoop die je er zo in kunt zetten?
    Ik had van een gulle medepiloot een semafoor motortje gehad,
    maar die heb ik helaas gesloopt tijdens mijn poging het contragewichtje van de as te trekken. (Ik heb geen tandwiel pulley)
    Daarom is mijn hoop dus nu gevestigd op het vinden van een kant en klaar motortje voorzien van tandwiel.

    Iemand een idee?
    Alle hulp is welkom. :)
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik zoek nog een lege minium :) Dus is er iemand met kapotte electronica die hem kwijt wilt? Als er nog een goede motor in zit kan die naar freakazoid :)

    De reden is dat ik nog micro electronica heb liggen incl. brushless edg en het zou mooi zijn als daar een leuk vliegtuigje omheen komt.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Freak: ik heb toevallig nog een motortje liggen..

    Kadengo: Hoe krijg ik dat onbeschadigd naar je vezonden..
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat ik hem dan kom ophalen :) Ik zit dinsdag in amstelveen, komt aardig in de buurt. Ik kan langs almere tuffen als dat uitkomt :)
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Joh, Niek, goed dat je dr nog een hebt!
    Zit het tandwiel er al/nog aan?

    Ik stuur je even een PMetje voor het adres,
    dan hoor ik wel wat de schade is. ;)
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ahh mooi :D kenne we van de winter weer met de muggen binnen vliegen ;)
     
  9. Rebun

    Rebun

    Lid geworden:
    16 okt 2008
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Hamont BE
    Iemand een kapotte minium??
    Wil de setup gebruiken dus ontvanger-servo-motorregelaar en afstandsbediening nodig
     
  10. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    afgelopen weekend voor het eerst indoor gevlogen. Errug gaaf om te doen, maar........wat is dat ding licht!! vergeleken met andere toestellen.
    op het laatst gingen ze zelfs een soort dog-fight houden. Over mij heen vliegen en door de turbulentie mijn minium naar de grond drukken :)


    vond wel dat ik te weinig power had om echt lekker te kunnen vliegen. Toch eens kijken naar een ander motortje voor de minium.
    Zou het motortje uit een walkera 4#3 een vervanger kunnen zijn??
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    De hoofdmotor niet denk ik, die is te groot en te zwaar en verbruikt denk ik teveel power.

    De staartmotor misschien wel, maar dan is het misschien ook wel leuk om de brushless staartmotor erin te zetten? :p
     
  12. Riconl

    Riconl

    Lid geworden:
    23 jul 2007
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Zuidhorn
    Moet je ook de ontvangerprint vervangen.....daar zit de esc op en die is voor borstel motoren....
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Misschien is het signaal af te tappen van de print?
    + en - kun je zowiezo wel ergens vandaan halen, blijft het signaal voor de regelaar over.
     
  14. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    brushless is te heftig.........scheurt het vliegtuigje in twee-en, lol

    zag net op de site van kyosho, dat er volgende week een sterkere motor uitkomt voor de minium

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  15. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Ik zit trouwens nog even erover te denken, maar over het extra beetje gewicht hoef ik me niet zo druk te maken.
    Ik vlieg nu ook al standaard met een 2 of 5 cent munt onder het vliegtuigje. (om het snelle stijgen te compenseren)
    Ik wil gewoon iets meer power hebben.
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb dankzij niek wat minimum onderdelen liggen. Er is nog wel wat bruikbaars bij ;) Eens kijken binnenkort wat past enzo.......
     
  17. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    das mooi....
    Ik heb hier nog wel 1 reserve motortje liggen, maar om de een of andere reden, kan ik die niet overzetten op het andere motorhoudertje. De tandwieltjes passen dan niet goed in elkaar....vreemd.
    Ik heb zelf het idee dat het motortje wat er nu in zit, niet genoeg toeren kan maken.

    Ik heb net nog even zitten kijken of de motortjes van de 4#3 passen, maar die allebeide te groot.
    Het beste zou nog de tail-motor passend te maken zijn. die is slechts een fractie groter dan het orgineel, maar ik weet niet of het regelaartje dat wel kan trekken.

    ach, volgende week schijnt het nieuwe motortje van kyosho leverbaar te zijn (wel duur: 15 euro). Eens kijken of dat wat sterker is.
     
  18. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    gisteravond weer ff zitten kijken waarom hij het niet goed doet......blijkt het asje krom te zijn.

    die dingen kunnen echt niks hebben (of de muur was te hard)

    zit nog even erover te denken, maar zou de besturing van een minium niet passen in een x-twin of zo??

    waarom?? propjes zitten achter en ze zijn iets zwaarder en steviger uitgevoerd....... ;)

    zit je wel met 2 motoren...ik weet niet of de elektronica van de minium dat aankunnen
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
  19. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ben nog weer wat verder aan het zoeken geweest. Iemand hier op het forum heeft het al eens geprobeerd, maar voor zover ik weet, heeft hij het nooit afgemaakt.(Commander Clumsy)

    Maarrrr, ik kwam tijdens mijn zoektocht nog een ander draadje tegen....

    New E Zone Article: Sky Runner Conversion - RC Groups
    [​IMG]

    een graupner easy-fly (voor europa). kost net geen 20 euro........span is 50cm, weegt iets meer dan 52 gram, inclusief 2 aaa-batterijen:D

    maar met de prop aan de achterkant

    [​IMG]

    alleen....dit was in 2003. Nog voor de minium:p.
    Ik voel een bouwprojectje aankomen (ok,ok nummer 600zoveel, allemaal nog in aanbouw;) )
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  20. nielsje

    nielsje

    Lid geworden:
    25 mei 2008
    Berichten:
    31
    Locatie:
    liempde vliegt bij m.v.c boxtel
    heey ik heb een probleempje mijn motor van mijn kyosho minium is los van de printplaat kan iemand mij meschien uitlegen op welke plek ik het moet terug solderen
    gr nielsje
     

Deel Deze Pagina